Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jau, hiver meg på tråden med mitt foreløpige system:

dsc00822dt2.jpg

 

BigWater vannblokk :(

Hadde Thermaltake GPU-blokk, siden den er ganske grei når du kan stille inn festene

Thermaltake Radiator :(

Hydor Seltz II L30 :)

Masterkleer 1/4" slanger :)

 

Skal jo ha nytt straks: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=966377&hl=

 

Tror jeg får litt bedre ytelse.

 

Fant forresten ut av at å glemme å starte pumpen med vannblokk som har akryl liggende inntil veldig godt ledende kobber ikke var bra, da den smeltet og sprakk. Jeg ble litt aktiv med aralditten da (epoxy) :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei

Skulle bygge et effektivt men billig system i en liten kasse. Kjøpte et sunbeam kabinett til 600,-. Borret vekk alle popnaglene og strippet det helt ned. Kledde hele innsiden med 2mm gummikork(fjerner lav frekvens støy som hardisk brummling) fra biltema før det ble kledd med støydempingsmatter; mist extreme. På det ene bildet ser du tydlig korken der det skulle vært hull til en vifte.

Vannkjøling er high-flow 1/2", extreme radiator 2*120, swiftech pumpe, dager den cpu blokk, samt danger den tank, slanger fra biltema.

La radiatoren under kabinettet og viftene inne i kabinettet. satt på hjul slik at radiatoren skulle få god klaring.

 

Støyer fortsatt for mye etter min smak. skal hamre løs på et nytt prosjekt bare pengene strekker til! da blir det ingen direkte utganger for luft. der det går luft går det støy! Også blir det vel vannblikker på minne, chipset og hardisk.

 

korken: (legg merke til håndtak fra biltema ;) )

post-74843-1215625496_thumb.jpg

 

Radiator under, vifter over.

post-74843-1215625559_thumb.jpg

 

post-74843-1215625632_thumb.jpg

 

post-74843-1215625660_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nei, var ikke de mest delikate slangene, hehe.

 

Kunne du lagt ut et bilde av all vinklingen der med pumpen? Så ut som noen harde svinger på det ene bildet, men vanskelig å se fra den vinkelen :)

 

Tror nemlig jeg har et par tips til hvordan du kan få "slangeveien" din litt mer smooth =)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
koster ikke den vannkjølinga mere enn pc selv? ser ut som et gammelt agp hovedkort:)

 

nope, kostet greit nok for to år siden. Asus P4E400 deluxe hovedkort, P4 3Ghz, 4 x DDR 3200 512Mb brikker, en seagate Barracuda 300Gb og en 150Gb velociraptor, plextor dvd brenner, og vsl2020 lydkort.

 

 

Tror nemlig jeg har et par tips til hvordan du kan få "slangeveien" din litt mer smooth =)

 

kan sikkert kaste ut et bilde til. saken er at det skulle vært på litt flere vannblokker. dermed skulle vannet fra pumpen gått en annen vei. så denne er egentlig bare "provisorisk på heltid" da jeg heller har lyst til å bygge en ny og enda bedre ;) Og med 1/2" rør på 20cm høyde er det uansett ikke mye motstand i den svingen. Planen var at den skulle splittes ut i 2 * 3/8" til to hardisk blokker. Men budsjettet sprakk (as allways) og røret ble sendt rett i radiator enn så lenge. Tenkte å legge ut tegninger på nytt prosjekt.

 

Bygde først en i finer, den var utrolig fin og stille gående, men desverre ganske stor. hehehehe

Lenke til kommentar

Så det neste prosjektet tenker jeg helt viftefritt. Hvis man dropper vanlig raditor og legger vannsystemet utenfor kabinettet en tur igjennom en cold-plate med kjøleribber for å få en varmeveksler. kan lages selv eller kjøpes igjennom noe lignende: http://www.liquidcooledcoldplates.com/index.html

Da blir det på mange måter som et zalman tn kabinett. men de koster jo skjorta, noe som dette her kommer til å gjøre opp til slutt også.

Blir det for varmt inne i kabinettet kan man jo legge en varmeveksler der også.

 

Men noen som har noen gode tanker og tips om helt vifteløse systemer ??

 

mye fint her altså: http://www.bondedfinheatsink.com/bondedfins2.html

Endret av proaudio
Lenke til kommentar

1.Pumpe-gpublokk-cpu-radiator bak-tank-radiator foran-pumpe

2.pumpe-cpublokk-gpu-radiator bak-radiator foran-tank-pumpe

3.pumpe-radiator foran-cpu-gpu-radiator bak-tank-pumpe

 

Det er alternativene jeg ser for meg vil være best.

Men uansett ikke la "varme" vannet komme i den raditoren som du har fremst i kabinettet da dette vil på virka resten av kjølingen i maskinen siden luften som kommer inn i kabinettet alt er varmet opp.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...