Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle følge opp med noen bilder av min vannkjølte server ...

 

Kjølekretsen

post-114224-1203347626_thumb.jpg

 

Front

post-114224-1203347647_thumb.jpg

 

Hele serveren

post-114224-1203347666_thumb.jpg

 

Mer info finner spesielt interesserte i arbeidsloggen. Jeg kommer også tilbake med bilder av arbeisstasjonen jeg bygger med komplett vannkjøling, når denne blir ferdig ... :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, så er det faen meg ikke lett å skjule ledninger i Kandalf LCS :p

hehe...glad jeg kjøpte et Antec p190, er rimelig fornøyd med kablinga på mitt kabbis.

men skal til sommeren kaaanskje kjøpe Vannkjøling og da nytt kabbis, silverstone TJ-greia.

Blir dyrt så er litt usikker, kanskje jeg isteden kjøper nytt Skjermkort 9000-serien til nVidia....

Mye å velge blant vett..

 

 

Så skal jeg også ha en PC nr 2...til sommeren...

Lenke til kommentar
Der var to hdd-rack kommet inn ja ;)

 

Pen server, men lit i overkant overkill med to stk. MCP355 i serie i en server :p

 

De skal vel over i din fremtidige PC, eller skal de stå i serveren?

 

Overkill med to laing pumper? Kanskje det, men også en innebygget sikkerhet for en server som etterhvert skal gjemmes bort i kjelleren, og som står på 24/7. Kjøpte disse til arbeidsstasjonen min, men etterhvert som det ble arbeidsstajon, og server, så kjøpte jeg en aquastream xt ultra til arbeidsstajonen.

 

Jeg er godt fornøyd med serveren, og den har fortsatt plass til 5 nye hdd ved behov (1,87TB nå)

 

der var det mange ledninger... :thumbdown::tease:

 

Ledninger, ikke mer en det må være, og de er gjemt så godt som jeg kommer til å gjøre det i Kandalfen min (som flere har erfart, det er ikke bare enkelt). Ellers misstenker jeg at det er vannslangene du sikter til, og de må jo være der. Men denne serveren er kun skrudd sammen for å være effektiv, ikke vakker ...

 

Ellers er jo serveren utstyrt med diverse overvåkning for automatisk shutdown ved feil i kjølekretsen. Det skaper en del legninger som ikke alltid er like vakkert å se på, men som fort kan svare seg (AC powerconnect) ... og her snakker jeg av erfaring :cool:

Lenke til kommentar
drbo: Drar viftene dine luft gjennom radiatoren, eller skubber de luft gjennom? Blir ikke helt klok på hva som er "best".

Jeg kjører orginalkonfigurasjonen på trippelrad, som er push. På singlerad i bakkant kjører jeg push.

 

Etter det jeg har sett og erfart, så fungerer pull best :)

 

Jeg er vel forsåvidt enig i dette, men det betyr såpass lite at jeg ikke vektlegger dette stort. Grunnen til oppsettet slik det står i serveren er at dette gir maksimalt med kaldluft over trippelrad, samtidig som jeg før luftstrømmen gjennom kabinettet slik Tt har designet det. Jeg tror dette gir mer optimal kjøling, enn å se på push/pull isolert ...

Lenke til kommentar
Da er alt bestilt og betalt for, såfremt Petras godtar valuttaen min. Kom til skade for å betale dem med norske kroner. Men de veksler det vel inn får jeg håpe.... :)

 

Her er i alle fall det jeg har bestillt. :)

 

 

1x Swiftech MCR-220 "Quiet Power" Series Radiator - Black - 44.99 USD

1x Swiftech MCR-320 "Quiet Power" Series Radiator - Black - 54.99 USD

1x Petra'sTech "PT_Nuke" Concentrated Biocide (10mL) - 2.50 USD

1x D-TEK FuZion Universal CPU Waterblock - 1/2" - 61.99 USD

20x 7/16" ID (5/8" OD) Masterkleer General Purpose Clear PVC Tubing - 0.49 x20 = 9.80 USD

30x Stainless Steel Worm-Drive Hose Clamp (Wide Band w/Liner) - 1.25 x30 = 37.50 USD

2x 1/2" OD T-Fitting (for 1/2" and 7/16" ID Tubing) - 1.99 x2 = 3.98 USD

10x 1/2" OD Barbed Coupler - 90° Elbow - 1.75 x10 = 17.50 USD

4x Swiftech SmartCoils 625 (for 5/8" OD Tubing) - UV Ocean Blue - 2.95 x4 = 11.80 USD

6x 18" 3 pin Extension - 1.25 x6 = 7.50 USD

2x Danger Den Acetal FillPort - 11.95 x2 = 23.90 USD

2x Arctic Cooling MX-2 Thermal Compound - 5.99 x2 = 11.98 USD

1x IC Diamond 7 Carat Thermal Compound (1.5g) - 5.99 USD

8x 120mm Yate Loon D12SM-12 Case Fan - Black (70.5 CFM, 33 dBA) - 4/19.96 x2 = 39.92 USD

5x 120mm Wire Fan Grille - Chrome - 0.99 x5 = 4.95 USD

2x UV Reactive Pentosin G11 Coolant Additive (Blue) - 4oz. - 4.50 x2 = 9.00 USD

5x Neoprene Rubber Edge Trim ("C-Strip" Molding) - 0.99 x5 = 4.95 USD

4x 3/4" ID (1 3/8" OD) Rubber Grommet - 0.75 x4 = 3.00 USD

1x Laing D5 Vario/Swiftech MCP655 Inline 12V DC Pump - 87.99 USD

Subtotal: 444.23 USD

 

 

Noen som har en kommentar på oppsettet eller? Syk på oppmerksomhet akkurat nå... :!:

 

Nei, er vel ikke det som er poenget. Har jeg kjøpt katta i sekken, eller er det et bra oppsett? :)

 

Pumpa vil fungere greit i lag med en strømforsyning ja? :)

Lenke til kommentar
Kjøpte tre-tuber goop pga det MoDzoNa og todda7 sa. :)

 

Tror nok jeg kommer til å få bruk for det, da dette er første gangen med vk. :):wee:

 

Men da er i alle fall orderen bekreftet og det gikk bra med betalingen. :)

 

Den er pakket og klar til å skipes til Norge. :)

 

Så må jeg få betalt det hos Sidewinder også da ... :wee:

niice..når du får det, ta bilder og fortell hvordan det er iforhold til luft...

:dribble:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...