Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wheelman: Tror jeg trenger det ja. Det var en på XS som fikk store problemer med å håndtere varmen fra to stk HD3870x2 med MCR-320 QP. Så jeg vil helst unngå det iom at jeg skal (kanskje skal) ha to stk GT200, og der dreier det seg om 250 i TDP. :)

 

tore_v1: CPU: Quad/Duo? (ikke sikker) GPU: GT200 (1 eller 2 stk) + at jeg kanskje skal kjøle chipset (NB/SB, er ikke sikker på om jeg tar med MOSFET). :)

 

Takk for kommentarer. ;)

 

Vannkjølingen er forresten bestillt. :thumbs::woot::grin:

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Det burde bli varmt nok det ja :)

 

Men - som en kommentar til selve oppsettet ville jeg helt klart hatt en radiator mellom enten de to skjermkortene, eller mellom skjermkort og cpu. Da sprer du litt av varmebelastningen, samt i det vannet skal gjennom den siste rad'en så vil Delta T målt mot romtemp bli såpass liten at effekten blir dårligere enn om du sprer oppvarmingen av vannet. Desto større forskjell det er mellom romtemperatur og vanntemperatur dess bedre effekt får man av vannkjøling.

Lenke til kommentar

Dersom jeg skal montere radiatoren der jeg har tenkt, (nede i HDD rommet og i toppen av kabinettet) så må jeg nesten gjøre det slik som jeg har det der da. :)

 

Men kan nå legge opp til en loop som legger vekt på at den 2x120mm MCR 220'en er i mellom CPU og GPU, så får du se hva du synes. :)

 

EDIT: Her er tegningen ( :) )

 

 

post-118065-1203714910_thumb.jpg

 

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Det ble meget bra Modzona. :)

 

En stor forbedring. Kvitta deg med gamle pumpa også? :)

 

Ja. Den var defekt. Men fikk en ny på garantien. Men hadde akkurat kjøpt en Laing DDC+1T.

Og så de ville ikke ha den gamle tilbake.

Slik at jeg åpnet den å fant ut av hva som var galt. En o-ring som var ødelagt. Slik at når jeg byttet den så virket den helt ypperlig:D

Sånn at nå har jeg to pumper liggende uten at de blir brukt..

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar
Nå har det vært så mye prat av meg i det siste, men inget bilde. Derfor slenger jeg inn et par bilder nå.

 

Bare jeg som synes EK Acetal toppen er den peneste? :)

 

Den var svært pen ja!

 

Men jeg synest mine aquagratiX für HD 3870 (RV670) Plexiglas-Edition er ganske så lekre de også ... :love: Kjøler godt gjør de også, <35 ved idle og <55 ved full guffe!

post-114224-1204285695_thumb.jpg post-114224-1204285821_thumb.jpg

Bilder av den (snart) ferdige PCen kommer når helt ferdig om en ukes tid ... :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Tjooda, var ikke den styggeste jeg har sett. :innocent: Hehe, neida.

 

Da har jeg fått første pakken. Fra Sidewinder Computers. :)

 

En radiatorgrill fra A.C Ryan. :D

 

Venter fremdeles på den fra Petra's :wee:

Du bestilte vel ikke bare den fra SW? :dontgetit:

 

Jo. Faktisk så gjorde jeg det. :!: :wee:

 

Hadde ikke behov for noe mer. Men kommer nok til å bestille mer fra dem ja. Det var raskere svar og bedre service enn hos Petra's. I tillegg hadde de et mye mer pålitelig system i forhold til internasjonale ordrer. Fikk en PDF-fil (som dere sikkert kjenner til ^^) der all informasjon som trengtes stod. :)

 

Kjempefornøyd med handelen fra Sidewinder. Kommer helt sikkert til å bestille mer fra dem! :)

 

Venter fremdeles på den fra Petra's. Grunnen til at den er sen, kan jo være at den er heftet opp i tollen. Men får bare vente. :!:

 

Intern: EK-blokkene er fine ja, men jeg synes også de fra DangerDen er meget pene. :)

 

drbo: Hvor bredt blir skjermkortet ditt inkl de niplene? Går det ann å montere dem på innsiden? :)

 

Synes nå det var meget pent slik det er jeg da. Synes ikke du bør forandre på noe. :love:

 

Dersom det ikke går utover ytelsen da. Men dersom det ikke er et stort ytelsestap, synest jeg det er verdt det. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
drbo: hadde det ikke vært lurere å satt et kort stykke med slange mellom kortene istedenfor den laaange bøyen? Det finnes nipler som er korte for akkurat det formålet :)

 

Ikke korte nok, det var også den oprinnelige planen min, og derfor jeg bestilte plexiglassversjonen av gpu-kjøleren med hull til nippler på begge sider. Men hovedproblemet er at hullene IKKE er plassert rett overfor hverandre, og da hjelper det ikke omtrent hvor korte nipplene er ...

 

Men bøyen er ikke så lang, og flowen er god den <45-78>l/h (Aquastream XT Ultra varierer flow med temp). Så da er jeg fornøyd ... :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...