Elanee Skrevet 14. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) aquastream pumpa min er den beste jeg noen gang har hatt den kan pumpe noe sykt med vann den kan jo pumpe hele 4,2 m vannsøyle ja jeg prøvde pumpa på 3x3 radissen og den klarte det fint .. vel legg merke til da at den andre pumpa greide så vidt å skubbe vannet gjennom radiatoren når jeg la den ned flat men den hostet og harket hørtest nermest ut som den knekker plastikk inni den hele tida. :S og den var nedsenket i vann selv da ble vibrasjonslydene alfor høy Endret 14. juli 2008 av Elanee Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 14. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2008 Gå heller for en Swiftech MCP355 også selvfølgelig en custum topp. Den er kraftigere enn MCP655 alt før du setter på en custum topp. Selv synes jeg det var rart at ikke pumpen din klarer 3xtrippel radiator. Kan det være for at du ikke har fått ut all luften i systemet? Hvis du fyller bøtten med så mye vann du absolutt klarer også setter du radiatoren lavere enn bøtten. Det tror jeg kan hjelpe på. Evt kan du skru av pumpen også suge vannet igjennom med kjeften din for så når radiatoren er full sette på pumpen igjen. For å få vekk ulyden Ser det var lite flow der gitt. Men det er ikke akkurat rett type pumpe du har for systemet ditt. Tror nok du kan hente en del på å ha en pumpe som går rett over på 3/8" slange og ikke først til 1/2" og overgang til 3/8". Den flowmåleren din er heller ikke akkurat flow venlig. Den dagen du skal oppgradere radiator ville jeg enten ha kjøpt ny pumpe (Swiftech MCP355+topp). Eller gått for et system med 1/2" slanger. For da kan du bruke den pumpen du har. Har du forresten sjekket om hvordan setting du har satt pumpen på? Om du ikke med et uhell har satt den på 1, det er nemlig fort gjort. settings på pumpa ?? den jeg fikk har ingen knapper bare en kabel som er vanntett inn i pumpa som jeg kunne se i allefall. jeg fikk akkurat den samme linken fra butikken jeg kjøpte den med den modifikasjone .. jeg prøvde det og forskjellen var liten jeg prøvde osså å ta proppeller fra min ac pumpe over fordi den er helt lik men bladene kan ikke vris på akselen og problemet var der fortsatt så jeg fattet ikke hva problemet kan vere .. men men jeg har fått bra support fra butikken og de insisterte på at jeg skulle sende den tilbake å få en ny så jeg er fornøyd da. og ja jeg har bestilt en til pumpe fra microplex samme som jeg har ac pumpe som jeg skal bruke i den nye pcen men jeg hadde tenk å ha den pumpa som jeg kunne plugge i stikkontakten til å stå i vinduet og pumpe vannet inn i raddis og ned til pcen der jeg skal ha den andre pumpa som pumper gjennom pcen og opp til den andre pumpa ..viste ikke om ac pumpa ville klare det helt alene. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 14. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Tror ikke jeg skal kjøpe meg en ny pumpe med engang gitt. Tror ikke flowmeteret stopper så mye at det har en betydning. Tror det er de spinkle rørene på thermaltake rad som gjør det. Men var det ikke du som hadde den platen som DRbo lagde? Pumpen står på 4/5 nå:/ Gjør meg ikke så veldig mye for flowen er meget god igjennom cpu blokka. Men flowen blir vel nesten borte når det blir blokk på 4870.