The Ghost Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Tørte ikke mere etter at HK røk... Synes det er litt lite bilder jeg så kommer til å slenge alt utover gulvet å ta noen bilder .... Åår ikke med alt da ejg skal hente en pakke til imorgen på posten Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Hva tror dere om dette? Hadde det sånn selv med 2x120radiator under pcen, gigantisk hul i skrivebordet var det også! Men fungerte pefekt! Hadde både radiatoren og viftene under pcen... Angrer på at jeg ikke tok bilder at det prosjektet der Men nå har jeg ikke mere vannkjølingsutstyr igjenn, savner det Tørte ikke mere etter at HK røkk... Såppas.. til nå her jeg tatt livet av 2 hovedkort og 2 skjermkort. Men stopper det meg.. Nei.. må bare rette opp de feil jeg finner ut at jeg har gjort.. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Hvilke feil er det man vanligvis gjør når man skal ha vannkjøling for første gang? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Hvilke feil er det man vanligvis gjør når man skal ha vannkjøling for første gang? Glemme å teste det FØR bruk Jeg synes testing for lekkasjer i 2 døgn FØR jeg monterer det i pc`en er en god invistering av tid Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Strammer ikke godt nok til nipler. Strammer nipler for hardt slik at plexi topp sprekker. Stripser ikke godt nok til slanger over nipler(Særdeles viktig ved bruk av PVC slange) Slange kappet litt for kort og man tenker at det vil sikker funke. En ting jeg alltid gjør. Er å sett vaselin i gjengene på nipler slik at jeg er 100% sikker på det blir tett. Gjør det også over selve nippelen slik at slange er letter å få av. Og at vaselinen tetter det som ikke skulle være tett mellom nippel og slange. Selv har jeg aldri testet systemet mer enn en time før jeg setter maskinen i gang. Det har med at skulle man oppdage feil i form av monteringen så vil man kun oppdage noen få feil da. Det blir noe helt annet da systemet har en varmekilde. Siden slanger blir varmer. Letter å bøye osv. Og et helt annet trykk siden vannet er varmt. Selv sitter jeg alltid med døren til kabinettet oppe og sjekker jevlnlig for feil den første uken. Også står aldri PC på når jeg ikke er til stede, og om natten. Endret 29. januar 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
Føss Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) de feilene jeg har gjort: -glemt å skru til nippler godt nok så vann lekker -skrudd for hard til med heldekkende blokk på skjermkort -laget kortsluttning med gammel arctic silver pasta (den som er laget med ekte sølv) prøver aldri manuel voltmod, men der tror jeg ganske mange har dritt seg ut, og selvsagt hvis du overklokker for hardt... med nye hovedkort som skrur av PC-en når ting blir for varmt osv. så blir det litt vanskligere EDIT: Nizzen, jeg har aldri testet vannkjølingen før jeg begynte å bruke den (feste til komponenter)... har bare ødlagt et skjermkort pga av det da... =/ Endret 29. januar 2008 av 3D-player Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Også står aldri PC på når jeg ikke er til stede, og om natten. Pleier dere aldri å la den vannkjølte pc-en deres stå på om natten eller når dere ikke er til stede? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Også står aldri PC på når jeg ikke er til stede, og om natten. Pleier dere aldri å la den vannkjølte pc-en deres stå på om natten eller når dere ikke er til stede? Under test periode;) Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Ahha.. Begynte virkelig å lure Tenker jeg tester for lekkasje over natten, og så setter den inn i systemet. Har noen ekstra planer for å sikre komponentene fra å komme under vann, men det kan jeg ta i arbeidsloggen jeg planlegger å lage (om jeg gidder, hehe). Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Ahha.. Begynte virkelig å lure Tenker jeg tester for lekkasje over natten, og så setter den inn i systemet. Har noen ekstra planer for å sikre komponentene fra å komme under vann, men det kan jeg ta i arbeidsloggen jeg planlegger å lage (om jeg gidder, hehe). Hehe. Har tenkt 3 ganger tror jeg at jeg skulle legge ut worklogg. Men har aldri blitt noe av. Husk på at du vil ikke få en sikkelig test før du har en varmekilde på i systemt. Bare slik at du er ops på det. Og at hvis noe ikke er godt nok festet så trengs det ikke å vises i første runde. Men kan skje overtid pga at det ikke tåler trykket. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Sløs å montere det for så å tømem det for vann og montere det opp igjen i maskina ... Monter det i maskina og la det gå over natta eller noe i strømløs tilstand eller pumpa for strøm men ikke resten av systemet Noen bilder tatt av amatør Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Er det utstyr du har tilovers eller spøkelse? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Noe av det da jeg ikke skal bruke alt men skal bruke det meste av det, men det kommer 2stk MCW30 og litt annet kos i psoten imorgen også må jeg få skaffa meg en puff eller noe annet som funker fint som ekstern vannkjølingsboks/kabinett før jeg får montert alt sammen Men når dere tester lekasje i maskina så husk masse papir Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Stilig Men hvorfor kjøpte du egentlig Apogee GT, og ikke for eksempel D-Tek? Greit nok at du ikke gikk for GTX, men D-Tek er jo bedre (og billigere?) I hvertfall ikke mye dyrere Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Fordi jeg kjøpte den for legne siden da jeg ikke hadde stort med cash så da ville jeg gjerne spare de 17$ som var å spare da Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Noe av det da jeg ikke skal bruke alt men skal bruke det meste av det, men det kommer 2stk MCW30 og litt annet kos i psoten imorgen også må jeg få skaffa meg en puff eller noe annet som funker fint som ekstern vannkjølingsboks/kabinett før jeg får montert alt sammen Hvor kjøpte du MCW30-ene? Både Petras techshop og Sidewinders er nemlig utsolgt for den typen.. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Alltid kjekt å ha noe ekstra liggende.. Man vet aldri når man skulle få et inn fall og et utfall og ikke minst et tilbakefall Noen som har noe problem med Mist pumpen som er i tank? Har selv en slik. Har nå totalt uvær inni tanken pga en pakning på pumpen har gått i stykker. Har omentrent ikke flow i systemet og pga uværet i tanken blir det hele tiden sugd luft inn i systemet. Endret 29. januar 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg kjøpte vel de 2 siste hos sidewinder da Han har sikker alt bestilt flere fra swiftech så det er abre å smøre seg med tolmod Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Noe av det da jeg ikke skal bruke alt men skal bruke det meste av det, men det kommer 2stk MCW30 og litt annet kos i psoten imorgen også må jeg få skaffa meg en puff eller noe annet som funker fint som ekstern vannkjølingsboks/kabinett før jeg får montert alt sammen Hvor kjøpte du MCW30-ene? Både Petras techshop og Sidewinders er nemlig utsolgt for den typen.. Alle de får vel dem inn med jevne mellomrom Jeg ventet sikkert i en måned fra jeg så de var utsolgt til jeg så de hadde nye innpå lager. Endret 29. januar 2008 av _Zeke Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Noe av det da jeg ikke skal bruke alt men skal bruke det meste av det, men det kommer 2stk MCW30 og litt annet kos i psoten imorgen også må jeg få skaffa meg en puff eller noe annet som funker fint som ekstern vannkjølingsboks/kabinett før jeg får montert alt sammen Hvor kjøpte du MCW30-ene? Både Petras techshop og Sidewinders er nemlig utsolgt for den typen.. Alle de får vel dem inn med jevne mellomrom Jeg ventet sikkert i en måned fra jeg så de var utsolgt til jeg så de hadde nye innpå lager. Gary hos sidewinder er eksepsjonelt raskt ute med å etterbestille, meget flink kar, min absolutte favoritt-butikk mht. service når det gjelder sjappe for vannkjøling altså! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg