Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg gjort om loopen min litt, byttet slanger, og skjult flere ledninger :)

 

 

:thumbup:

 

Hvilket kabinett er det du har?

Å hvilken radiator?

 

*edit*

Meget pent å ryddig:)

 

Det er et Cooler Master Stacker 830 ;) Har en Thermochill PA 120.2 i fronten og en Black Ice GT Stealth 120 i toppen =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gidder du ta bilde av radiatoren i topp?

Hvor svære spacere har du på HK forresten? jeg får ikke plass til mine kabler bak :p Satte forresten inn en enkel rad. i mitt i dag. Bilder kommer :)

 

Radiatoren i toppen er det bortimot umulig å ta bilde av, pga masse ledninger skjult i toppen i tillegg;) Men festet den ved å skru sammen rad + vifte + "vifteholder" som fulgte med kabinett.. Rad underst, så vifte, også den festesaken på toppen:) Boret bare noen nye hull i viften og i vifteholderen ;)

Det fungerer som en drøm! =D

Lenke til kommentar
Bruker du Opera Intern? I så fall kan du bruke - og + knapp til å zoome inn og ut. ;):wee:

 

Syntest det var litt slemt av deg å klage på bildene hans, da han hadde skalert dem ned og gjort det veldig bra. :)

 

Da kan du heller klage på mine tegning/sølepytter. :p :!:

Bildene var jo i 320x240 da...blir jo enda bedre å skalere dem opp til f.eks 1600x1200 som de er nå...

 

Du kan jo selv se hvordan 320x240 ser ut i 1600x1200:

 

 

Pent og rent, GwIzDo! :thumbup:

Lenke til kommentar
Bruker du Opera Intern? I så fall kan du bruke - og + knapp til å zoome inn og ut. ;):wee:

 

Syntest det var litt slemt av deg å klage på bildene hans, da han hadde skalert dem ned og gjort det veldig bra. :)

 

Da kan du heller klage på mine tegning/sølepytter. :p :!:

Bildene var jo i 320x240 da...blir jo enda bedre å skalere dem opp til f.eks 1600x1200 som de er nå...

 

Du kan jo selv se hvordan 320x240 ser ut i 1600x1200:

 

 

Pent og rent, GwIzDo! :thumbup:

 

 

Var ment som en spøk. Beklager OT. :wee:

Lenke til kommentar

Da har jeg fått satt opp mitt første "ordentlige" vannkjølingssystem.

 

v2:

168211.jpeg

 

Vil gjerne ha litt meninger her, hva jeg kan gjøre annerledes neste gang, evt. endre siden jeg er ganske ny på dette.

 

Eneste som jeg lengter veldig etter nå er en vannblokk til 8800GT, har hørt litt av hvert om slike som dekker hele, og slike som bare dekker selve GPUen, og ram blir dekket med kopper heatsinks, noen idéer på hva jeg kan bruke her?

 

Tar med bilde av v1 :p

 

168212.jpeg

 

Beklager dårlige bilder :/

 

Utstyr brukt:

 

Apogee GTX (?)

Mist 2x120mm

Swiftech MCRES

Swiftech MCP655

Endret av them33p
Lenke til kommentar

Kjøling av grafikkort: Har selv 8800GT, og jeg har en D-Tek Fuzion vannblokk. Den dekker altså bare kjernen på kortet, men noe mer er ikke nødvendig! Heatsinks på de små ram-punkta er ikke nødvendig, de blir ikke spesielt varme (jeg har radiator under som gjør at varmluften blir skubbet vekk). Men litt luftsirkulasjon rundt dem må du naturligvis ha. Den blokken koster ca. 300kr hos www.sidewindercomputers.com.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Kjøling av grafikkort: Har selv 8800GT, og jeg har en D-Tek Fuzion vannblokk. Den dekker altså bare kjernen på kortet, men noe mer er ikke nødvendig! Heatsinks på de små ram-punkta er ikke nødvendig, de blir ikke spesielt varme (jeg har radiator under som gjør at varmluften blir skubbet vekk). Men litt luftsirkulasjon rundt dem må du naturligvis ha. Den blokken koster ca. 300kr hos www.sidewindercomputers.com.

 

Kjøp heller Swiftech MCW60! Den D-Tek GPU-blokken er ekstremt resistiv, altså den bremser flowen betraktelig. Swiftech bremser flowen lite, og den er nesten like god på kjøleevne som D-Tek. Det er snakk om marginale forskjeller her, som har null å si for verken overklokking eller noe annet praktisk.

Lenke til kommentar
Jeg er elsker det ThePainx! Har du brukt sølvtape (duct tape) på radiatoren?

 

(Tror jeg har en slags fetisj for ghetto mods)

 

He He

jepps tok en lettis, radiator shroud laga av duct tape :D

var vel helst med tanke på å få støvsugd radiatoren uten å demontere viftene.

Bare røske av å klaske på ny når jeg er ferdig.

Endret av ThePainx
Lenke til kommentar
Kjøling av grafikkort: Har selv 8800GT, og jeg har en D-Tek Fuzion vannblokk. Den dekker altså bare kjernen på kortet, men noe mer er ikke nødvendig! Heatsinks på de små ram-punkta er ikke nødvendig, de blir ikke spesielt varme (jeg har radiator under som gjør at varmluften blir skubbet vekk). Men litt luftsirkulasjon rundt dem må du naturligvis ha. Den blokken koster ca. 300kr hos www.sidewindercomputers.com.

 

Kjøp heller Swiftech MCW60! Den D-Tek GPU-blokken er ekstremt resistiv, altså den bremser flowen betraktelig. Swiftech bremser flowen lite, og den er nesten like god på kjøleevne som D-Tek. Det er snakk om marginale forskjeller her, som har null å si for verken overklokking eller noe annet praktisk.

Det var det jeg tenkte jeg skulle gjøre, og kjøpe noen M14's fra swiftech, siden jeg ikke tar risken på å ikke kjøle rammen og M21 for mosfet.

(Lite spørsmål, mosfets er voltage regulators?)

 

Ser vel greit ut den løsningen? :p

Lenke til kommentar

Jeg kjører MCW60 og kjøler ram og det andre på skjermkortet med de ribbene :) Det skal også nevnes at fordi varmen så effektivt blir fjernet fra PCBen gjennom vannkjølingen, så blir ikke minnet noe særlig varmt heller (maks 40 grader her under spilling, kan holde på det uten at det er det minste ubehagelig)

Lenke til kommentar
Det var det jeg tenkte jeg skulle gjøre, og kjøpe noen M14's fra swiftech, siden jeg ikke tar risken på å ikke kjøle rammen og M21 for mosfet.

(Lite spørsmål, mosfets er voltage regulators?)

 

Ser vel greit ut den løsningen? :p

Skal funke bra det, men pass på å kline litt kjølepasta på M14'ene, hvis ikke vil de ramle av bare du tenker på dem. Limet på dem er ..dårlig..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...