Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det med niplene kommer jo veldig ann på hvordan du plasserer ting, hadde de vært motsatt vei hadde det passet veldig bra for meg.

8818174[/snapback]

 

 

Noen som har Swiftech Apogee GTX? Jeg monterte den og merrket svært høye temp på cpu'n E6600 @ 3.6 (40 pluss idle) men så snudde jeg flow'n å da sank tempen nesten 15 grader idle....

8819942[/snapback]

 

Jeg har den, og jeg syntes den er god. Egentlig skal ikke veien du moterer den ha noe å si, så lenge vannet faller fratoppen og renner nedover (mener å ha lest dette) hvis du har et stående kabinett. Men så lenge flowen går rett gjennom de piggene (kan slenge opp bilde etterpå) så skal det ikke ha noe mye å si. Uansett, bra det fikset seg da.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et vannkjølingssett Tt Armour. Den kjøler Intel X3210 på 2.9Ghz ganske bra, og de 4 kjernene ligger på 40-44 grader idle.

 

Dog, jeg ser etter ny vannblokk, og ny pumpe, originalen bråker en del, og jeg holder på å skifte ut viftene med noen som bråker mindre.

 

Jeg vil gjerne ha en anbefaling på CPU blokk, en stillegående pumpe (minimum 500l/timen) og eventuelt vanntank slik at jeg får mer plass i kabinettet.

Lenke til kommentar
Det med niplene kommer jo veldig ann på hvordan du plasserer ting, hadde de vært motsatt vei hadde det passet veldig bra for meg.

8818174[/snapback]

 

 

Noen som har Swiftech Apogee GTX? Jeg monterte den og merrket svært høye temp på cpu'n E6600 @ 3.6 (40 pluss idle) men så snudde jeg flow'n å da sank tempen nesten 15 grader idle....

8819942[/snapback]

 

Jeg har den, og jeg syntes den er god. Egentlig skal ikke veien du moterer den ha noe å si, så lenge vannet faller fratoppen og renner nedover (mener å ha lest dette) hvis du har et stående kabinett. Men så lenge flowen går rett gjennom de piggene (kan slenge opp bilde etterpå) så skal det ikke ha noe mye å si. Uansett, bra det fikset seg da.

8820275[/snapback]

Du mener at vis blokken er montert sånn

 

Opp

____

[ o ] - flow inn

[_o_] - flow ut

 

Ned

 

så får man lavere temperaturer?

 

Ikke dumt, ikke dumt.

 

Forresten.

Har ikke kondensfjerner\isopropanol da jeg skal skifte prosessor i morgen(Xeon 3070 :love: ), men jeg fant noe som het Lubeserv Electro Clean.

På beskrivelsen står det at det fjerner fett, olje osv. Det står at det heller ikke la igjen rester.

Prøvde det på en gammel kjøler, se ut til å funke fint.

 

Tror dere det er brukendes?

Lenke til kommentar
8800 ultra kortene kjører på 700gpu og 1100 på minnet og QX6700 @ 3100mhz

Har ikke fått finklokka enda men regner med jeg kan tyne alt en god del mer.

Kjekt med plenty kjøling til rådighet da.

Skal opp med vannkjøling på chipset og minne også.

Viften på minnet bråker litt vel mye for meg.

8766894[/snapback]

 

DYR PC ja? :D Men du bør klare å klokke CPUen lengre. Prøv 3.6 Ghz på 1.5 vCore hvis vannkjølingen er god nok til å kontrollere Load temps da. Da har du knall PC :D

 

Forresten, last ned 3DMark06 og kjør standard testen (Ingen AA/AF 1280x1024. Det står som default i 3DMark06)

8767597[/snapback]

 

3520.jpg

 

Fått tweaket den litt mer nå. Har cpu på 3520. Skjermkort 670/1100

Alt samment stabilt og fint.

