Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

I hvilemodus ligger det på 29-30 grader for både cpu og gpu. Bruker Everest og stresser cpu og gpu 100%, oppnår da temp. på 34-36 grader for begge. Og PC-en er ikke blitt overklokket ennå !

PCI-slot kjøleren er fjernet, brukte den til å kjøle skjermkortet før jeg monterte vannblokka.

Jeg må si at jeg er veldig fornøyd med vannkjølingsettet jeg har nå.

Alt samlet på en plass er stikkordet mitt.

Kabinettet har kunne vært litt dypere, har da fått bedre plass mellom strømfor. og kjøling-anlegget. Men det funker veldig greit så fornøyd er jeg så absolutt !!!

hmmm, får den radiator pumpe tanken din veldig god luftgjennomstrømning eller.no? de fleste testene jeg har sett så går samme CPU, og da bare CPU kjølt, opp i godt over 40 grader, noen ganger over 50... kanskje det er noe av grunnen til at du har festet den helt nederst?

vel uansett er det bra temp... prøvd noe særlig overklokking ennå?

 

 

Wheelman: ser colaglasset står parrat ved siden av PC-en :p:D

Endret av 3D-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten renovering av vannkjølingen min:

-Har kjøpt gjengetape, i håp om sikrere system

-Holder på å lappe alle blokkene

-Har lakkert HC rød (ikke på finnene)

-Skal fortsette og ferddiggjøre bygginen av kabinettet

-Skal kjøre 95/5 destillert vann / frostvæske i fremtiden, bytter vann flere ganger i halvåret uansett, så ingen grunn til å tro at den ny verden av mikroorganismer skulle blomstre opp og lage undersjøisk botanisk hage i _min_ kjøling.

 

Ellers nytt på hw fronten er 3870, ip35 på vei, det samme gjelder bZerk acryl plexi kabinett. Skal brukes til overklokking. Skal også kjøpe E8400 når den kommer i butikkene.

Lenke til kommentar

Tar det i morgen da :) Memn har sjekket, har jo hatt denne vannkjølingen i en knapp uke nå, og slangene er fortsatt helt inne på niplene. Det er heller ingen som helst fukt eller noe sånt rundt, så de lekker heller ikke. (var jo tight å få på)

 

Men er jo heller sjeldent at de lekker da :) Men de på radiatoren gjør det. De er strammet GODT til med metallslangeklemmer, sånne man skrur igjen. Men slangens indre diameter er 1/2", og niplene er 12mm på det største. Det gir litt over en halv millimeter slingringsrom. Derfor måtte jeg stramme ekstra godt. