Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ottesen hva med og rydde opp litt i kablene dine:)?

 

Reservoaret ditt ser meget bra ut!

Du kan enten henge opp pumpa de eller sette den på noe vibrasjonsdempene for å få bort mye av vibrasjonene, ellers vil du trenge og sette ned spenningen for og få bort støy som i støy. Enkelt med en viftestyring.

Endret av mreinha
Lenke til kommentar

Er ganske ryddig der, bare ser litt jævli ut nå fordi alle kablene henger rett ned ved pumpa. 30 min siden jeg satt det sammen så gi meg litt tid :)

 

Er ikke vibreringa i pumpa som bråker, men selve pumpa. Må fikse den sånn "Eheim Mod" tror jeg :) Slet med å få på cpu-pastan da, syntes ikke det ble så veldig bra men :(

Lenke til kommentar
:idea: Selvborende skruer igjennom 5,25 bønnen og inn i radiatoren, 6-8stk på ver side burde vere nok..

 

Strips igennom radiatoren må da vel gå ann?

Og hvorfor går du igjennom NB før CPU etter radiatoren? Er vel bedre med kaldere vann på cpu...

den gjør det.. cpu->nb->radiator->pumpe->reservoir

har prøvd strips men de røyk.. men absolutt ingen dum ide though..

Noen som vet om nikkel korroderer med kobber??

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar

Mener det ikke gjør det, er vel en grunn til at finnet fornikkla kobber rør :!:

 

Er vel alminium og kobber som er problemet...

 

Mener du at du har pumpe--> tank--> cpu--> nb--> radiator?

Etter hva jeg har lest på den tanken du har der så skal tanken vare sist i rekken... Så du suger ut vann av tanken, ikke presser vann igjennom-....

 

Etter hva jeg har lest så gir Pumpe--> radiator--> mosfet/nb/sb--> Skjermkort--> tank beste resultat...

 

Pumpe pleier og vere sist, da kan du ha tanken oppen mens pompa går.. lettest å bytte vann/etterfylle...

Endret av Dyver`n
Lenke til kommentar
Mener det ikke gjør det, er vel en grunn til at finnet fornikkla kobber rør :!:

 

Er vel alminium og kobber som er problemet...

 

Mener du at du har pumpe--> tank--> cpu--> nb--> radiator?

Etter hva jeg har lest på den tanken du har der så skal tanken vare sist i rekken... Så du suger ut vann av tanken, ikke presser vann igjennom-....

 

Etter hva jeg har lest så gir Pumpe--> radiator--> mosfet/nb/sb--> Skjermkort--> tank beste resultat...

 

Pumpe pleier og vere sist, da kan du ha tanken oppen mens pompa går.. lettest å bytte vann/etterfylle...

er ikke noe stress å ha tanken åpen nå.. hehe ja tanken er å skaffe meg annet kabinett og en blokk til 280kortet.. men det skjer først på nyåret..

Lenke til kommentar

Ble en litten feil i min siste post, skule skrive tank isteden for pumpe i siste linje...

 

Men skal ikke si får mye er ikke akkeratt en spesialist..

Det viktigste er at det er kaldt.... :thumbup:

 

Du får jo Thermaltake med ferdig monter trippel radiator foran, kansje det kan vere noe vis du forsatt vil ha termaltake kabinnett...

Endret av Dyver`n
Lenke til kommentar
Ble en litten feil i min siste post, skule skrive tank isteden for pumpe i siste linje...

 

Men skal ikke si får mye er ikke akkeratt en spesialist..

Det viktigste er at det er kaldt.... :thumbup:

 

Du får jo Thermaltake med ferdig monter trippel radiator foran, kansje det kan vere noe vis du forsatt vil ha termaltake kabinnett...

det er det jeg fortsatt ikke vet^^ vurderer den nye armor +lcs eller en tj07 for øyeblikket..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Her er mitt vannkjølte system.

Inneholder følgende:

 

Swiftech CPU-vannblokk APOGEE GTZ.

Koolance VID-487X2 VGA-Vannblikk

Dobbel aquadrive HDD vannblokk

MIST vanntank m/pumpe.

MIST radiator, Extreme, 2x120

Masterkleer, slange 3/8"ID - 9/16"OD

 

Kabinett: Lian Li Fulltower PC-A7010A

Hk: Asus Maximum Extrem / vannblokk.

Cpu: Core 2 Duo E8400 3.0GHz(Wolfdale)

Minne: DDR3 PC3-12800 1600MHz Platinum EB XTC Dual Channel 4gig med vanblokk ifra OCZ FlexXLC serie.

Vga: Shapphire Radeon HD 4870

 

Har valgt å har radiatoren på utsiden av kabinettet og ha minst mulig vifter i kabinettet.

 

Bilder:

post-64672-1225639452_thumb.jpg

 

Mangler overganger til slik at slangene pass på minne kjøleren derfor er ikke de koblet på, men det er i kommingen.

 

post-64672-1225639532_thumb.jpg

Lenke til kommentar
For et rot :blush:

 

Jaja, Hvordan det ser ut har jo ingenting å bety for hvordan det kjøler.. Er jo hvor bra det kjøler som betyr noe. :yes:

Desto ryddigere det er, desto bedre kjøler det ;)

 

For et rot :blush:

Må nok si meg enig :(

Kan du ikke legge CPU og Hovedkort strømkablene bak Hovedkortet, og det ser ut som du har flere sata kabler enn du har disker? :)

Han har et par vannkølte disker i toppen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Jeg venter på et par nye kabler ifra Multiplex ifra strømforsyningen, men de har jo ingenting på lager og det tar jo 3-4 mnd å få til lager følger jeg. Når jeg får de kablene så skal det bli litt mindre kabelsurr inni der..

 

Legge de kablene bak HK var kansje en ide ja.. Det skal jeg teste når jeg skal bytte ut kabler osv.

Lenke til kommentar

Noen som vet om en D-Tek Fuzion vil passe på de nye Core i7 CPUene? I teorien går det jo ikke helt bra, da den er laget for LGA775 og LGA1366 er helt ny med antagelig forskjellige monteringspunkt for skruer? :)

 

Men med en ny monteringsplate vil det vel kanskje gå?

 

Går det eller går det ikke? :p

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...