Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempestilig elanee!

 

Men i likhet med flere er jeg skeptisk til måten du har koblet gpuene. Det kan gå bra, men kan fort bli dyrt ...

 

Mitt råd er å å fjerne slangen mellom det øverste skjermkortet og mosfet, og tette hullet med den medfølgende tetteskruen. Deretter fjerner du en av de to forbindelsene mellom skjermkortene, og tetter hullet i det øverste skjermkortet med tetteskrue. I det nederste skjermkortet setter du på slangen til mosfet i som du fjernet fra det øverste skjermkortet.

 

Da vil du ha slanger som som følger. GPU1: inn fra chipset, ut til GPU2. GPU2: inn fra GPU1, ut til mosfet.

 

MAO, hvert skjermkort har en slange inn, en slange ut. Da er du sikret vanngjennomstrømning.

 

Lykke til :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar

funker ikke så bra å ha en egen inngang med vann på hver av gpuen blir bare masse unødvendig slanger og ser ikke pent ut ...jeg prøvde dette osså men ble bare rot ...fant ut det var ikke noe forskjell i temps så jeg gikk for den løsningen jeg har nå.

 

hva mener du med at det fort kan bli dyrt?

jeg kjører cpu på 4,16ghz men jeg angrer på kjøpet av det minnet! det funkerer ikke slik de som det skal ... får random blåskjerm og pcen låser seg når jeg kjører den på 2ghz. sjekket dette ved å klokke ned til standar på som rammen ville vert på vanlig hk og da funker alt plettfritt.... synest det er litt rart i og med at denne rammen skal kunne fungere på 2ghz med bare dette hk .. men nå var jo hk kjøpet i seg selv en gambling osså da:D

 

skal ta noen bilder med digiatal kameraet så blir det litt bedre kvalitet ... mobilen min er delvis ødelagt grunnet en lekasje jeg hadde i vanntaken:D så var jeg smart å la mobilen fra meg under den om natta .... funket om mårran når jeg våknet ... tørket ut av den og opnet den opp men i det jeg putta den sammen igjenn funket ikke alle tastene:D men bildene den tar er ikke så verst for en mobil må jeg si.

Endret av Elanee
Lenke til kommentar
får random blåskjerm og pcen låser seg når jeg kjører den på 2ghz. sjekket dette ved å klokke ned til standar på som rammen ville vert på vanlig hk og da funker alt plettfritt.... synest det er litt rart i og med at denne rammen skal kunne fungere på 2ghz med bare dette hk .. men nå var jo hk kjøpet i seg selv en gambling osså da:D

Problemet da blir at HKet må kjøre med 500FSB - og 500FSB med en quad er en utfordring for alle hovedkort. Du er heldig som får bootet i det heletatt ;)

Jeg anbefaler deg å klokke de ned til 1800MHz, og heller litt strammere timings :)

Lenke til kommentar
hva mener du med at det fort kan bli dyrt?

 

Jeg mener bare at slik det er koblet nå, så har du ikke kontroll på vannstrømmen. Mange som har brennt seg (bokstavelkig talt) på at vannstrømmen i ett av to parallelløp (som jo er det du har) har stoppet opp. Og for meg er et svidd skjermkort dyrt ...

 

Så jeg ville koblet dem i serie, men det er nå meg :cool:

 

Har mine to 3870 i serie, og forskjellen er bare 1-3 grader mellom dem..., gpu temp på ca 38 til 43 grader, aldri over 45g grader på full guffe overklokket (med AC blokker).

Endret av drbo
Lenke til kommentar

gief pick da ... sjønner ikke hvordan du kan koble de blokkene slik og få det til å se pent ut :)+ vanligvis merker en vist korta/kortet blir varm ..normal får en blåskjerm eller lignende før hw tar skade

mine kort har begge like temps ingen forskjell på de.

Endret av Elanee
Lenke til kommentar

btw kjørte minnet mitt på linket og ble da 1780mhz og funker fint nå .. kan sikker tyne det mere uten at det buger seg men jeg orker ikke å teste akkuratt nå

 

crysis er knas med disse korta .. spilte gjennom spillet på 1 1/2 dag på delta med max grafikk ... klarte ikke stoppe heheh:D

Endret av Elanee
Lenke til kommentar

ser ikke like pent ut å ha den stikkende på skrå ut slik da ... men hvis jeg skal gjøre det må jeg legge om kretsen en del og kablene vil overlappe hverande ... jeg prøvde nemlig denne koblingen pga jeg trodde det var gpu blokkene som gjorde at jeg ikke fikk vannet til å gå rundt .. men når jeg fant ut at det var cpu blokka byttet jeg tilbake siden det så sykt mye ryddigere og penere:)

Lenke til kommentar
gief pick da ... sjønner ikke hvordan du kan koble de blokkene slik og få det til å se pent ut :)

 

Pent vet jeg ikke, men effektiv kjøling har jeg (alt er vannkjølt) ...

 

post-114224-1220943518_thumb.jpg

post-114224-1220943802_thumb.jpg

 

Men jeg er missunnelig på den chipsetblokken din, dersom AC hadde laget en slik vannblokk for f.eks. Asus Rampage Extreme, så hadde jeg vært solgt ...

 

drbo :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...