Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Veldig nydelig drbo. :love:

 

Ble veldig bra dette her. :)

Takker og bukker for komplimentene låsbryter. blir motivert av dine stadige oppmuntrende tilrop. Jeg ble fornøyd selv med riggen ...

 

Pent. Hva ligger temps på?

Temp ved idle er 27-29 på cpu@3,6GHz og skjermkortene koser seg med temp <36 grader. Ved full guff ligger jeg på 45-50 på cpu (58-63 på kjernene)og skjermkortene koser seg ved <55 grader

 

Vakkert drbo! Hvordan fungerer aquaero'n for deg?

Jeg har to aquaero i drift, en på serveren og en i arbeidsstasjonen. Jeg synest de fungerer utmerket, overvåker systemet og regulerer temp og vifter slik de skal. Jeg er frelst ... :love:

 

Fint det der, men fikk du ikke plass til å kjöre vannet mellom skjermkort blokkene rettopp? SÅnn at du hadde sluppet den böyen.
drbo: Hvor bredt blir skjermkortet ditt inkl de niplene? Går det ann å montere dem på innsiden? :)

 

Nei vinkeladapterne er akkurat litt for høy til å monteres mellom skjermkortene. Det var faktisk min opprinnelige plan å ha to stk plassert i mellom skjermkortene. Utseendemessig så syntes jeg selv det ble ok. Og jeg liker virkelig de vinkeladapterne. Clearflex slagene tillater også ganske kraftig bøying før de knekker ...

 

Ytelsesmessighar det ingen ting og si om slangen er 2 eller 15 cm (av flere meter totalt). Og flowen i systemet er svært god den, <45-78>l/h, til tross fro at dette er et "low flow" system, som ville ytt tilnærmet like godt ved adskillig lavere flow. Men den nye pumpen til AC har hittil imponert (4,2m løftehøyde), med svært god flow og ekstrenmt lavt støynivå.

 

Du har all grunn til å være fornøyd. :D

 

Er sikkert veldig stas å eie ett slikt beist. :D:)

 

Beist er koslige da :love:

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte mitt for å bli kvitt all viftestøyen jeg. For å få kjølt pcen min må jeg ha så høy viftehastighet på alle viftene, og det er meget plagsomt. Håper det blir bedre med vannkjølinga. Blir sikkert kult med "vannlyd" i starten men er redd det kommer til å bli like irriterende som vanlig viftestøy i lengden :hmm: Men er bare å ha en lav hastighet på pumpa da, så blir det vel rimelig stille.

 

Leste et review om flow i vannkjøling, og det viste seg at gradeforskjellen mellom 1700 l/t og 400 l/t var en "quote: whopping ONE degree! quote slutt"

Regner med Heanwi's vannkjøling ikke høres ut som en bekk til vanlig, eller? :p

 

Det gjør ikke min i alle fall, vannet kjører jo i ett sett uten plass til å lage skvulpelyder :)

Lenke til kommentar
Veldig nydelig drbo. :love:

 

Ble veldig bra dette her. :)

Takker og bukker for komplimentene låsbryter. blir motivert av dine stadige oppmuntrende tilrop. Jeg ble fornøyd selv med riggen ...

 

Pent. Hva ligger temps på?

Temp ved idle er 27-29 på cpu@3,6GHz og skjermkortene koser seg med temp <36 grader. Ved full guff ligger jeg på 45-50 på cpu (58-63 på kjernene)og skjermkortene koser seg ved <55 grader

 

Vakkert drbo! Hvordan fungerer aquaero'n for deg?

Jeg har to aquaero i drift, en på serveren og en i arbeidsstasjonen. Jeg synest de fungerer utmerket, overvåker systemet og regulerer temp og vifter slik de skal. Jeg er frelst ... :love:

 

Fint det der, men fikk du ikke plass til å kjöre vannet mellom skjermkort blokkene rettopp? SÅnn at du hadde sluppet den böyen.
drbo: Hvor bredt blir skjermkortet ditt inkl de niplene? Går det ann å montere dem på innsiden? :)

 

Nei vinkeladapterne er akkurat litt for høy til å monteres mellom skjermkortene. Det var faktisk min opprinnelige plan å ha to stk plassert i mellom skjermkortene. Utseendemessig så syntes jeg selv det ble ok. Og jeg liker virkelig de vinkeladapterne. Clearflex slagene tillater også ganske kraftig bøying før de knekker ...

 

Ytelsesmessighar det ingen ting og si om slangen er 2 eller 15 cm (av flere meter totalt). Og flowen i systemet er svært god den, <45-78>l/h, til tross fro at dette er et "low flow" system, som ville ytt tilnærmet like godt ved adskillig lavere flow. Men den nye pumpen til AC har hittil imponert (4,2m løftehøyde), med svært god flow og ekstrenmt lavt støynivå.

 

Du har all grunn til å være fornøyd. :D

 

Er sikkert veldig stas å eie ett slikt beist. :D:)

 

Beist er koslige da :love:

 

Beistet er greit det ... gjør det det skal (jobb) og er stort sett stille ... (hovedgrunnen til vannkjølingen). Så i den grad det er kraftig HW, så er det pga at jeg trenger det. Det eneste jeg ikke har behov for (i jobb sammenheng) er egentlig en så kraftig 3D grafikk, men litt morro skal en jo også ha ... :cool:

Lenke til kommentar

Lite med bilder i forumet her. :(

Legger derfor ut noen... av min hjemmelaga Centurion 5 "cube" :new_woot:

12171957al8.th.jpg

 

53656264vj0.th.jpg

 

32462639vp7.th.jpg

 

91298898hm0.th.jpg

 

91737707gh8.th.jpg

 

Hele vannkjølinga er nå montert, :love: så de ferdige bildene får jeg komme tilbake med senere. :

 

*edit forstørra bilda :thumbup:

Endret av ThePainx
Lenke til kommentar
Alt for store bilder til at jeg klarer å se noe. Gidder du å gjøre dem mindre?
Bildene kommer som thumbnails her...

Ja, men når bildene ikke er dobbelt så store som thumbnailsene engang, så er det ikke så greit å se hva han har gjort.

 

Hadde vært fint om du kunne tatt bilder med en høyere oppløsning, ThePainx! :)

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Hva tror dere til å starte en tråd for å diskutere i.

Slik at vi kan avlaste denne tråden for diskusjonen. Og bare få bilder her?

 

Dette har jeg tenkt til å poste i første post:

 

Dette er da en tråd hvor vi enkelt og greit kan diskutere systemer uten å måtte starte en ny tråd.

Vi kan diskutere nye blokker som kommer og si litt om erfaringer.

Og for å få innputs på færdigbygde systemer eller på skisser.

 

Dette skal være for å avlaste den "Ditt vannkjølte system" som i det siste har blitt litt for mye prat enn bilder. Slik at vi heller kan ta praten her.

 

Dette skal ikke være en tråd hvor første gangskjøper poster å spørre om vil dette settet kjøle "xxxx"

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar
Alt for store bilder til at jeg klarer å se noe. Gidder du å gjøre dem mindre?

 

Bruker du Opera Intern? I så fall kan du bruke - og + knapp til å zoome inn og ut. ;):wee:

 

Syntest det var litt slemt av deg å klage på bildene hans, da han hadde skalert dem ned og gjort det veldig bra. :)

 

Da kan du heller klage på mine tegning/sølepytter. :p :!:

 

Veldig pent Gwizdo. ;):)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...