Core tempene er etter en runde med 3dmark06

 

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=2184661

Lenke til kommentar

Ojojoj.. mye pent her.. :love:

 

jeg gleder meg til å få min vannkjøling som bestilles iløpet av en mnd.. ;)

 

Jeg har et 8800GTX (som bare ligger der foreløpig :(, siden det er installert en EK vannblokk), som er vmoddet av MickeyMouse og har custom BIOS (kjører på høyere frekvenser enn 8800 Ultra kortene) <33

Lenke til kommentar

Min Xeon 3070 ankom gårsdagen..

 

Renset blokken med en slags elektrorens middel denne gang, som nevnt for et par poster siden.. Ble kjempebra! Monterte også blokken opp-ned.

 

Resultatet var 3*C idle(over romtemp) og ca 6*C load(over romtemp).

 

(U)Heldigvis er det ca 25-30*C i skyggen her om dagen, så det blir lite klokking.

 

Fikk en uke 32B btw.. Skal være grei den? Har ikke fått testen den serlig p.g.a windows\ubuntu\fedora innstalasjon osv.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min nye swiftech apogee gtx for tre dager siden.

 

Har 1, 1x120 og 1, 2x120 radiator med 2 stk. papst vifter på den ene og 1 delta vifte på den andre. vann temp. er på ca. 25C, men prosessoren min (e6700 @ 2.66GHz) er på nesten 40C idle :(

 

skal cpuen være så varm?

skal vannet inn oppe eller nede på blokken?

 

Bilde kommer snart

Lenke til kommentar
Jeg fikk min nye swiftech apogee gtx for tre dager siden.

 

Har 1, 1x120 og 1, 2x120 radiator med 2 stk. papst vifter på den ene og 1 delta vifte på den andre. vann temp. er på ca. 25C, men prosessoren min (e6700 @ 2.66GHz) er på nesten 40C idle :(

 

skal cpuen være så varm?

skal vannet inn oppe eller nede på blokken?

 

Bilde kommer snart

8870895[/snapback]

Det spørs om du vannkjøler andre ting i systemet, hvilken pumpe du har osv.

 

Vannkjøler selv kun CPU, med 3x12cm radiator. Ligger på ca 30*C idle @ 23-25*C romtemp, og 1.45vcore 3.6GHz.

Lenke til kommentar
Jeg fikk min nye swiftech apogee gtx for tre dager siden.

 

Har 1, 1x120 og 1, 2x120 radiator med 2 stk. papst vifter på den ene og 1 delta vifte på den andre. vann temp. er på ca. 25C, men prosessoren min (e6700 @ 2.66GHz) er på nesten 40C idle :(

 

skal cpuen være så varm?

skal vannet inn oppe eller nede på blokken?

 

Bilde kommer snart

8870895[/snapback]

Det spørs om du vannkjøler andre ting i systemet, hvilken pumpe du har osv.

 

Vannkjøler selv kun CPU, med 3x12cm radiator. Ligger på ca 30*C idle @ 23-25*C romtemp, og 1.45vcore 3.6GHz.

8871689[/snapback]

Jeg har swiftech mcp655 pumpe(5 er pumpen stilt inn på). kjøler nb, sb, gpu og cpu. men vannet ligger på 25*C og cpu på 40*C.

Lenke til kommentar

Gult er kult :D;)

Vurderer selv å lakkere radiatoren min igjen ;) Men dessverre så orker jeg ikke å montere ned systemet igjen :p

 

Bildene av systeme mitt skulle vært oppe for lenge siden, men siden nextgentel har fuc ket opp nette mitt, så har jeg ikke fått dette til enda :S

Jeg skal prøv å få noen bilder opp asap :D

Lenke til kommentar
Var veldig greit å montere, litt knotette å få på plass slangen på pumpa men litt varmt vann gjorde susen :)

 

Står å suser nå, se om alt er tett, nå ligger radiatoren bare i bunn av kassa så jeg må finne en lur måte å få festet den.

 

 

Edit: Har det forresten noe å si hvis slangene er litt lange? (Kunne sikkert kutta ned 5cm + på noen av de.

8807099[/snapback]

 

Post noen bilder da. :) Og så lurer jeg litt på noe, må du starte den pumpa selv hver gang eller starter den av seg selv når du slår på datamaskinen? :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...