WheelMan Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 De kan ikke stenge micoplex Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Vannkokere drar fort rundt 500-1000watt Vet ikke helt om jeg vil si at det er bra. Hvis de kan begynne å ta inn noe mer enn kun aqua-computer stuff skal jeg anbefale folk å handle der. Men jeg skal innrømme at de nye blokkene dems er utroligpene. Men liker best fullcover blokker med plexi topp. gtx280 kjøleren er jo strengt tatt full cover blokk vel? plexi topp er ikke noe å ha på gpu for meg siden en ikke vil se så mye til undersiden av kortet anyway. btw er ikke så god i tysk men er ikke de blokkene fra ac både alu og kobber? ser ut som alu topp for meg. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Uansett hva som skjer kommer de ikke til å ta ned microplex over natten. Det kommer nok til å gå gradvis. Med mye info om det hvis de skulle gjøre det. Håper egentlig at de ikke velger å legge microplex siden ned. Liker microplex sin side bedre enn netshop. men socket under kategoriene kunne de godt ha spart seg for og at det må komme opp midt på skjermen. Holder med kun at høyre menyen blir oppdatert synes jeg. Edit: Stainless steel faktisk.. De begyner å komme seg Endret 23. juli 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Uansett hva som skjer kommer de ikke til å ta ned microplex over natten. Det kommer nok til å gå gradvis. Med mye info om det hvis de skulle gjøre det. Håper egentlig at de ikke velger å legge microplex siden ned. Liker microplex sin side bedre enn netshop. men socket under kategoriene kunne de godt ha spart seg for og at det må komme opp midt på skjermen. Holder med kun at høyre menyen blir oppdatert synes jeg. Edit: Stainless steel faktisk.. De begyner å komme seg funker mix mellom kobber og stål altså? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Jada det er ikke noe problem Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) ahh fant en review på ddr2 versjonen av brikkene mine de laget av alu tvers gjennom og de ablefaler å bruke en inhibitor hva det enn er ... sjekker det opp på vikepedia:D fant en lekker alu radator en kan henge på veggen:D alu radiator Endret 23. juli 2008 av Elanee Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Det var den jeg snakket om tidligere Flink bisk, som fant den *klappe på hodet* Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 sjekke nettbank så bestille :D Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 De har nok ikke verdens beste kjøle-evne, men jeg tror det her kan bli veldig spennende Ser fram til bilder! Lenke til kommentar
Mako Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Hei! Holder på med mitt andre vannavkjølte system for tia, eller rettere sagt, skal. venter bare på de siste delene, regner med å starte til helga Har allerede startet en arbeidslogg med diverse info, noen få bilder + utstyrsliste Ta en kikk å kom gjerne med kommentarer Link til arbeidslog i signaturen Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Hei! Holder på med mitt andre vannavkjølte system for tia, eller rettere sagt, skal. venter bare på de siste delene, regner med å starte til helga Har allerede startet en arbeidslogg med diverse info, noen få bilder + utstyrsliste Ta en kikk å kom gjerne med kommentarer Link til arbeidslog i signaturen gleder meg:) blir mange bilder fremover ser det ut som ... flere som har prosjekter på gang nå bestilte en singel radiator i steden for den store veggdyret av en radiator:;D er bare rammen jeg skal kjøle atm og den kjøler lett uten vann osså så er ikke rare greiene som skal til Endret 23. juli 2008 av Elanee Lenke til kommentar
Mako Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Min blir vel kanskje helt grei, men kan ikke sammenlignes med kabinetter av ditt kaliber Elanee, og mange andre her i forumet. Til sammenlikning er min bare en liten case-mod Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Har man RAM man kan vannkjøle og man ikke benytter seg av muligheten så synes jeg at man ikke skulle ha brukt penger på den RAMen i første omgang. Mako: Ser ufattelig bra ut dette! Gleder meg til å se sluttresultatet. Virker som at dette kommer til å bli en bra og gjennomført modd. Endret 25. juli 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Har man RAM man kan vannkjøle og man ikke benytter seg av muligheten så synes jeg at man ikke skulle ha brukt penger på den RAMen i første omgang. Mako: Ser ufattelig bra ut dette! Gleder meg til å se sluttresultatet. Virker som at dette kommer til å bli en bra og gjennomført modd. samme synest jeg og jeg skal vannkjøle den men trenger ikke noen stor radiator for å kjøle de brikkene jeg har, siden de er ganske kjølig fra før Lenke til kommentar
Recycled Skrevet 26. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2008 Her er min første vannkjøling, noen som har noen kommentarer/ forslag til forbedringer? Tok bildet før jeg satte inn prosessorer og skjermkoret. Kabinettet er en Yeong Yang Server Cube, genialt kabinett med masse plass. Etter å ha lest x-k innlegg i forumet her og rundt omkring på nadre nettsider fant jeg ut at vannkjøling kan være morro å prøve i tillegg til at jeg kunne få ned lydnivået på boksen min. Byttet først ut noen vifter og slikt, men det ble ikke bra nok. Jeg har to Opteron 244 cpu'er på ca 37 og 47 grader på idle, på load har begge 2 til 3 grader høyere tempratur. Trodde ikke det skulle være så stor forskjell på cpu'ene, så jeg må sjekke om vannblokken på den varmeste sitter som det skal. Siden skjermkortet mitt, en GeForce 6600GT, bråker litt, planlegger å kjøpe en HD4870 og en vannblokk til denne. Men er usikker på om den dobble radiatoren vil være nok til å kjøle ned alt. Vurderer derfor også å sette på en ekstra radiator foran viften til venstere på bildet slik at vannet går via denne fra den siste cpu'en til skjermkortet. Men klarer pumpen min å presse vann gjennom begge radiatorene? Fant ikke ut i farta hvilken pumpe jeg har. Mange spørsmål, noen som har noen svar? På forhånd takk Må forresten takke hardware.no og forumbrukerne, jeg har ikke kjøpt noen ting til PC'ene siden 2000 uten å sjekke priser/ omtale etc her først. Har funnet veldig mye her som har hjulpet meg tidligere. Tusen takk Lenke til kommentar
Mako Skrevet 27. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2008 Hei og gratulerer med din første vannkjøling, blir garantert flere i framtiden også skulle jeg tro man blir liksom bare litt hekta Men ang systemet ditt nå, ser slettes ikke værst ut. Ang. temp forskjellene på cpu'ene, kan jo ha litt å si at de står seriekoblet. Å du har nok ganske rett at en dobbel radiator vil bli litt for lite med 2x cpu og skjermkort, så en enkel radiator ville være å anbefale, kanskje tom. en dobbel, men det kommer jo selvfølgelig helt an på hva du foretrekker Lenke til kommentar
P__i__Nx Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) min pc Består av følgende vannkjølingsdeler: AC vanntank HW Labs radiator, "BlackIce Extreme Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe PrimoFlex, slange 3/8"ID og en dårlig thermalake cpu vannblokk som struper flowen.. Blokka skal ny når den nye sokkelen av intel kommer, Samme skal hardwaren,, som begynner å bli udtatert, Skulle egentlig ha grønne slanger, Men dem har slutta å selge 3/8 id grønne slanger :-( Skal og vannkjøle north og south brigde pluss hardisker og gpu når den nye pcn blir kjøpt inn Endret 28. juli 2008 av P__i__Nx Lenke til kommentar
Recycled Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Hei og gratulerer med din første vannkjøling, blir garantert flere i framtiden også skulle jeg tro man blir liksom bare litt hekta Men ang systemet ditt nå, ser slettes ikke værst ut. Ang. temp forskjellene på cpu'ene, kan jo ha litt å si at de står seriekoblet. Å du har nok ganske rett at en dobbel radiator vil bli litt for lite med 2x cpu og skjermkort, så en enkel radiator ville være å anbefale, kanskje tom. en dobbel, men det kommer jo selvfølgelig helt an på hva du foretrekker Takk og takk Har nok blitt hektet nå ja, sitter og tenker på på hvordan jeg skal få klemt inn en dobbel radiator til i kabinettet slik at jeg kan få ned tempraturene litt til. Ser at du og andre lager en åpning til en dobbel eller trippel i toppen av kabinettet, men siden jeg bruker boksen som fotskammel så fungerer nok ikke det for min del Men det blir vel en dobbel radiator til, en ny pumpe og vanntank, et par vifter og noen 90 graders vinkler til slangene. ser at MoDzoNa varmt anbefaler Swiftech MCP355 med modifisert topp, den skulle vel klare å pumpe vann gjennom to radiatorer hvis ikke den jeg allerede har klarer det. Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 ser du har hk med 2x cpu .. hvordan yter det i forhold til vanlige desktop hk ? har lest litt rundt om .. og kom fram til at det måtte vere for den som vil svi av penger:) Lenke til kommentar
Recycled Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 ser du har hk med 2x cpu .. hvordan yter det i forhold til vanlige desktop hk ? har lest litt rundt om .. og kom fram til at det måtte vere for den som vil svi av penger:) Forskjellen på ulike HK er vel så liten at den knapt er målbar hvis det er noen, men dette HK'et var det eneste jeg fant som tok 2 cpu'er og som hadde PCI Express 16x. Ville ha det etter at jeg merket hvor stor forskjell ytelsen var på desktop-applikasjoner i forhold til 1 cpu. Hvis man har ett eller annet som tar mye cpu eller henger så får man alltid startet opp andre programmer likevel. For eksempel oppgavebehandleren... Cpu med to kjerner hadde enten ikke kommet da jeg skulle a ny boks eller så var de fortsatt grisedyre, husker ikke helt. Bør vel heller sjekke hvilke chipset som gir best ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg