Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2008 Hvordan kjøler de zalman blokkene? Et ord: ræv Men det er min mening da Meninger er fint. Fakta er bedre. Vis gjerne til noen tester av kjøleblokker fra "Vannkjøler-nerdenes favoritt-sites". Det er ikke blokka som er det viktigste i loopen, det er radiatorer og hvordan varmen avgitt til vannet fjernes (= luftkjøling/varmeveksler i en eller annen form). Blokka skal avlede varmen fra CPU/kjerner til vannet som strømmer gjennom blokka, og det er klart at noen blokker(design) er bedre enn andre. Har prøvd ut Zalman blokk (CPU), AC Cuplex Pro, Danger Den Maze, Swiftech Apogee i samme loop uten å se de helt store forskjellene. Antall radiatorer, type radiator, vifter derimot.. Lenke til kommentar
fysj Skrevet 16. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2008 Hvordan kjøler de zalman blokkene? har ikke noe å sammenligne med, men de er vel neppe verdt mer enn det de koster. og de er billige Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 16. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2008 Noen som har noen bilder å vise? Lenke til kommentar
fysj Skrevet 16. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2008 Hvilket kabinett er det fysj? Ser veldig stort ut. Newance triplecone heter det, miditower. mindre enn forrige kabbinettet mitt:) Lenke til kommentar
dePt Skrevet 17. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2008 Jeg har bilder Tragisk nok røk hovedkortet, bokstavligtalt. Så da blir det nytt HK + 2stk nye gpu'er (forhåpentligvis ) Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 17. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) How kool isnt dat! Redd for å vise ditt fargefyllte kabinett eller? Endret 17. mars 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
dePt Skrevet 17. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2008 Jepp! Ble litt småflaut når UV-katodene så ut som barbierosa katoder, så vi kjører sort/hvitt i dag Lenke til kommentar
Brian Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Da får jeg lagt opp litt bilder av vannkjølinga som etterhvert har kommet på plass. Det har ikke vært noen dans på roser til enhver tid. For det første så er dette kabinettet et mareritt å bygge i, trangt og lite så det halve kunne vært nok, men jeg fikk da knotet det på plass etter mye om og men. Sluttresultatet er jeg fornøyd med, ble bra med tanke på plassen, og kablene fikk jeg ikke skult bedre grunnet plassmangel. Skal også forsterke festen til radiatoren på toppen av kabinettet, det er det siste, så er vannkjølinga komplett montert og klar til 24/7 bruk. Har tenkt å sette på et par 90graders vinkler til å holde radiatoren istedet for de spinkle skruene. Har leak testet det siden søndag nå, og det var kun en bitteliten lekkasje ved skjermkortet, det begynte bare å drype et par dråper. Stremte en liten runde på boltene, og det har vært tett siden. Slik så det da ut før ejg begynte, luftkjølinga var delvis ødelagt, derfor ligger PC-en slengt ned på gulvet. Startet med å flytte dvd rommen ned under harddiskene, slik at det var klart til borring, og montering av viftestyring i toppen. begynte også å feste avstandsskruene til radiatoren. Slik så da kjøleren ut Tok ut alt og startet helt forfra igjen. Godkjent? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Du kunne ikke lagt opp bildene på photobucket da? Det er en smule kjappere :!: Endret 31. mars 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Så meget bra ut det Brian. Vurderer selv å gå fra luftkjøler til vann. Har samme kjølere som du hadde før, på skjermkortet og cpu. Hvor mye betalte du for hele vann-kjølinga? verdt det? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 WheelMan: Får se etterpå da, mange bilder å laste opp, tok jo hele kvelden bare det. -Shark-: Hm, ikke helt etter den røde boka, men fikk dette tollfritt fra usa. Betalte 2400kr + frakt, ingen moms i tillegg. Tipper det koster en god del mer i norge for disse delene. Verdt det? Ja, det ser jo rått ut og kjøler bra, og jeg har planer om 4+ghz på e6850'n min etterhvert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 @Brian: Skikkelig "modding" her ja Du har ikke tenkt å kjøre SLI? Den MCP655-pumpa blir jo iveien for det andre kortet. (Har samme "problem" i en av riggene jeg skal oppgradere til XFire om en stund). Men spesielt trangt er det nå ikke. Ikke i forhold til de to 3R-Systems "Airkhan" mATX/ATX kabinettene jeg holder på med. (Har SLI i ett av dem... der skal raddis monteres på utsiden av sidedør. Bilder kommer). Lenke til kommentar
Brian Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Hjemmemekk på sitt beste. Nei, det blir nok et kort i første omgang i alle fall, blir veldig trangt med et kort til. Sleit også med at pumpa lå oppå lydkortet i bunn, så jeg har plassert den opp på en plastramme jeg fant liggende å slenge, så den står nå 1mm over lydkortet. Man må i alle fall ha rimelig små hender for å gjøre dette i mitt kabinet, kan ikke tenke meg hvordan det blir i et enda mindre et. En ganske god porsjon tålmodighet er også kjekt å ha. Nå er plana fremover å lag et mer solid feste til radiatoren, så er alt i boks. Planen for vannkjølinga var å ha alt internt, slik at det er enklere å flytte på kabinettet ved behov. Under moddinga her tok forresten også 4 bor kvelden, knakk ett, bøyde to, og sleit ut det siste. Det var også veldig stramt å få slangen over pumpa, der må man ha tålmodighet. En ting er i alle fall sikkert, jeg har lært utrolig mye ut av dette. Endret 31. mars 2008 av Brian_N Lenke til kommentar
MFluffy Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Her har vi da min pc: Kabinettet 1 2 3 3 Må få takket Brian_N for å ha hjulpet meg med å sette opp vannkjølingen:) Endret 3. april 2008 av Septimus Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Glem det. Endret 3. april 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Noen av dere forumnerder som vet hvor jeg kan finne en dual 92mm radiator til casemodden? evt noen som selger en? EDIT: 4100 poster Endret 3. april 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 Spørre om noe så enkelt da De har det meste på Sidewinder Computers Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Radiatorer Den er nesten 10 dollar billigere på performance-pcs.com;) Pluss at de har et mye bedre ut valg av andre casemodderstuff enn sidewinder Endret 3. april 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 Noen av dere forumnerder som vet hvor jeg kan finne en dual 92mm radiator til casemodden? evt noen som selger en? EDIT: 4100 poster Her Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Takker, går for de fra sidewinder. Kikka der leeenge, jeg må være blind En enkel grunn: Jeg er sponsa av sidewinder, og ikke performace pc's Endret 3. april 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg