Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bare "ruller" dem på. Slik fikk jeg smartcoils laget for 1/2" OD til å passe på mine 3/4" OD-slanger :)

 

Forresten, hvordan forhuidrer man at vannet blir "grumsete"? Vannet i min loop er ikke klart lenger. Dert var det i begynnelsen. Jeg bruker bare batterivann og ca. 5% frostvæske.

Lenke til kommentar

Vannet kan også bli grumsete pga at det ligger rester/shit igjen i komponentene etter produksjon.

Da burde man enten koble de på en pumpe eller direkte til kranen hjemme å fyre i gang varmt vann med godt trykk. Da skal man klare å ta det meste. Værtfall det jeg gjør med nye komponenter.

 

Lockbreaker:

Selv har jeg aldri brukt smartcoils slik at der må du nesten høre på hva andre har til erfaringer med det.

Blant annet Zeke ser ut til å ha brukt det.

 

Men tipper at det bare er å ta tak å vri den motsatt i hver ende så skal den bli større?

Lenke til kommentar

Ja, men den bare krøller seg da, Derfor er det bedre å bare "rulle" den på.

 

Ja, får vel bytte ut vannet da :) Men gidder ikke det før jeg får nye hovedkortet (skal bestille en gang i påsken når jeg får lønning). Da tenker jeg at jeg skal sette hele greiene opp på en litt annerledes måte (bedre løsninger mtp. radiator, slanger og pumpe)

Lenke til kommentar

Feser er overpriset. :wee:

 

Desuten får du ikke problem med å bruke batterivann (Destillert vann). Det er springvann du får problemer med. I destillert vann, så er det ingen bakterier pga at vannet er kokt. :)

 

Og du får vertfall ikke problemer med korosjon, da det ikke er noen tenkelige metaller eller lignende som kan reagere med for eksempel kobber. Dersom du ikke strør aluminiumsstøv i vannet da... :!:

Lenke til kommentar
Ikke stress med batterivann og frostveske. Etter å ha lest gjennom mye av dette forumet er en ting klart. ALLE som bruker en egen blanding får et eller annet problem, om det er alger eller korosjon. Kjøp heller Feser One fra microplex. Mye tryggere og enklere.

 

Har selv kjørt batterivann/frost veske i snart et år. Ingen problemer når det kommer til alger eller korrosjon. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har tømt det å satt i nytt. Har også et par ganger hat i vann fra springen. Men da med alge hemende middel og kurrosjons beskyttelse.

 

Hadde faktisk korrosjon på en thermaltake blokk brukte da det som fulgte med big water settet (første settet jeg hadde)Da hadde jeg vært så smart å brukt vann rett fra springen. Måtte jo ha maskinen opp å gå med en gang. Kunne ikke springe en tur til bensin stasjonen å kjøpe batterivann. Ikke snakk om.

Endte med at jeg solgte settet og kjøpte meg det jeg har i dag.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar
Vet at feser er overpriset, men er jo greit da, så slipper man å tenke noe på hvor mye ditt og hvor mye datt. Har man brukt 2-3k på vannkjøling er det verdt å bruke 120kr på vann man kan være trygg på ikke ødelegger settet ditt. Synes nå jeg da hvertfall :)

 

Må du huske på at ofte når man bygger så finner man ut etter et par timer at her er det noe som legger. En nippel er ikke strammet godt til. Nei. den slangen ble litt for lang slik at det står i spenn dit osv. Slik at man må tømme og sette sammen på nytt.. Da blir det fort dyrt.

Har nå da griset batterivann ut over komponenter som har hat spenning på seg mange ganger uten at det har vært noe problem.

Hadde en gang griset ut over skjermkortet(8800gt) Da fikk jeg en masse rare farger overskjermen.

Satt olje ovnen mot pcen satt den på over natten slik at vannet fikk tørke..

Bruker kortet i dag.

Lenke til kommentar

Klart det, skjønner godt hva du mener. Men trenger ikke helle det ut i vasken da. Passer man litt på kan man få mye av vannet ut igjen helberga. Er jo ikke farlig å bruke det igjen hvis man passer på at ikke det blir forurensa.

 

Jeg skal hvertfall passe nøye på at jeg strammer til alt av nipler og ting som kan strammes. Orker ikke stresse med lekasjer og sånt.

 

Var bra kortet ditt overlevde da :) Vann kan være skummelt, uansett hvor rent det er.

Lenke til kommentar
Veldig nydelig drbo. :love:

 

Ble veldig bra dette her. :)

Takker og bukker for komplimentene låsbryter. blir motivert av dine stadige oppmuntrende tilrop. Jeg ble fornøyd selv med riggen ...

 

Pent. Hva ligger temps på?

Temp ved idle er 27-29 på cpu@3,6GHz og skjermkortene koser seg med temp <36 grader. Ved full guff ligger jeg på 45-50 på cpu (58-63 på kjernene)og skjermkortene koser seg ved <55 grader

 

Vakkert drbo! Hvordan fungerer aquaero'n for deg?

Jeg har to aquaero i drift, en på serveren og en i arbeidsstasjonen. Jeg synest de fungerer utmerket, overvåker systemet og regulerer temp og vifter slik de skal. Jeg er frelst ... :love:

 

Fint det der, men fikk du ikke plass til å kjöre vannet mellom skjermkort blokkene rettopp? SÅnn at du hadde sluppet den böyen.
drbo: Hvor bredt blir skjermkortet ditt inkl de niplene? Går det ann å montere dem på innsiden? :)

 

Nei vinkeladapterne er akkurat litt for høy til å monteres mellom skjermkortene. Det var faktisk min opprinnelige plan å ha to stk plassert i mellom skjermkortene. Utseendemessig så syntes jeg selv det ble ok. Og jeg liker virkelig de vinkeladapterne. Clearflex slagene tillater også ganske kraftig bøying før de knekker ...

 

Ytelsesmessighar det ingen ting og si om slangen er 2 eller 15 cm (av flere meter totalt). Og flowen i systemet er svært god den, <45-78>l/h, til tross fro at dette er et "low flow" system, som ville ytt tilnærmet like godt ved adskillig lavere flow. Men den nye pumpen til AC har hittil imponert (4,2m løftehøyde), med svært god flow og ekstrenmt lavt støynivå.

Lenke til kommentar

Kjøpte mitt for å bli kvitt all viftestøyen jeg. For å få kjølt pcen min må jeg ha så høy viftehastighet på alle viftene, og det er meget plagsomt. Håper det blir bedre med vannkjølinga. Blir sikkert kult med "vannlyd" i starten men er redd det kommer til å bli like irriterende som vanlig viftestøy i lengden :hmm: Men er bare å ha en lav hastighet på pumpa da, så blir det vel rimelig stille.

 

Leste et review om flow i vannkjøling, og det viste seg at gradeforskjellen mellom 1700 l/t og 400 l/t var en "quote: whopping ONE degree! quote slutt"

Lenke til kommentar
Veldig nydelig drbo. :love:

 

Ble veldig bra dette her. :)

Takker og bukker for komplimentene låsbryter. blir motivert av dine stadige oppmuntrende tilrop. Jeg ble fornøyd selv med riggen ...

 

Pent. Hva ligger temps på?

Temp ved idle er 27-29 på cpu@3,6GHz og skjermkortene koser seg med temp <36 grader. Ved full guff ligger jeg på 45-50 på cpu (58-63 på kjernene)og skjermkortene koser seg ved <55 grader

 

Vakkert drbo! Hvordan fungerer aquaero'n for deg?

Jeg har to aquaero i drift, en på serveren og en i arbeidsstasjonen. Jeg synest de fungerer utmerket, overvåker systemet og regulerer temp og vifter slik de skal. Jeg er frelst ... :love:

 

Fint det der, men fikk du ikke plass til å kjöre vannet mellom skjermkort blokkene rettopp? SÅnn at du hadde sluppet den böyen.
drbo: Hvor bredt blir skjermkortet ditt inkl de niplene? Går det ann å montere dem på innsiden? :)

 

Nei vinkeladapterne er akkurat litt for høy til å monteres mellom skjermkortene. Det var faktisk min opprinnelige plan å ha to stk plassert i mellom skjermkortene. Utseendemessig så syntes jeg selv det ble ok. Og jeg liker virkelig de vinkeladapterne. Clearflex slagene tillater også ganske kraftig bøying før de knekker ...

 

Ytelsesmessighar det ingen ting og si om slangen er 2 eller 15 cm (av flere meter totalt). Og flowen i systemet er svært god den, <45-78>l/h, til tross fro at dette er et "low flow" system, som ville ytt tilnærmet like godt ved adskillig lavere flow. Men den nye pumpen til AC har hittil imponert (4,2m løftehøyde), med svært god flow og ekstrenmt lavt støynivå.

 

 

Du har all grunn til å være fornøyd. :D

 

Er sikkert veldig stas å eie ett slikt beist. :D:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...