Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Selv bruker jeg kun fatboy. Men har vært med på å bygge to PCer med kompresjonsnipler.

Hvis man skal bruke kompresjonsnipler vil jeg anbefale å bruke litt fett/vaselin uten på slangen der hvor kompresjons ringen vil være. Dette for at sangen ikke skal vri seg når man stramer til.

 

 

Personlig synes jeg ikke den blokken er noe pen. *som de fleste swiftech produkter*

Men å være god vil den være. *som de fleste swiftech produkter*

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vannkjøling er morro, en utfordring å montere skikkelig i enkelte kabinetter og generelt artig å ha noe de flest ikke har. Har du lyst på vannkjøling og pengene til det, så hvorfor ikke? :D Angrer ikke på at jeg kjøpte iallefall, var en utfordring å montere skikkelig, samt at det ikke er helt normalt å ha enda, derfor enda mer stas. Se innom Petras Tech Shop, de er genialt bra på vannkjøling og support omkirng det.

 

Pennywise & Vargtass: Bra kabinett, pent og gjennomført. En liten runde kabelrydding og dette er perfekt. :)

Lenke til kommentar

Ja her har vi mitt vannkjølte system:

 

*Sorry for dårlige bilder, men maks ytelse på camet*

*37 Grader på skjermkortet som er ett geforce 9800gtx og 36 grader på en athlon 64 X2 6000+ (3,7ghz) cpu*

 

Overblikk:

IMAGE_013.jpg

 

Cpu og gpu blokk:

IMAGE_014.jpg

 

Pumpa og reservoar:

IMAGE_016.jpg

 

2X 120mm radiator bak:

IMAGE_019.jpg

 

Sitter også en dobbel radiator i front.

HDD er hengt opp i ett gummifeste så minimalt med bråk. HDD er festen rett under inntaket til radiator i front å får dermed grei kjøling.

 

Antec 900 er IKKE ett kabinett jeg anbefaler å installere ett vannkjølt system i.

Det er trangt, elendig muligheter for å skjule kabler (jeg har borret hull for å prøve å skjule de men ja dere ser jo hvordan det ser ut).

Lenke til kommentar

Da hiver jeg meg på bølgen å viser fram katastrofen min også :!:

 

Ser mange fantastisk flotte vann oppsett i denne tråden!

 

Selv liker jeg å ha det litt gettoh style :mrgreen:

Har nettop montert mitt første vannsystem med 2 looper, en for cpu og en for gpu! :p

 

Kan jo liste opp hw'et og vannkjølinga først da:

 

Opteron 175 @ 3.2ghz 1.5v

Ocz EB 2gb @ 266mhz 3-3-3-8-1T 2.8v

X1900XTX @ stock

Dfi Lanparty nf4-D

Creative X-fi xtreme music

PcPower&Cooling 750w

 

Cpu-loop:

 

Swiftech storm - cpu blokk

Hw-labs Blackice ExtremeII 2x120mm - radiator

Cooltek 2x120mm - radiator

Eheim 1250 - pumpe

Swiftech microres - tank

 

Gpu-loop:

 

Swiftech mcw60 - gpu blokk

Cooltek 2x120mm - radiator

Eheim 1048 - pumpe

AC vanntank

 

system uten hw:

262793.jpeg

 

System med hw:

262794.jpeg

 

262795.jpeg

 

262796.jpeg

 

262797.jpeg

 

262798.jpeg

 

262799.jpeg

 

262800.jpeg

 

262801.jpeg

 

 

det var det ;)

 

vet det er jævla mye kabelrot da, skal prøve å få ordna opp i det etterhvert hehe.

 

hadde egentlig tenkt på å dra den med på TG09, men det kan jeg bare glemme da den nå offisielt veier et TONN!!! :scared:

Endret av tamw
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...