Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Jeg liker det TL1000S... Den Zalman bøylen, er den lagt for å feste vifter? Hvor mange vannkjølte kasser har du nå egentlig?

 

1) ja.. "standard equipment to cool ram, chipset, mosfets" :)

 

2) :blush: Uffda. Nå er det vel ..eeh 9 rigger.. dobbelt...-> :blush:

 

Hobby'n har tatt av de siste par åra..

 

(og jeg som byn'te så forsiktig.. Kun demovare.. kun IGP.. kun Celeron..) :)

 

PS.

Skal komme med bilde av den andre kassa, med "Quad-innmat", dobbel raddis (en på toppen" og skikkelig "custom" løsning med pumpe/tank i døra.. :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Bestillte nye deler til vannkjølinga på mandagen med en harddiskkjøler, aquatube tank/brakett, nye fittings, slanger, pumpe, sleeving kits og mye random stuff hehe. Så hvis alt går etter planen, ligger det å venter når jeg kommer hjem på perm på onsdagen i nesteuka. Klarer nesten ikke å vente hehe. Så blir det et nytt LianLi kabinett, nye blokker, skjermkort, hk og prosessor til sommeren. Må jo få brent vekk litt dimmepenger hehe ;)

 

Veldi pent system drbo. Det er ikke alle som er så gjennomført som du er med dine oppsett. God jobb ;)

Lenke til kommentar

Quote når du svarer til poster som er skrevet langt tilbake i tid. Det gjør det ryddigere. Svarer man på posten over så skal man ikke ta sitat. :)

 

Det er en stund siden drbo postet sist. Men han har et ny-ydelig system ja. :D

 

Kjøp et stort kabinett. Lian Li PC-V2000 eller noe i den dur. PC-V1000 og de der er alt for små til vannkjøling, i alle fall visst du vil gjøre det ryddig. :)

 

Hvordan får jeg Swiftech Smartcoils over 7/16" slanger? Det blir noen krappe svinger, så tror jeg kommer til å få behov for dem. Vil helst unngå allbuene der jeg kan. :)

 

Og så lurer jeg litt på Yatene mine. De har tre kontakter. To molex og en 3-pin. Kan jeg bare velge mellom en av de tre da eller? :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Som utlovet over kommer bildene på den andre "mini-ATX-riggen" (3RSystem AirKhan).

Her er det to stk 120mm raddiser (en på toppen) og deler fra ett par andre "slaktede" kit. :)

post-40756-1204929550_thumb.jpg

post-40756-1204929558_thumb.jpg

post-40756-1204929565_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvordan har du festet pumpen? Ser at det er en slags borrelås, men har du limt den fast til pumpen?

 

Borrelås fra Claes. :) Disse har jo "borrer" på en side, lim på den andre.

Funker helt fint

Sitter godt, men ikke verre enn at det er lett å demontere/montere dersom det er nødvendig.

 

PS.

Denne riggen demonstrer hvor viktig radiatorer/vifter er i en vannkjølingsrigg.

Med kun en "extreme" 120mm og medfølgend 1300rpm vifte lå kjernetemps på ca. 48 idle og 65 load (3.2Ghz/1.35VCore).

Med en "extreme" 120mm + papst 800-1700 montert(skåret ut) i toppen sank temperaturer 10/15 grader!! (idle/load).

(Orignal 120mm vifte i bakkant byttet ut med Zalman 800-2000rpm).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Zalman-slanger?

 

Ja. Det er favoritten min blant slanger (ikke så dyre som diverse andre silikonbaserte slanger).

Eneste "minuset" er at de kun fåes i 3/8" (egentlig 5/16 - 1/2), dvs. noe trange.

Da flow ikke er det viktigste i en loop må man ikke nødvendigvis ha kraftige pumper.

Dersom man har mer enn CPU i loopen er det likevel en fordel med Laing pumpe eller tilsvarende som lett håndterer blokker/slanger med relativt stort mottrykk.

Så derfor velger jeg pumpe med det for øyet.

Er det bare CPU i loopen holder en "fislepumpe" som f.eks. den billige pumpe/tank combo som Microplex selger.

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke fikk noe voldsom respons på tråden jeg laget tidligere ang dette, så prøver jeg å snike det inn her også. :) Jeg skal etter planen bestille dette oppsettet i løpet av denne måneden, og lurer da bare på om dette vil funke bra. Skal ha bra kjøling, og delelista ser slik ut foreløbig:

Radiator

GPU Blokk

CPU Blokk

Pumpe

Vanntank

Slanger

Vifter

Viftestyring

 

Så jeg lurer bare på om dette vil fungere bra, og ikke minst kjøle meget bra? Skal legge opp masse bilder når jeg får bestilt og montert. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Brian_N:

 

Hvorfor må du ha godkjenning av andre?

Jeg foreslår at du "googler", "lurker" i diverse vannkjølingsfora slik at du er istand til å basere dine innkjøp på tilegnet kunnskap.

Så kan du komme tilbake i tråden og rapportere både fine bilder og ditt resultat mtp kjøling.

Uansett.

Det du tenker på å bestille er mer enn bra nok for din hardware.

Jeg ville dog ikke valgt billige PVC-slanger, men det er bare meg da. :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde egentlig bestemt meg for det oppsetett, men ville bare høre om noen kansje hadde erfaringer eller lest noe om de forskjellige komponentene jeg har valgt ut som jeg ikke hadde fått med meg. Jeg vil bare vite at det jeg kjøper noe som er verdt prisen, når det er snakk om såpass mye penger, men bekalger om det var så støtende for deg.

 

Men uansett nok OT, jeg får gjøre det godt igjen med dobbelt så mange bilder under montering og når det er ferdig montert. :)

 

Men kan jeg spørre om hvordan det er lurt å plassere radiatoren da? Jeg er usikker på om det er noen god ide å for eksempel legge dette på toppen av kabinettet. Må det være frie luftveier på begge sider av radiatoren, eller kan den ligge inntil en flate på baksiden? Evt. hvor stor glipe bak er nok til at det fungerer optimalt? Hvis jeg legger radatoren i bunnen av kabinettet, bør jeg da legge viftene nederst med radiatoren oppå? Kabinettet det skal inn i er et Cooler Master Cavalier 3.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...