Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
drbo: Hvor bredt blir skjermkortet ditt inkl de niplene? Går det ann å montere dem på innsiden? :)

 

Takk for fine ord låsbryter.

 

Nei vinkeladapterne er akkurat litt for høy til å monteres mellom skjermkortene. Det var faktisk min opprinnelige plan å ha to stk plassert i mellom skjermkortene. Utseendemessig så syntes jeg selv det ble ok. Og jeg liker virkelig de vinkeladapterne. Clearflex slagene tillater også ganske kraftig bøying før de knekker ...

 

Ytelsesmessighar det ingen ting og si om slangen er 2 eller 15 cm (av flere meter totalt). Og flowen i systemet er svært god den, <45-78>l/h, til tross fro at dette er et "low flow" system, som ville ytt tilnærmet like godt ved adskillig lavere flow. Men den nye pumpen til AC har hittil imponert (4,2m løftehøyde), med svært god flow og ekstrenmt lavt støynivå.

 

Men dere higflow entusiaster (Swiftech, Danger Den etc), har dere målt flow og kjøleevne, eller bare synser dere? Hvor mange W flytter dere? Selv har jeg på det meste flyttet nesten 90W på min Thermochill 120.1 og ca. 180W på 120.3, og da har jeg fremdeles en del å gå på, spesielt på 120.3 ...

Lenke til kommentar
QUOTE

Venter fremdeles på den fra Petra's. Grunnen til at den er sen, kan jo være at den er heftet opp i tollen. Men får bare vente. laugh.gif

 

 

Litt 'manjana' med Petras dessverre. Tror det kan lønne seg å purre de på mail; det funket for min del i alle fall.

 

De har sendt pakken. :)

 

Så det er ikke det...

Hjelper vel lite å purre på dem da? :!:

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
drbo: Temp på Q6600 med min MCP655 går opp 2 grader fra "lvl" 3-5 på pumpa.

 

Du missforstår meg Wheelmann. Temp på vannet er fint, spesielt for OC, men det sier lite om kjøleevnen til systemet! (hvor mye varme du faktisk flytter ut av kassen). Til det trenger du å måle flow, temp før rad, og temp etter rad. Det er nemlig antall W fjernet som betyr noe, og det er her jeg savner fakta ... ikke bare synsing. :cool:

 

At vannet blir varmere i ett system enn i et annet, kan faktisk også bety at det kjøler bedre. Og jo varmere vann over rad, jo lettere er det å fjerne varme, samtidig som en ønsker så kaldt vann som mulig for OC. Dette må balanseres i et godt vannkjølingsanlegg ...

Lenke til kommentar

Synes de der som kutter seg inn i kablene var smarte jeg. :)

 

Raskt og effektivt + at det ser veldig bra ut. :)

 

Btw. Går dette greit tror dere? Sorry for OT. :(

 

(Nok en fantastisk tegning med masse fine detaljer. Nydlige kanter og alt det der. Altså helt basic PAIN.net tegning fra LockBreaker, og da vet dere hvordan den er) ;)

 

post-118065-1204480722_thumb.jpg

 

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...