WheelMan Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Kunne du vist hvor tykt kortet ble? er det mulig å sette noe i en slot under? Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Ikke noe problem det vettu. Her er ett par.. Om det hjelper Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Yay, singelslot. Da kan jeg bruke den blokka - thx! Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Er det ofte vannblokker på skjermkortet tar opp ekstra slotter på hovedkortet? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Det hender de dekker over / gjør neste slot ubrukelig ja. Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 18. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2008 Ja det blir akkuratt plass med en slik... Kappe vekk ene delen av feste braketten da.. Om du har tenkt og bruke ett 4870x2 Lenke til kommentar
X672 Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Etter to dårlige forsøk med vannkjøling på GTX280 så gjekk det bra på det 3. kortet. Ser heilt jævlig ut men det virker og eg har ikkje noko vindu i kabinettet heller så der er kun hybelkaninene som får sett det C2D E8400 @ 3.0Ghz Asus GTX280 Endret 19. oktober 2008 av X672 Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Tror det hadde blitt mye bedre dersom du hadde ryddet litt. Tjener kanskje et par Celsius på temp også. Ellers veldig pent kabinett. Monterte du kjøleblokken feil da, med det du grillet to skjermkort? Eller var det andre faktorer som spilte inn? Den radiatoren din var også sinnsykt stor. Hvilken pumpe bruker du? Bruker du noe annet enn Iwaki på det der har du vel rimelig dårlig flow, dersom du ikke har flere pumper vel og merke. Tror du hadde vært mye bedre tjent med en stk. PA.120.3. Endret 19. oktober 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
X672 Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Hadde nok sett bedre ut men tviler på at temp'en hadde blitt noko bedre da radiatoren står på utsida av kabinettet. Det første GTX280 var eg kansje litt hardhent med da eg demonterte det, var klistermerke over 10 skruer i bunn som eg ikkje såg så prøvde nesten bokstavlig talt å knekke det i to så det gav meg berre to svarte skjermer når eg starta opp. Det andre starta opp fint og alt såg bra ut med rundt 45C idle temp på GPU men etter 45 minutt i WoW vart alt svart og samme problem som det første. På det tidspunkte hadde eg berre ein 120x2 radiator så eg regner med at den ikkje gredde å kvitte seg med varmen og korte brant seg. Eg bruker ein Aquastream XT Ultra pumpe og har rundt 77 l/h som ser ut til å vera meir enn nok da GTX280 makser på 47C etter 2 timer med Warhammer Online og idler på 39C som eg er meget fornøyd med da gfx korte holdt rundt 85C med orginal vifta under load med rom temp på rundt 21-22C Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 X672: Svæææær Radiator Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Det er en meget dårlig radiator du har der. Tror nok du hadde fått bedre temps med en pa120.3 eller tilsvarede fra feser eller hw-labs. Altfor mye motstand med alle de rørene. Og det er dårlig overføring mellom rørene og selve finene på radiatoren. Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 hehe sant det modzona sier har selv en slik en og temps var ikke så bra. har gått over til en 3x120 + 2x120 og fått alt på kabinettet så nå går det ann å flytte det:) holder på med å modde på kabinettet så jeg røper ikke noen bilder enda:=) Lenke til kommentar
X672 Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Kan godt vera den er dårligere enn andre radiatorer men trudde det var veldig vanskelig å holde ein vann temp. under 10C over rom temp eller kjem du ned i 5C over rom temp med ein sånn pa120.3? Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 du skal ha noen gode vifter for å få vanntemp et stykke under rom temp Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) MartinsRadiatorEstimators Må ha excel for å få den til å virke:) evt ta en titt på http://www.martinsliquidlab.com/ for gode tester Du vil ikke noen omstendigheter få temp under rom temp. Kanskje med delta 5000rpm vifter og en heatcore. Men ikke med en vanlig rad og vifter. Du kan også overvifte en rad slik at luften går for raskt over raden slik at varmen ikke greier å smitte over på luften. Endret 19. oktober 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 hahah jeg har bestilt noen deltavifter for å teste akkurat dette:D Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Gleder meg til å se resultatet på akkurat det. Tror det kommer til å bråke noe hinsides. Men var det 5krpm viftene du bestilte. Husker ikke det i farten. Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) nei 4000krpm de hadde ikke 5000 inne når vi bestilte:) bestilte noen støysvake vifter osså som jeg skal bruke vist deltaviftene bråker noe sykt selv om jeg skrur dem ned med viftekontrolleren Endret 19. oktober 2008 av Elanee Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Sånn da er det opprettet en OT tråd for vannkjøling. Bruk den til å snakke om systemene. Slik at vi bare får bilder i denne Link til OT tråd Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 For det første, så snakker X672 om under 10 grader over romtemp, altså hvis det er 23 grader i rommet, snakker han om en vanntemperatur som er lavere enn 33 grader. Og det er fysisk umulig å vanntemp under romtemp, med mindre man har et slags kjøleelement. Hvis man bare har "det normale", altså en radiator og vifter, uansett hva slags radiator og hva slags vifter, vil de alltid kjempe for å få temperaturen ned i samme temperatur som romtemperaturen. For å sette det i perspetiv, så hvis man har vann som er kaldere enn romtemperaturen, så vil radiatoren hjelpe til med å varme opp vannet til romtemperatur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg