WheelMan Skrevet 10. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Veldig nydelig drbo. Ble veldig bra dette her. Takker og bukker for komplimentene låsbryter. blir motivert av dine stadige oppmuntrende tilrop. Jeg ble fornøyd selv med riggen ... Pent. Hva ligger temps på? Temp ved idle er 27-29 på cpu@3,6GHz og skjermkortene koser seg med temp <36 grader. Ved full guff ligger jeg på 45-50 på cpu (58-63 på kjernene)og skjermkortene koser seg ved <55 grader Vakkert drbo! Hvordan fungerer aquaero'n for deg? Jeg har to aquaero i drift, en på serveren og en i arbeidsstasjonen. Jeg synest de fungerer utmerket, overvåker systemet og regulerer temp og vifter slik de skal. Jeg er frelst ... Fint det der, men fikk du ikke plass til å kjöre vannet mellom skjermkort blokkene rettopp? SÅnn at du hadde sluppet den böyen. drbo: Hvor bredt blir skjermkortet ditt inkl de niplene? Går det ann å montere dem på innsiden? Nei vinkeladapterne er akkurat litt for høy til å monteres mellom skjermkortene. Det var faktisk min opprinnelige plan å ha to stk plassert i mellom skjermkortene. Utseendemessig så syntes jeg selv det ble ok. Og jeg liker virkelig de vinkeladapterne. Clearflex slagene tillater også ganske kraftig bøying før de knekker ... Ytelsesmessighar det ingen ting og si om slangen er 2 eller 15 cm (av flere meter totalt). Og flowen i systemet er svært god den, <45-78>l/h, til tross fro at dette er et "low flow" system, som ville ytt tilnærmet like godt ved adskillig lavere flow. Men den nye pumpen til AC har hittil imponert (4,2m løftehøyde), med svært god flow og ekstrenmt lavt støynivå. Du har all grunn til å være fornøyd. Er sikkert veldig stas å eie ett slikt beist. Beist er koslige da Endret 10. mars 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 10. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2008 Kjøpte mitt for å bli kvitt all viftestøyen jeg. For å få kjølt pcen min må jeg ha så høy viftehastighet på alle viftene, og det er meget plagsomt. Håper det blir bedre med vannkjølinga. Blir sikkert kult med "vannlyd" i starten men er redd det kommer til å bli like irriterende som vanlig viftestøy i lengden Men er bare å ha en lav hastighet på pumpa da, så blir det vel rimelig stille. Leste et review om flow i vannkjøling, og det viste seg at gradeforskjellen mellom 1700 l/t og 400 l/t var en "quote: whopping ONE degree! quote slutt" Regner med Heanwi's vannkjøling ikke høres ut som en bekk til vanlig, eller? Det gjør ikke min i alle fall, vannet kjører jo i ett sett uten plass til å lage skvulpelyder Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg antar at en bekk er en sånn ekkel form for "direkte vannkjøling" av komponenter.. Trodde en stund jeg hadde svidd et GTX-kort.. Lykken av stor da jeg oppdaget at det bare var inkompabilitet mellom ram og hk.. hehe Lenke til kommentar
drbo Skrevet 10. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2008 Veldig nydelig drbo. Ble veldig bra dette her. Takker og bukker for komplimentene låsbryter. blir motivert av dine stadige oppmuntrende tilrop. Jeg ble fornøyd selv med riggen ... Pent. Hva ligger temps på? Temp ved idle er 27-29 på cpu@3,6GHz og skjermkortene koser seg med temp <36 grader. Ved full guff ligger jeg på 45-50 på cpu (58-63 på kjernene)og skjermkortene koser seg ved <55 grader Vakkert drbo! Hvordan fungerer aquaero'n for deg? Jeg har to aquaero i drift, en på serveren og en i arbeidsstasjonen. Jeg synest de fungerer utmerket, overvåker systemet og regulerer temp og vifter slik de skal. Jeg er frelst ... Fint det der, men fikk du ikke plass til å kjöre vannet mellom skjermkort blokkene rettopp? SÅnn at du hadde sluppet den böyen. drbo: Hvor bredt blir skjermkortet ditt inkl de niplene? Går det ann å montere dem på innsiden? Nei vinkeladapterne er akkurat litt for høy til å monteres mellom skjermkortene. Det var faktisk min opprinnelige plan å ha to stk plassert i mellom skjermkortene. Utseendemessig så syntes jeg selv det ble ok. Og jeg liker virkelig de vinkeladapterne. Clearflex slagene tillater også ganske kraftig bøying før de knekker ... Ytelsesmessighar det ingen ting og si om slangen er 2 eller 15 cm (av flere meter totalt). Og flowen i systemet er svært god den, <45-78>l/h, til tross fro at dette er et "low flow" system, som ville ytt tilnærmet like godt ved adskillig lavere flow. Men den nye pumpen til AC har hittil imponert (4,2m løftehøyde), med svært god flow og ekstrenmt lavt støynivå. Du har all grunn til å være fornøyd. Er sikkert veldig stas å eie ett slikt beist. Beist er koslige da Beistet er greit det ... gjør det det skal (jobb) og er stort sett stille ... (hovedgrunnen til vannkjølingen). Så i den grad det er kraftig HW, så er det pga at jeg trenger det. Det eneste jeg ikke har behov for (i jobb sammenheng) er egentlig en så kraftig 3D grafikk, men litt morro skal en jo også ha ... Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 11. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Lite med bilder i forumet her. Legger derfor ut noen... av min hjemmelaga Centurion 5 "cube" Hele vannkjølinga er nå montert, så de ferdige bildene får jeg komme tilbake med senere. : *edit forstørra bilda Endret 12. mars 2008 av ThePainx Lenke til kommentar
Intern Skrevet 11. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2008 Alt for store bilder til at jeg klarer å se noe. Gidder du å gjøre dem mindre? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 11. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2008 Alt for store bilder til at jeg klarer å se noe. Gidder du å gjøre dem mindre? Bildene kommer som thumbnails her... Stilig cube ThePainx. Liker veldig godt slike hjemmelagte(/ghetto) løsninger. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 11. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Alt for store bilder til at jeg klarer å se noe. Gidder du å gjøre dem mindre?Bildene kommer som thumbnails her... Ja, men når bildene ikke er dobbelt så store som thumbnailsene engang, så er det ikke så greit å se hva han har gjort. Hadde vært fint om du kunne tatt bilder med en høyere oppløsning, ThePainx! Endret 11. mars 2008 av Intern Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 11. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Skal prøve å få de "mindre" på ferdigmonteringa (er på jobb) Endret 11. mars 2008 av ThePainx Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 11. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2008 Skal prøve å få de "mindre" på ferdigmonteringa (er på jobb) Hva er det du bruker av komponenter pc/vann? Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 11. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2008 Her er lista ove komponenter: Tank i rustfritt stål (egenprodusert) Dtek FuZion CPU Block (intern lekkasje fix m/o-ring) Swiftech MCW60 VGA Waterblock FuZion-GFX VGA Waterblock Laing DDC-1T pumpe (med modda topp) MIST radiator, 2x120 MIST radiator, 3x120 Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 12. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Hva tror dere til å starte en tråd for å diskutere i. Slik at vi kan avlaste denne tråden for diskusjonen. Og bare få bilder her? Dette har jeg tenkt til å poste i første post: Dette er da en tråd hvor vi enkelt og greit kan diskutere systemer uten å måtte starte en ny tråd. Vi kan diskutere nye blokker som kommer og si litt om erfaringer. Og for å få innputs på færdigbygde systemer eller på skisser. Dette skal være for å avlaste den "Ditt vannkjølte system" som i det siste har blitt litt for mye prat enn bilder. Slik at vi heller kan ta praten her. Dette skal ikke være en tråd hvor første gangskjøper poster å spørre om vil dette settet kjøle "xxxx" Endret 12. mars 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
haalo Skrevet 12. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2008 Vel, du trenger ikke vår tillatelse. Det er dog verdt å nevne at det allerede er en slik tråd, men jeg tror den er dø nå. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 12. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2008 Gidder liksom ikke å starte en tråd som ikke blir noe fart i. Hvis folk synes det høres smart ut å kjekt så skal jeg gjøre det. Hvis ikke så føler jeg at det ikke er noe vits i. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 12. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2008 Den store vannkjølingstråden. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 12. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2008 haha.. jeg har nest siste post.. Tror jeg må sove litt lengre om nettene.. Lenke til kommentar
GwIzDo Skrevet 12. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2008 Ja, da har jeg gjort om loopen min litt, byttet slanger, og skjult flere ledninger Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 12. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2008 Pent jobbet, det så veldig ryddig ut. Job well done! Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 12. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Alt for store bilder til at jeg klarer å se noe. Gidder du å gjøre dem mindre? Bruker du Opera Intern? I så fall kan du bruke - og + knapp til å zoome inn og ut. Syntest det var litt slemt av deg å klage på bildene hans, da han hadde skalert dem ned og gjort det veldig bra. Da kan du heller klage på mine tegning/sølepytter. :!: Veldig pent Gwizdo. Endret 12. mars 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 12. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Ja, da har jeg gjort om loopen min litt, byttet slanger, og skjult flere ledninger Hvilket kabinett er det du har? Å hvilken radiator? *edit* Meget pent å ryddig:) Endret 12. mars 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg