Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ditt vannkjølte system

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, vannkjøling er skummelt jeg er bitt av basillen :realmad:

Når lønninga kommer inn så blir det ett Thermaltake Mozart kabinett med 4 looper tenker jeg, altså 2 på hver platform og grøt og knekkebrød til mat resten av mnd.

Men her er ivertfall mitt første og helt nybygde system (takk til duaemannen for hjelp til deler av oppsettet):

Cpu blokk:

IMG_1155.JPG

Reservoar og pumpe + dobbel radiator i bakgrunn :

IMG_1153.JPG

Dette bildet ble tatt etter leaktesting og før jeg pumpet systemet etter modifikasjoner for andre gang:

IMG_1141.JPG

Så, hva syntes dere?

Lenke til kommentar
http://microplex.no/aspx/produkt/prdinfovn...spx?plid=109243

Disse f.eks?

Fikk tak i en EK Acetalblokk nå, så jeg slipper moddingen. Denne står nå på et 8800GTS 320mb men der er vel ingen forskjell til 640mb versjonen?

Fant ikke noe om dette på nettet, så jeg regner med at den er bankers.

Kanskje jeg ikke har fulgt med altfor nøye i tråden om ditt Silvy kabinett, men har du virkelig lakkert den selv? :innocent:

Lenke til kommentar

Har ikke crossfire med to 4870x2 kort. For det er ingen vitts siden det blir for mange cpu eller noe. Ja det er bare en rad på 2x120 i startten. Kanskje det blir en til. Er jo helt fersk på dette vettu :blush:

Ja hardwaren er jo ikke for gale da. Får jo 22k i 3dmark 06 med 4ghz. Kan sikkert sette den opp til 4,4ghz og :whistle:

Skal og bytte vifftene til mine mist 120 vifter for dem flower mere.

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Du kommer til å ha alt for lite radiatorkraft. :no:

Værtfall hvis du skal klokke. Kan være det akkurat går uten klokk. Men du vil nok få det vannskelig å ha et greit lydnivå og gode temps.

I min loop akkurat nå har jeg 2x120 pluss en enkel radiator. Med alle viftene på rundt 1000rpm. Ligger cpu på rundt 30-40 og gpu rundt samme.

Det er da en e8400 og et 8800gt kort. Og du vil nok ha rundt dobbelt så mye varme som skal fjernes.

Mist viftene er ikke noe gode. Og du kommer til å trenge mer flow enn det de klarer å gi.

Tror jeg har 4mist vifter liggende som jeg ikke gidder å bruke pga de er altfordårlige.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Her er systemet sammenkobblet for lekasje testing. Klemmer som var med skjermkort kjøleren var for småe, så det er derfor jeg har stripps på. Uhm da har vi sikkert ikke samme mist viffter. for disse er kraftigere enn disse som er på rad nå. Blåser godt over 130-140m³/timen tror jeg det var. Den på 80mm blåser opp til 119m³/timen da. Men klart jeg burde ha en rad til mellom cpu og gpu`r..

DSCF0090-4.jpg

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...