Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ditt vannkjølte system

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk et lite problem med vannkjølingen :/

Jeg er ikke helt fornøyd med den Swiftech-tanken. Greit nok jeg har på grensen til for lite vann nå (swiftech-logoen er minimum, jeg har ca. en halv cm under det) men pga. høy flow så dannes det en slags virvel der som av og til drar med seg litt luft fra luften som er inni tanken. Kan sikkert fikses med å bare fylle den litt ekstra opp, men det har fått meg til å tvile på om det er så lurt med inngang og utgang i tanker rett ved siden av hverandre. Det gjorde jo også at det tok lengre tid før all luften var vekke.

Lenke til kommentar
Nå som jeg også skal ha 2stk MCW30 i loopen er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg skal legge opp slangene så tar gjerne imot råd og forslag om åssen jeg burdte ha det ...

maximusp190bc9.jpg

Kommer til å bruke 1/2 Tygon Noprene slanger med smartcoils.

Radiator, Primær pumpe, og tank skal jeg ha externt, den pumpa jeg har merka opp er en MCP655, på NB og SB skal jeg ha MCW30, GPU er begge MCW60 og CPU er Apogee GT ...

Om pumpa passer bedre inn et annet sted er jeg villig til å vurdere det :p

Siden det er pumpe nummer 2 i loopen tenkte jeg det er best å ha den midt i loopen mellom alle to av blokkene da den skal hjelpe til med å holde flow'n oppe

Takekr for hjelp ;)

Bare quota'n jeg da den havna på siste innlegg på forige side og da er det ikke så mange som ser den :p

Edit: Glemte å vise hvor slangene kommer inn i kabinettet, men dere ser det på bildet under ;)

447-1.jpg

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Det spiller egentlig ingen rolle hvilken rekkefølge du kjører, da tempforskjellen på vannet kun vil være 2-3 grader.

Min anbefaling vil derfor være å sette loopen slik at du får minst mulig slange. BaronKanon sitt forslag ser bra ut i så måte.

Når det gjelder plassering av pumpe, så er det likedan, det spiller ingen stor rolle, men der det passer best ... det kommer litt an på plasseringsmulighetene dine for pumpen, men kanskje før GPU blokkene?

Lenke til kommentar

Vet vannet holder ca. samme temp, men tenkte mest å hvor koble pumpa for best utnyttelse ;)

Man får bedre flow ved å ha de mest mulig fra hverandre enn 1fot unna hverandre ?

Edit: Synes det er lit lite bider i tråden så om jeg husker og får tid tar jeg bilde av alt jeg har av WC ting til nå (venter på 2stk MCW30 i posten) umontert ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Ha hva langt vekke fra hverandre? Man får best flow jo mindre slange man bruker :) Myke bøyer har ingenting å si for flowen, men lengden har litt å si, men dette er minimalt, for lite til at du merker noe.

Uansett, jeg ville puttet pumpen etter radiator og tank, og før blokkene dine. Det er slik jeg har gjort det.

Lenke til kommentar

Enig.

Jeg kjører Pumpe - CPU - NB - SB - GPU - Radiator - Tank - Pumpe.

Altså tank før pumpe og raddis før tank. Det som funker bra da er at tanken er helt overst i kabinettet så kan fylle opp nesten hele vannkjølingen uten å måtte fyre opp pumpen i det heletatt.

I tillegg kan jeg tappe hele vannkjølingen ved å fjerne slangen fra en av niplene på radiatoren siden denne er i bunnen av loopen og utenfor kabinettet. Blir som en naturlig fillport (tanken) og tømmeport (radiatoren) :)

Lenke til kommentar
Hørte at den sliter med korrosjonsproblemer, pga alu top.

Du kan jo bytte ut alu toppen med denne her, så tenker jeg du slipper å rengjøre den blokka di så ofte. ;)

Ser du ser på Heroes. Det er bare best! ;)

Joda, men gidder ikke det, har sett den, men får D-Tek Fuzion hjem en av dagene sammen med resten av vannkjølingen ;)

Da skal denne bare brukes en sjelden gang med hageslange eller noe sånt hvis jeg skal teste det en kald vinterdag :)

Så D-Tek Fuzion er bedre enn Apogee GTX? :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...