(?) Vurderer nesten og bare bruke 120 rad nå som jeg bare kjører vann på cpu. Er kanskje like greit. Er litt redd for at det blir så mye trykk at et eller annet spretter av.Hehe:) Settingen er altså ok. hmm. Hvis du ser på niplen til flowmetert så er det ikke store hølet der. Husk på at det nok ikke en ting som er problemet hos deg. Det er tingen samlet. Men så lenge du har ok temps er ikke flowen så alt for viktig. Bare det er litt er det ok. Det kommer litt an på hvilken blokk du velger til 4870. Hvis du ikke haster med å kjøpe kan du følge litt med på hva som kommer siden ikke alle kommer samtidig. Danger Den har laget en del gode fullcover blokker med ekstremt lite motstand i. Men jeg tror jeg ville tenkt på å bytte radiator i samme slangen. Hvis du bestiller fra USA er det en del å spare. Så lenge du bruker de slange klemmene du har nå tror jeg ikke det vil være et problem med at noe skulle hoppe av. Men det er heller ikke lurt å stramme dem for hardt til har selv opplevd at de har gått gjennom slangen da. Hmm.. Nei. jeg har ikke noen plate fra drbo. Er egentlig ikke helt sikker på hva du snakker om:P har send pumpen i retur .. butikken bekreftet at pumpen skulle fin klare det og siden pumpen laged den syke lyden selv etter jeg prøvde den berømte modden på disse pumpene var dette et dårlig tein ... så sendte den i retur i dag mårres .. får en ny tilsent sa de så da blir det gode saker tenker jeg:) Høres bra ut! aquastream pumpa min er den beste jeg noen gang har hatt den kan pumpe noe sykt med vann den kan jo pumpe hele 4,2 m vannsøyleja jeg prøvde pumpa på 3x3 radissen og den klarte det fint .. vel legg merke til da at den andre pumpa greide så vidt å skubbe vannet gjennom radiatoren når jeg la den ned flat men den hostet og harket hørtest nermest ut som den knekker plastikk inni den hele tida. :S og den var nedsenket i vann selv da ble vibrasjonslydene alfor høy Hmm.. aquastream er ikke dume pumper. Men den tar for stor plass synes jeg til at den er vært det. Lang 3.2 18watt vil nok slå pumpen din. Særlig med en annen topp. Men aquastream pumpen er nok litt mer dilldall på i forhold. settings på pumpa ?? den jeg fikk har ingen knapper bare en kabel som er vanntett inn i pumpa som jeg kunne se i allefall.jeg fikk akkurat den samme linken fra butikken jeg kjøpte den med den modifikasjone .. jeg prøvde det og forskjellen var liten jeg prøvde osså å ta proppeller fra min ac pumpe over fordi den er helt lik men bladene kan ikke vris på akselen og problemet var der fortsatt så jeg fattet ikke hva problemet kan vere .. men men jeg har fått bra support fra butikken og de insisterte på at jeg skulle sende den tilbake å få en ny så jeg er fornøyd da. og ja jeg har bestilt en til pumpe fra microplex samme som jeg har ac pumpe som jeg skal bruke i den nye pcen men jeg hadde tenk å ha den pumpa som jeg kunne plugge i stikkontakten til å stå i vinduet og pumpe vannet inn i raddis og ned til pcen der jeg skal ha den andre pumpa som pumper gjennom pcen og opp til den andre pumpa ..viste ikke om ac pumpa ville klare det helt alene. Settings på pumpa var til Akando;) Problemet kan nok være at motoren har forskyvet seg. Slik at den blir slått mot en side for vær gang den går rundt og derfor lager den stygge lyder.. Eneste jeg kan tenke meg til kan være galt. Har selv tenkt på en lignene løsning. Men det kan være at du kan få et problem siden disse pumpene ikke er laget for å suge bare dytte at den ikke blir gitt nok vann fra den andre pumpen pga motstand i blokker osv. Slik at den da ikke vil få nok vann å dytte på. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.. Men du skjønner sikkert sånn halveis va jeg mener. Endret 14. juli 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
Akando Skrevet 14. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2008 Ja bestiller fra usa selvfølgelig. Ja den plata var det DRbo som solgte til Zeke. Sjekket innboksen min:) Kanskje Sidewinder eller performance vet om en 360rad som passer rett på Kandalf kabinettet. Det skal sjekkes:) Får se hva jeg gjør etterhvert.Systemet skal brukes litt nå i første omgang:) Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 14. