Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg drar bare igjen slangeklemmene så det griner etter, funker det også. Har aldri hatt lekasje.

Det hadde jeg :tease:

 

Lekker det har du ikke tatt i nok. :p

 

Forresten ser jeg ikke helt hva gjengeteip skal være godt for. Gjengeteip er som regel beregnet for koniske gjenger som krever teip for å tette skikkelig. På vanlige rette nipelgjenger skal det ikke være nødvendig.

Endret av Brian
Lenke til kommentar
Du taper penger og tid. Liten vits i å bruke tid på å tette når det allerede blir tett.

Det er uansett en norm at man skal teste systemet i 24 timer før man monterer, gjør man ikke det vet man ikke om det kommer til å sprute litt her og der ;)

 

Sant du skal teste det, jeg bruker og la det stå over natten.

Angående bruk av gjengeteip på nipler med pakning så spørs det, på swiftech storm rev.2 blokka jeg har her bruker jeg ikke det på.

Men hvis jeg bruker foreks. tank så bruker jeg gjengeteip uansett siden jeg har opplevd mye tull før.

Lenke til kommentar

Dette var under test. Eller på vei å teste. Skjedde når jeg fyllte på.. Regner med det blir bedre til helgen når jeg får bedre klemmer. Og jeg vurderer og la det stå en stund før testing. Virker som att slanngene setter seg litt bedre. Tenkte å teste kjøler igår, men når klokka var 2 på natta gidda jeg ikke det, sovna istede. :p

 

Det er så mye inne i kabinettet så jeg tester ikke slanger før montering.

Alt er inne i kabinett men tester med anna psu og kjører systemet ei stund...

Blir til helgen sattser jeg på. Bilde kommer...

Lenke til kommentar

Nei det er ikke noe artti.. Tror ikke nå tok skade. Ikke noe som var på. Sjedde under fylling. Så var bare skjermkort og rad som fikk fin blå veske på seg. Tror ikke det kom noe på hk.. Skjermkort er tørket av så det tørker til torsdag nå. Under rad er det hull til lufting, så det rann rett igjennom og blei blått..

 

Men att det ikke skal lede strøm tviler jeg på, for den testen med ei viffte i kjøleveske er ikke noe å tro på. For den går om du tømmer oppi drikkevann eller saft. Var noe sånn jeg såg som blei tømmt oppi... Blir stressa det blir mann ja,, :yes:

Lenke til kommentar

Vel om du er heldig kan det lekke som en sil :p

 

For iværtfall 1år siden så hadde jeg hovedkortet ligganes flatt på en testbenk og med vannkjøling, det hadde drypt sakte fra min MCW60 og ned på hovedkortet, kom også litt på skjermkortet, siden væsken bestod av destilert vann og kjølevæske var fargen blå og hovedkortet var av typen P35-DS4 som er blått i fargen så jeg så ikke at det lakk :p

Kjørte det sånn i flere uker før jeg merket at det var en diger vanndam på hovedkortet mitt, både hovedkortet og skjermkortet overlevde og hovedkortet er fremdeles ibruk av Pacman om han ikke har kasta det ut i kulda da :p

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått sammen, men ser ut som at jeg mangler litt veske nå.. Holder seg over nipplene da. Skal ikke blande noe med dette stemmer det. Får få tak i mere.

 

Men sånn ser det ut. Ikke tømmt for luft enda, og ikke starta for og teste, gruer meg, skal blåse med luft oer så jeg er sikker på att det har tørked det som lak. Strømmpa på strømkabel hadde kommet imellom nippel og satt seg i gjenger. Dermed en liten lekasje i topen.

 

DSCF0088-3.jpg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...