Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Jeg støtter 3D-player litt. Det har ikke så veldig mye å si om du kjører en eller to loops. Jeg vil tro du får bedre temps på spesiellt CPU om du kjører alt i en loop, men med begge radiatorene.

 

Dette er pga. da er ikke CPU begrenset til bare en dobbel 120mm raddis, men den ahr hele 5x120. Temperaturen stiger heller ikke noe mye når vannet passerer gjennom blokkene, spesiellt ikke ved høy flow, noe jeg kan garantere deg med en MCP655/355.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ah, smart tenkt Zeke, men hvis vannet går ned mot lufttemperatur (ambient temp) ved 3x120 radiator så er det smartere om loopen blir noe som: tank->pumpe->3x120->GPU->GPU->SB->2x120->CPU->NB->tank. Da får man kjølt ned vannet mellom noen av blokkene hvertfall, men med tanke på all den radiator plassen han skal bruke kan man jo ha 1x120 mellom hver blokk :p

 

Takk for svar 2bb1, må kvitte meg med den dumme 230V pumpen jeg har... er så dritt når jeg må flytte PCen å trenge 3x230V uttak :p

Endret av 3D-player
Lenke til kommentar

Enig. Men jeg ville hatt CPUen først i loopen.

 

Jeg vet det har veldig lite å si, men hvis dette også er mulig å gjøre slik at det blir en bra løsning sånn rent praktisk sett, så ville jeg gjrot det. Det er her du trenger mest kjøling hvis du skal overklokke. Her er det sånn at mer elller mindre hver eneste lille celciusgrad teller. Sånn er det ikke med GPUene (de holder seg uansett langt kaldere enn med luft, uansett overklokk, såfremt du ikke voltmodder)

 

Så jeg ville kjørt noe sånt som:

 

CPU-NB-GPU1-GPU2-SB Før og etter kan du plassere det hvordan du vil. Det vil ha veldig liten betydning opm du stapper inn en radiator for eksempel et sted mellom CPU og GPU1, ettersom med flowen, så har det mindre å si syntes jeg, enn det ekstra rotet du får.

 

Uansett, poenget mitt er at når det kommer til loopen, så bare putt det sammen slik at du bruker minst mulig slange, og det ser ryddig ut. Hva som kommer først og sist har generellt veldig lite å si, spesiellt for GPU og NB/SB, og slangelengde har mer eller mindre ignenting å si. Grunnen til at jeg sier så lite slange så mulig, er fordi dette veldig ofte også er den løsningen som er mest ryddig. Det er pga. hvis du er smart, så lar du ikke slangene hoppe frem og tilbake over hovedkortet. Dette medfører bare ekstra stress. Prøv å for eksempel gå fra toppen, til bunnen.

Lenke til kommentar

Da kjører jeg en loop da. :)

 

Med en MCP-655 da eller? :)

 

Og hvilken farge i vannet? Tenker på blått vann og hvite katoder, men har sett rødt med hvite katoder også. Og det ble veldig fint. Har også sett lilla og hvite katoder og det ble også fint. :)

 

EDIT: Kan jo holde med en MCP-355 også da, dersom jeg velger en D-Tek fuzion i stedet for en EK-Supreme. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
BTW: hvorfor har du ikke en egen tråde for dette?

 

Det samme har jeg lurt på lenge.

 

Denne tråden er dessverre i ferd med å bli uinteressant pga svært mange ukrisiske filleinlegg, som drukner eventuelle bilder av spennende systemer. Disse filleinleggene (les:spam) passer bedre i diskusjonstråd til arbeidslogger i en tråd som skulle ha bilder som fokus. Dette har nå sklidd helt ut, og det er flere sider mellom hvert relevant bilde ...

 

Jeg har ikke gitt helt opp enda, men jeg fant ut at det nå var på tide å si i fra ...

Lenke til kommentar

Er litt forskjell på en rosa maskin og en ryddig maskin da.

 

Blir som å si, jeg vil heller ha det rotete på rommet enn å ha et rosa rom. Hvem vil ikke det?

Men jeg vil heller ha et ryddig rom, enn et rotete rom.

 

Jeg vil heller ha en pen og strøken bil, enn en rotete eller en rosa.

Lenke til kommentar

Etter ørten sider uten noen bilder i det hele tatt ( er mer diskusjonstråd en bildetråd det her altså :thumbdown: ), her kommer noen bilder av mitt system.

 

Kabinettet med ekstern harddisk på toppen og manglende radiatorgrill til ene vifta i toppen.

 

diverse%20546b.jpg

 

Fronten med plastikkdeksel av. Boks til 2 harddisker nede i høgre hjørne og så stillegående kabinettvifte til venstre.

diverse%20549b.jpg

 

Høgre side med radiator i taket og pumpe på en litt risikabel plass om den skulle begynne å lekke. Rett ned i strømforsyningen ( som jeg også har skifta vifte på)

 

diverse%20547b.jpg

 

Venstre side med hovedkort, prosessor (X2 4200+ 939 AMD) + skjermkort 8800GTS

Skal kanskje se om jeg får lagt ledningene opp litt finere.

diverse%20553b.jpg

 

Litt annen vinkel på prosessor og hovedkortblokk

diverse%20551.jpg

 

Annen vinkel som egentlig viser mest av slangene og toppen av kabinettet:

diverse%20555b.jpg

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...