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2008 Gå heller for en Swiftech MCP355 også selvfølgelig en custum topp. Den er kraftigere enn MCP655 alt før du setter på en custum topp. Selv synes jeg det var rart at ikke pumpen din klarer 3xtrippel radiator. Kan det være for at du ikke har fått ut all luften i systemet? Hvis du fyller bøtten med så mye vann du absolutt klarer også setter du radiatoren lavere enn bøtten. Det tror jeg kan hjelpe på. Evt kan du skru av pumpen også suge vannet igjennom med kjeften din for så når radiatoren er full sette på pumpen igjen. For å få vekk ulyden Ser det var lite flow der gitt. Men det er ikke akkurat rett type pumpe du har for systemet ditt. Tror nok du kan hente en del på å ha en pumpe som går rett over på 3/8" slange og ikke først til 1/2" og overgang til 3/8". Den flowmåleren din er heller ikke akkurat flow venlig. Den dagen du skal oppgradere radiator ville jeg enten ha kjøpt ny pumpe (Swiftech MCP355+topp). Eller gått for et system med 1/2" slanger. For da kan du bruke den pumpen du har. Har du forresten sjekket om hvordan setting du har satt pumpen på? Om du ikke med et uhell har satt den på 1, det er nemlig fort gjort. Er du sikker at MCP-355 er kraftigere enn en MCP-655? MCP-355 (Uten custom topp) Model name: MCP355 Nominal Voltage: 12 VDC Operating Voltage range: 8 - 13.2 VDC Minimum Starting Voltage: 9 VDC Nominal Power (@12 V): 14-19W Nominal Current (@12 V): 1.16-1.58 Amp Motor Type: Electronically commutated, brushless DC, spherical motor Maximum Head: 15 ft (4.5 m) Maximum Discharge: ~ 120 GPH (454 LPH) Connection Size: 3/8" barbs Maximum Pressure: 22 PSI (1.5 BAR) Temperature Range: Up to 140°F (60°C) Noise Level (Swiftech's Results): 30 ~ 32 dBA in a quiet room @ 2' Electrical Connector: 4pin Molex Weight: 7.3 oz (207 gr.) RPM Sensor: 3 pin connector MCP-655 Model name: MCP655 Nominal Voltage: 12 VDC Operating Voltage range: 6 - 14 VDC Nominal Power (@12 V): 24 W Nominal Current (@12 V): 2 Amp Motor Type: Brushless, microprocessor controlled Maximum Head: 11 ft. (3.35 m) Maximum Discharge: ~ 317 GPH (1200 LPH) Connection Size: 1/2" barbs Maximum Pressure: 50 PSI (3.5 BAR) Temperature Range: 32 - 140 F (0 - 60 C) Electrical Connector: 4pin Molex Weight: 1.4 lb (650 g) Impeller Housing Material: Noryl® Med tanke på bar og evne til å "få literen til å flyte, er ikke MCP-655 kraftigere da? Mener jeg da, tar sikkert feil, men kan nå prøve meg... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 14. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) MCP655: 415 kr (USA) MCP355 + DDC topp: 350 + 130 = 480 kr (USA) MCP655 er vel i utgangspunktet en kraftigere pumpe, men vet ikke helt hvorfor enkelte foretrekker MCP355 + custom topp? Har aldri satt meg inn i det da jeg mener MCP655 er en mer en god nok pumpe (og ikke minst kraftig nok). Men det skader ikke om noen forteller meg forskjellen? Edit: Tok en kjapp titt hos XtremeSystems, og fant et troverdig utsagn: "Har du en loop bestående av mange flow-drepende blokker, er MCP355 + custom topp det beste alternativet. Har du derimot en mindre loop bestående av mindre flow-drepende blokker, vil MCP655 gi deg bedre flow." Alt i alt synes jeg egentlig MCP655 er det beste kjøpet. Den er billigest, har 1/2" utgang (som jeg liker best), og har plenty med juicy på innsiden. Mener å huske noen sa D-Tek Fuzion-blokkene er ganske restriktive (noe de sikkert er også), men med min MCP655 kjørende på laveste nivå har jeg mer enn nok flow (har totalt 3 blokker og trippel radiator). Så jeg kan egentlig ikke skjønne at MCP655 skal få noen problemer. Da snakker jeg ikke om folk som velger å kjøle mosfet, nb, sb, ram, hdd, cpu og gpu osv. Dette synes jeg forøvrig er latterlig overdrevet, men hver sin smak. Endret 14. juli 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 14. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) MCP655: 415 kr (USA)MCP355 + DDC topp: 350 + 130 = 480 kr (USA) MCP655 er vel i utgangspunktet en kraftigere pumpe, men vet ikke helt hvorfor enkelte foretrekker MCP355 + custom topp? Har aldri satt meg inn i det da jeg mener MCP655 er en mer en god nok pumpe (og ikke minst kraftig nok). Men det skader ikke om noen forteller meg forskjellen? Pumpe med topp blir jo dyr fordi de kommer sepparat og du må montere på toppen selv. Så det er det som gjør at det blir dyrere å kjøpe med Custom topp. Men vet ikke forskjellen jeg heller. MCP-355 er veldig mye mindre, så det kan jo være derfor noen foretrekker den fremfor MCP-655. MCP-655 er veldig stor og vanskelig å montere (synes jeg da ) Men Modzona forklarer sikkert han. Holder med CPU, GPU og NB for min del + to stk radiatorer for min del. Endret 14. juli 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 14. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg redigerte posten min litt. Go read Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 14. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Hvis du ser på http://www.martinsliquidlab.com/ så finner du ganske fort ut at testene hans viser at MCP355 kraftigere enn MCP655 Også hvis du bruker "System Flowrate Estimatorv2" han har laget vil du se at flowen bli bedre med bruk av MPC355. *edit* så at det var feil;) Men det som står over er enda rett;) *edit2* Legger med System Flowrate Estimator v2 for de som vil se;) Sitter i bilen på tur til sverge nå sånn å må si.. Gleder meg til jeg kommer dit sånn at det går ant til å få noe førnuftig 3G dekning. For her i nordland er det nesten ikke noe.. Å det går f**n meg tregt uten 3G. Endret 14. juli 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 14. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2008 Det kommer vel blant annet av at MCP355 bruker 3/8" i stedet for 1/2" som MCP655 bruker (uten at jeg vet løftehøyden til MCP655). Men uansett, når min MCP655 durer og går på laveste nivå (med bra flow), skjønner jeg rett og slett ikke hva man skal med noe kraftigere. Prøver ikke å være noen fan-boy nå, for det er ikke det det står på. Men har du liten plass, så kan jeg helt klart skjønne at MCP355 kan være et bedre valg (på samme måte som tank vs fillport). Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 14. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Selvfølgelig. For den normale bruker har det nesten ingen ting å si. Det må jeg si er ganske viktig at vi får frem her. Har selv også lagd en loop med en 655. Slik at det er en helt grei pumpe Men det jeg er ut etter å få frem er at 655 ikke er det beste pumpen av disse to. Er ikke noe annet enn det. Slik at hvis man ute etter å hente ut hver minste grad så har det noe å si. Men ellers så har det så godt som ingen ting å si. *Dtek-fuzion 1 og 2 er en av de minst CPU blokkene med minst flow reduksjon. V2 er noe mer enn V1 men ikke nevneværdig. Hvis du klokker som et helvette og ikke tar steget opp til fase/nitrogen + har vannkjøling som hobby synes ikke jeg det er noe overdrevet med å kjøle alt du absolutt kan kjøle Selv driver jeg ikke å klokker noe nevneværdig. Men jeg synes det er kjempe gøy å skru på PCen. Og vannkjøling er litt uten om det vanlige å har en del faktorer man må tenke over slik at det har litt mer utfording over seg. Pluss at resultatet er så uhyggelig mye penere enn luftkjølting:) Endret 14. juli 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 14. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Jada, vannkjøling er kjempekjekt det Ang. kjøling av alt som kan kjøles. Jeg er av sorten som klokker som f**n for å si det mildt, hehe. Hele systemet mitt er makset ut, og det eneste som trenger å kjøles på hovedkortet er NB. Men det er jo lov å kjøle sb/mosfet også, men jeg ville bare prøve å få frem at det er unødvendig (er en del som tror alt må kjøles om de skal gå over til vannkjøling). Men ja, det er noe spesielt med vannkjøling. Noe lidenskapelig. Tanken på at man har noe litt utenom det vanlige MoDzoNa: Er 355 + DDC-toppen verdt 100 kronene mer enn 655? I så fall vil jeg gladlig begynne å anbefale den kombinasjonen fremfor 655 (siden den tar mindre plass, og at inngang/utgang er nærmere som gjør den lettere å plassere). Endret 15. juli 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 15. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2008 Selv lever jeg i den tro at desto bedre temps man har på spesielt mosfet og NB uten om CPU og GPU vil leve lengere. Enn med standar kjøling. Spesielt med klokking. Ja jeg mener det er verdt de 100kronene ekstra. Synes også lydnivået er bedre på 355 enn 655. På 655 måtte jeg ned på nivå 3 for at de skulle komme likt. Men hvis man har det stramt med penger så vil jeg anbefale 655. Kan også si at de slangen som sidewindercomputers har som ikker er tygon slanger ikke er dumme slanger. Slik at disse går også ant til å anbefale hvis det er lite penger som skal brukes. De har kolapser i bøyer litt raskere enn tygon slangene men det er ikke mye. Har ikke bilder her i bilen (er enda i sverige) men kan godt legge ut noen når jeg kommer hjem. Bestilte de kun for å se hvordan kvaliteten på de var i forhold til Tygon. For å se om Tygon slangen var verdt de ekstra kronene. Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 sneakpeak bilder her før jeg får alle delene .. venter på å få tilsendt den nye pumpa den gamle ble bekreftet defekt av butikken så de har sendt en ny:) skal bruke den til å kjøle rammen i en egen loop .. vil ikke blande alu blokker med kobber blokkene mine vil kjøre kjermkorta i samme loop sin cpu .. skal ha en y splitter etter 3x3 radiatoren, den ene til cpu /hk og den andre til skjermkorta sendt tilbake gtx280 korta mine håper på å få nye i løpet av neste uke ... det ene kortet ble defekt uten at jeg vet hvorfor og det andre er veldig ustabilt ... skal ha nye uvoreklokkede kort denne gangen .. likte ikke xxx versjonen til xfx. gpu vannblokkene + chipset skulle bli send i løpet av uka , har mofset blokkene men lite vits å montere de uten chipset blokka. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Må si det ser meget pent ut! Gleder meg til å se det færdige resultatet. Mener å ha hørt at det er kommer på innsiden av de ramkjølerne. Men uansett så ville ha vurdert å skaffet meg en alu radiator hvis du har tenkt til å ha egen loop til de brikkene. Skal ta å legge ut noen blider av det jeg fikk i går. Kommer i løpet av dagen;) Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Må si det ser meget pent ut! Gleder meg til å se det færdige resultatet. Mener å ha hørt at det er kommer på innsiden av de ramkjølerne. Men uansett så ville ha vurdert å skaffet meg en alu radiator hvis du har tenkt til å ha egen loop til de brikkene. Skal ta å legge ut noen blider av det jeg fikk i går. Kommer i løpet av dagen;) alu radiator hadde ikke vert dumt ..jeg har hørt at aluminium og kobber i lag ikke skal vere noe stort problem vist en har litt slangelengde mellom alu/kobberen er dette bare spekulasjoener eller ligger det noe i det? Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 glemte nesten bildet av hva som er under panseret:) 3x3 radiatoren min + ac ultra pumpe og en mitron flash disk:) Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Vet ikke hvor mye en hvis slange lengde har å si. Men jeg vet værfall at kobber spiser opp alu. Slik at jeg kommer aldri til å ta risken i en loop. Et par bilder av det jeg fikk i går;) Gidder ikke å avsløre alt med en gang:) Slik at det får bli to bilder:) Bruker den grønne uv dyen til å letter se hvor det evt skulle lekke. GPU blokk montert:D Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Kva tek du aldri sjansen på? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Kva tek du aldri sjansen på? Å ha aluminium og kobber i en og samme loop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg