danjohan Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Halla Jeg vurderer å kjøpe meg bilstero nå, også satt jeg sammen det jeg tror funker greit.. Men lurte på hva dere mener? Her har jeg satt opp to ting jeg først tenkte på, jeg vurderer å kjøpe to av hver, grunnet skal ha ei kasse med to 12" baki. Vil disse spille bra? 12" Sub Mono forsterker Total pris: 23 960 kr Har også tenkt litt på dette, skal da også kjøpe to av hver: 12" Sub Mono forsterker Total pris: 29 960 kr Detter er priser kun med dette, uten kabler og slikt. Jeg setter stor pris på om dere evt. kan finne noe som er bedre til en billigere penge eller noe til rundt det jeg har satt opp her? Endret 29. mai 2007 av danjohan Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Av de to forslagenen dine... Rockford helt klart.... Men du kan jo kanskje vurdere Dynabel DY9812 sub(er) og dynabel BF7501 forsterker(e) Endret 29. mai 2007 av cossiemk1 Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Av de to forslagenen dine... Rockford helt klart....Men du kan jo kanskje vurdere Dynabel DY9812 sub(er) og dynabel BF7501 forsterker(e) 8730088[/snapback] Okay.. Takk Får se hva de andre mener.. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 For den prisen du har der kan du jo få god saker fra andre merker også Lenke til kommentar
epifant Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Nå kommer alt veldig an på hva du mener med "bra". Noen er fornøyd når man ikke kan høre sidemannen skrike av smerte, andre vil ha bass som følger musikken og egentlig "ikke høres" i det hele tatt, den bare er der. Men dine egne forslag har jo lagt en viss føring 2 stykk dynaBel BF7501, 5 998,- per stykk. 2 stykk dynaBel DY9812, 2 498,- per stykk. Totalpris 16 992,- Høyt OG pent: 2 stykk JL Audio 12W7, kr. 8 582,- 1 stykk Audison VRx 1.500, kr. 10 999,- Totalpris 19 581,- pluss moms og toll på 12W7ene, mulig du kan få en ok pris på Audisonen. Eller så har du jo denne pakka, kr. 14 999,- Endret 29. mai 2007 av epifant Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Nå kommer alt veldig an på hva du mener med "bra". Noen er fornøyd når man ikke kan høre sidemannen skrike av smerte, andre vil ha bass som følger musikken og egentlig "ikke høres" i det hele tatt, den bare er der. Men dine egne forslag har jo lagt en viss føring 2 stykk dynaBel BF7501, 5 998,- per stykk. 2 stykk dynaBel DY9812, 2 498,- per stykk. Totalpris 16 992,- Høyt OG pent: 2 stykk JL Audio 12W7, kr. 8 582,- 1 stykk Audison VRx 1.500, kr. 10 999,- Totalpris 19 581,- pluss moms og toll på 12W7ene, mulig du kan få en ok pris på Audisonen. Eller så har du jo denne pakka, kr. 14 999,- 8732817[/snapback] Rått.. Takk får se hva det blir til Jeg er ute etter et anlegg hvor lyd er viktig.. Skal trykke godt også seff, det er jo en del av lyden syns jeg Men det skal være kvalitet.. Ikke sånn skurrete bass som ikke klarer å slå til musikken... Endret 29. mai 2007 av danjohan Lenke til kommentar
epifant Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Personlig ville jeg valgt JL/Audison-pakka, fordi jeg personlig foretrekker kvalitet fremfor kvantitet. Ikke misforstå meg, de andre pakkene bør være nok til å gjøre ethvert basshode til en siklende klump, men jeg står veldig fast i hifi-leiren og ønsker meg korrekt bass fremfor noe. Selv om det nok også skal sies at jeg sannsynligvis hadde gått for én titommer med ditto forsterker om dette skulle vært til meg selv. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Audison lager meget gode forsterkere, med kraft i massevis, samt meget pen lyd, og sammen med JLAudio sub, så bør det bli meget behagelig å lytte til... Når det er sagt, så har jeg nylig montert 2stk dynabel DY9812 sammen 1stk BF7501, og jeg ble meget fornøyd med det, det spiller HØYT, samtidig som det spiller overaskende pent... Hadde mest troen på at de elementene spillte rått og høyt, men de spiller som sagt pent også... og 1stk BF7501 holder til 2stk DY9812 Men det blir selvsakt enda bedre med 2stk... evt 2stk BF4501 Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Personlig ville jeg valgt JL/Audison-pakka, fordi jeg personlig foretrekker kvalitet fremfor kvantitet. Ikke misforstå meg, de andre pakkene bør være nok til å gjøre ethvert basshode til en siklende klump, men jeg står veldig fast i hifi-leiren og ønsker meg korrekt bass fremfor noe. Selv om det nok også skal sies at jeg sannsynligvis hadde gått for én titommer med ditto forsterker om dette skulle vært til meg selv. 8733162[/snapback] Jeg liker å høre andres meninger.. Vi er jo alle forskjellige og har andre meninger og behov.. Hehe.. Men som du sier, to 10" i stedet for to 12"? Er det fordi 12" ikke klarer å holde følge ved evt. raske techno sanger? Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Audison lager meget gode forsterkere, med kraft i massevis, samt meget pen lyd, og sammen med JLAudio sub, så bør det bli meget behagelig å lytte til... Når det er sagt, så har jeg nylig montert 2stk dynabel DY9812 sammen 1stk BF7501, og jeg ble meget fornøyd med det, det spiller HØYT, samtidig som det spiller overaskende pent... Hadde mest troen på at de elementene spillte rått og høyt, men de spiller som sagt pent også... og 1stk BF7501 holder til 2stk DY9812 Men det blir selvsakt enda bedre med 2stk... evt 2stk BF4501 8733488[/snapback] Tviler ikke på at det spiller bra nei Får se hva det blir til.. Den dagen jeg har satt det inn i bilen skal jeg nok gi lyd fra meg.. Hehe Lenke til kommentar
epifant Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Neida, jeg har hørt 8-tommere som er "tregere" enn JBL 18-tommeren min. "Tregheten" til et element har uansett ingenting med størrelsen å gjøre, det har med systemets Q-verdi og elementets frekvensgang å gjøre. Eller for å forklare det på en enklere måte; enten har den som konstruerte kassa gjort en feil eller ikke hatt nok kunnskap (noe som nesten heller er regelen enn unntaket har jeg inntrykk av), eller at elementet og/eller forsterkeren rett og slett er dårlig. Uansett blir det feil å fordele skyld så lenge man ikke vet om det skyldes element, forsterker, kassedesign eller rett og slett feil plassering i bilen. Folk er altfor raske til å trekke slutninger på et totalt håpløst sammenlikningsgrunnlag. Grunnen til at jeg sannsynligvis ville valgt èn titommer istedetfor to tolvtommere er fordi jeg mener en titommer er mer enn tilstrekkelig. Doble tolvtommere er liksom "greia", men for min egen del blir det langt mer enn jeg noensinne vil ha bruk for, og da er det bedre å heller bruke MER penger på FÆRRE komponenter EDIT: glemte jo helt å nevne at de aller fleste justerer bassen så høyt opp at den totalt drukner resten av lydbildet. Jeg liker nemlig at hele lydbildet henger sammen og "forsvinner" så man blir sittende å høre på musikken istedetfor bass, mellomtone og diskant. Derfor: juster opp bassen til du såvidt hører den, og så litt ned igjen. Det høres IKKE imponerende ut med en gang, men etter du har kjørt slik en uke og justerer den opp igjen får du virkelig øynene opp for hvor mye av lydbildet som blir totalt nedgrumset av for mye bass Endret 29. mai 2007 av epifant Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Mer midbass ville jeg sagt er tingen om en skal få seg en liten aha - opplevelse, der er det ofte mye å hente. èn skikkelig 10" eller 12" på en god forsterker vil være nok for de fleste, men om en ønsker å skremme livskiten av folk i og rundt bilen så finnes også løsninger for det. -Uten at det nødvendigvis høres ræva ut. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Enig der.. en midbass med masse membranareale i hver dør og en god 10-tommer med god slaglengde kan være oppskriften på veldig mye moro Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Enig der.. en midbass med masse membranareale i hver dør og en god 10-tommer med god slaglengde kan være oppskriften på veldig mye moro 8735720[/snapback] Doing that ja!! 2 stk 6,5" i hver dør og to 10" i bagasjen vil nok låte kraftig nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå