Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sløsing med penger å kjøpe en BIX vis du skal ha det rolig vertfall :p

8808528[/snapback]

 

Vel, jeg vil ha kvalitet og ytelse da :p Og den er ikke SÅ dyr. 800 kr ca. på Microplex? De andre trippel radiatorene koster jo sånn 500, så er ikke så veldig waste, selv om den ikke gir så mye bedre ytelse. Og den vil nok være bedre hvis jeg skal oppgradere senere.

 

Her er forresten bilder av min rigg. Bare vannkjøling på CPU hittil, men tror jeg skal oppgradere. Skal nok rydde litt også. Nå er det relativt fint over HKet, men som dere ser, så er det et helvettes rot til høyre for HKet :p

 

Har jo også den viften som kjøler RAMene. Ser litt uferdig ut, men den gjør nytten.

 

 

Nærbilde av blokken:

 

 

EDIT: Det kabinettet jeg bruker (Kandalf LCS) har ingen gode måter å skjule kabler på. Det som er problemet :(

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Kooltek 3x120mm er et mye bedre valg av radiator. BIX radiatorene er relativt restriktive på flow (ca 17% fall, kontra 6% på Thermochill), og krever dessuten svært bråkete vifter for å yte noen lunde ok. At Microplex presterer å ta 800 kroner for den radiatoren, er et annet eventyr.

Lenke til kommentar
Kooltek 3x120mm er et mye bedre valg av radiator. BIX radiatorene er relativt restriktive på flow (ca 17% fall, kontra 6% på Thermochill), og krever dessuten svært bråkete vifter for å yte noen lunde ok. At Microplex presterer å ta 800 kroner for den radiatoren, er et annet eventyr.

8809731[/snapback]

 

Så jeg burde kjøpe Cooltek trippel radiator?

Lenke til kommentar

Dette er interessant, da jeg selv skal oppgradere radiator i sommer.

 

Så uavhengig av pris, hvordan ville dere rangere disse dersom kriteriet for rangeringen var lavest mulig støy? Eller dersom kriteriet var flow? Eller kjølevne?

 

De nominerte er:

 

Cooltek radiator, 3x120

AC "airplex EVO 360"

MIST radiator, Extreme, 3x120

BlackIce Extreme III

Black Ice GT Stealth 360

ThermoChill PA120.3

Thermochill HE120.3

HTSF Triple 120

 

Gi gjerne poeng i hver kategori (1-100), støy(xx), flow(yy) og kjøleevne(zz).

Endret av drbo
Lenke til kommentar

DSC_4502.JPG

 

PC parts

 

Asus p5n32-e SLI

C2DUO 6600 @ 3,8ghz

Ocz Special ops pc6400

2x 74 gb raptor Raid 0

320 seagate S-ata II

XFX 8800 GTX

850W Toughpower

Lian Li Cube Case

X-FI platinum

Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7170S sort(stealth mod) under disk holderen

 

Vannkjøling

 

Swiftech MCP655

Swiftech Apogee

Danger Den fillports pluss tank

Danger Den 1/2 slange

HW-Labs Extreme 2x120 Rad.

Mist vifter 16,5 db i kabinett

Mist vifter 15-31 db med rheostat til radiator.

Lenke til kommentar
Dette er interessant, da jeg selv skal oppgradere radiator i sommer.

 

Så uavhengig av pris, hvordan ville dere rangere disse dersom kriteriet for rangeringen var lavest mulig støy? Eller dersom kriteriet var flow? Eller kjølevne?

 

De nominerte er:

 

Cooltek radiator, 3x120

AC "airplex EVO 360"

MIST radiator, Extreme, 3x120

BlackIce Extreme III

Black Ice GT Stealth 360

ThermoChill PA120.3

Thermochill HE120.3

HTSF Triple 120

 

Gi gjerne poeng i hver kategori (1-100), støy(xx), flow(yy) og kjøleevne(zz).

8810274[/snapback]

 

Er ingen spesialist, men Thermochill har alltid vært best.

 

PA120.3 er den beste.

Lenke til kommentar
Dette er interessant, da jeg selv skal oppgradere radiator i sommer.

 

Så uavhengig av pris, hvordan ville dere rangere disse dersom kriteriet for rangeringen var lavest mulig støy? Eller dersom kriteriet var flow? Eller kjølevne?

 

De nominerte er:

 

Cooltek radiator, 3x120

AC "airplex EVO 360"

MIST radiator, Extreme, 3x120

BlackIce Extreme III

Black Ice GT Stealth 360

ThermoChill PA120.3

Thermochill HE120.3

HTSF Triple 120

 

Gi gjerne poeng i hver kategori (1-100), støy(xx), flow(yy) og kjøleevne(zz).

8810274[/snapback]

 

Themochill topper vel alle 3 kriteriene, men den er jo dobbelt så stor som de andre.

Lenke til kommentar
Dette er interessant, da jeg selv skal oppgradere radiator i sommer.

 

Så uavhengig av pris, hvordan ville dere rangere disse dersom kriteriet for rangeringen var lavest mulig støy? Eller dersom kriteriet var flow? Eller kjølevne?

 

De nominerte er:

 

Cooltek radiator, 3x120

AC "airplex EVO 360"

MIST radiator, Extreme, 3x120

BlackIce Extreme III

Black Ice GT Stealth 360

ThermoChill PA120.3

Thermochill HE120.3

HTSF Triple 120

 

Gi gjerne poeng i hver kategori (1-100), støy(xx), flow(yy) og kjøleevne(zz).

8810274[/snapback]

 

Themochill topper vel alle 3 kriteriene, men den er jo dobbelt så stor som de andre.

8814343[/snapback]

 

Den så ikke så mye større enn de andre, men den veide jo en del mer enn de fleste andre.

Lenke til kommentar
Sløsing med penger å kjøpe en BIX vis du skal ha det rolig vertfall :p

8808528[/snapback]

 

Vel, jeg vil ha kvalitet og ytelse da :p Og den er ikke SÅ dyr. 800 kr ca. på Microplex? De andre trippel radiatorene koster jo sånn 500, så er ikke så veldig waste, selv om den ikke gir så mye bedre ytelse. Og den vil nok være bedre hvis jeg skal oppgradere senere.

8808730[/snapback]

BIX er ikke akkurat så SINNSYKT bra da! Den er beregnet på high flow systemer, trenger heftige og bråkete vifter som blåser mye luft for at den skal yte sitt beste.

 

Dessuten er den en diger klump og har niplene på hver sin side av radiatoren(noe som er meget upraktisk)

Lenke til kommentar
Det med niplene kommer jo veldig ann på hvordan du plasserer ting, hadde de vært motsatt vei hadde det passet veldig bra for meg.

8818174[/snapback]

 

 

Noen som har Swiftech Apogee GTX? Jeg monterte den og merrket svært høye temp på cpu'n E6600 @ 3.6 (40 pluss idle) men så snudde jeg flow'n å da sank tempen nesten 15 grader idle....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...