Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Wheelman: Vet da det hjulmann , men det er ikke godt nok. Jeg vil dersom jeg skulle ha et slikt mobo, kvitte meg med hele stock kjøleren, og da hadde en slik chipsetblokk vært å foretrekke (sammen med mosfet blokker) ... penere blir det også

 

@elanee: Det nok ikke vannet det er noe galt med, men over tid har disse slangene jeg bruker tatt i seg noe av tilsetningen, slik at de har fått et blakket utseende. Neste gang jeg skifter slanger, så blir det nok kun demineralisert, samt kankje noe UV.

 

:cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Har kjøt to nye harddisker samt byttet radiatorvifter i dag. Byttet ut de viftene jeg hadde fra før i noe litt mindre, siden de jeg hadde var GANSKE overpowered i forhold til hva jeg trenger. På maks flytter de noe hinsides med luft og lager rundt 60dB mener jeg og huske. Nå har jeg heller gått over til noen Xsilence vifter i normal tykkelse, og normalt støyniva. Flytter ganske bra med luft og støyer minimalt, selv på full guffe er de nesten ikke hørbare, kjøerer de for øyeblikket på rundt 60%.

 

Ny til venstre og gammel til høyre, de gamle er en del tykkere enn hva som er normalt, men jeg har rett og slett ikke bruk for all kraften når jeg har vannkjøling.

57303901bb0.th.jpg10459768vg1.th.jpg

 

Montert i kabinettet.

37721305vn0.th.jpg54271935yf1.th.jpg

 

Monterte også vifta i fronten da jeg har satt viftene på radiatoren til å suge lufta ut, så jeg må kompansere litt med å sette noen vifter til å dra inn luft også.

16362408vk5.th.jpg

 

To nye 1tb disker på plass, begynner å fylle opp racket nå. :)

51702428bj4.th.jpg

 

Oversiktsbilder.

55434612bn3.th.jpg51910339tm4.th.jpg13026746qx4.th.jpg

 

Ser ut som katodene mine nesten har tatt kvelden, så plutselig at de ikke lyste skikkelig.

10cq7.th.jpg

Lenke til kommentar
Intel 775 Pro Mount følger med Fuzion rev. 2. Eneste forskjellen på den og GTZ's monteringsmekanisme er at GTZ har tommelskruer.

Vet ikke om jeg ville kalt det overlegent men.

Har ikke brukt Pro Mount før, etter hva jeg har forstått, er det mye lettere å få jevnt press over hele blokka med Swiftechs design.

 

Screw Limiting Steps - In addition these screws are purposely stepped and limited, so YOU GET A PERFECT MOUNT EVERY TIME!! This step ensures that each screw has been tightened with just the right amount of force and perfectly planar to the block, motherboard, and processor. This eliminates any chance the block will be pulling harder on one side vs. the other.
The BEST MOUNTING MECHANISM TO DATE!!, this not only allows a perfect mount , it does so with high pressure and easy to reproduce for all users.

http://www.martinsliquidlab.com/Swiftech_A...GTZ_Review.html

Lenke til kommentar
kontaktet ocz angåene minneproblemet mitt kjører de på 2000 mhz stabilt nå :) brikkene har ikke antydning til å bli varme etter 100 % bruk i 2 timer nå :D nå er det overklokking av gpu som står på lista som neste:)

 

Kan du dele med oss hva som var løsningen? For jeg antar at det ikke uten videre hjalp at du kun *kontaktet* OCZ, eller?

Lenke til kommentar
kontaktet ocz angåene minneproblemet mitt kjører de på 2000 mhz stabilt nå :) brikkene har ikke antydning til å bli varme etter 100 % bruk i 2 timer nå :D nå er det overklokking av gpu som står på lista som neste:)

 

Kan du dele med oss hva som var løsningen? For jeg antar at det ikke uten videre hjalp at du kun *kontaktet* OCZ, eller?

Det lurte også jeg litt på.

Lenke til kommentar
Kjempestilig elanee!

 

Men i likhet med flere er jeg skeptisk til måten du har koblet gpuene. Det kan gå bra, men kan fort bli dyrt ...

 

Mitt råd er å å fjerne slangen mellom det øverste skjermkortet og mosfet, og tette hullet med den medfølgende tetteskruen. Deretter fjerner du en av de to forbindelsene mellom skjermkortene, og tetter hullet i det øverste skjermkortet med tetteskrue. I det nederste skjermkortet setter du på slangen til mosfet i som du fjernet fra det øverste skjermkortet.

 

Da vil du ha slanger som som følger. GPU1: inn fra chipset, ut til GPU2. GPU2: inn fra GPU1, ut til mosfet.

 

MAO, hvert skjermkort har en slange inn, en slange ut. Da er du sikret vanngjennomstrømning.

 

Lykke til :cool:

 

siden ac blokkene er smalere inntak på en slangedimm min så vil jeg tro at det blir litt mostand i strømmen , dermed prøver vannet å presse seg der det kan for å få mest mulig gjennnom .jeg ser det at vist blokka hadde vert samme dimm som slangene så ville det holdt for vannet med å strømme rett gjennom den ene uten å måtte gå gjennom den andre ... så for meg tror jeg det skal gå bra . men en kan jo aldri vite :)

 

klokket litt på korta osså i dag (vert syk hele helga så ikke noe annet å gjøre)

 

core 700mhz

shader 1500mhz

memory 1300mhz

 

går jeg høyere blir det ustabilt ... temperaturene er ikke store i forskjell rundt 50 grader under load testet cs og crysis ..50-60 fps i crysis og 200-300 fps cs , cs fps varierer veldig:=)

tror crysis fps er låst til max 60 sikkert fordi vsync er på eller hva enn som skulle låse den

Endret av Elanee
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...