Gå til innhold

Ditt vannkjølte system

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for masse skryt. Er selv svært fornøyd med resultatet, men det har tatt en stund å komme dit. Dersom dere er interessert i prosessen frem til "ferdig" pc, sjekk arbeidsloggen min (se signatur) ...

Hva er den kvite greia som står oppe skjermkortet/rammen? Utrolig fin loop!

Det er som andre har beskrevet flowmeteret. Det er kjempesmart å montere det mellom RAM-kjølerne, det sparer en for en krapp bøy på slangene ... dette var noe jeg oppdaget ved mekking på den forrige riggen min for over et år siden :cool:

drbo står din pumpe bare å blinker rødt osså selv om det ikke er noen feil? jeg hadde det problemet men tok bare av blinkinga i aquasuite:)

Ja jeg har litt blinkingen stå på, vet godt om muligheten for å skru den av. Men det er nå engang noe beroligende med en blinkende driftslampe (så lenge et vet at den skal blinke. AC fikk masse kjeft for at en rød blinkende lampe betydde "Alt OK!", og etter det kom muligheten for å skru dette av i aquasuite)

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Flowen er bra den, når pumpen står på auto varierer den mellom 40 og 75 l/time. Så aquastream XT (ultra) anbefales av meg :cool:

Til sammenligning yter to lain-dcc pumper i serie 85l/time i samme loop.

Lenke til kommentar

Tenkte å ikke starte en ny tråd for et lite spørsmål:

Hvor kan jeg skaffe 90-gradere som er mer avrundet? Som en sving på en vei, i stedet for rett vinkel?

Eksempel på en vanlig 90-grader: Link.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Det jeg tror er et problem med drive blokk/pumpen er at den overføre mye vibrasjoner på hovedkort, ram og CPU og forøverig resten av kabinettet. En ting jeg har erfart er at ting som hele tiden er i beveglese små eller liten raskere går i stykker.

Det er nok at en kobberbane i et av lagene på hovedkortet ryker så er det ødelagt.

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg betalte rundt 4000,- for mitt, men da var dollaren noe høyere enn det den er nå. Pluss at jeg kjøpte radiatoren fra Danmark.

Sikkert noe sånt. Du har blokk til GPU også vet du. :)

Jeg betalte 2800 kroner for mitt, og det er uten GPU-blokk. I tillegg skal jeg handle litt mer da. GPU blokk(,-er?), noen saker til modding av kabinettet og litt andre deler. :)

I tillegg har du en dyrere radiator enn meg. MCR-320+MCR-220=billigere enn en PA.120.3. :)

Lenke til kommentar
Trenger ikke komme med forslag til deler. Lurer på å skaffe meg vannkjøling og nye deler til pcen snart, så lurte på pris.

Ta det heller som noe positivt at folk faktisk engasjerer seg for å hjelpe da mann!

Bare positivt det, men i og med at jeg ikke skal kjøpe enda trenger dere ikke å gjøre arbeid med det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har opprgradert vannkjølinga mi nå her er noen bilder.

dsc1455ww4.th.jpg

dsc1462nh1.th.jpg

har vurdert å kjøpe en til trippel radiator isteden for den ene dobble radiatoren ... temperaturene er ikke helt der jeg vil ha de når når det er så varmt ute:D

faen ass det lille støvet som var viste ekstremt bra :/ :D

Endret av Elanee
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...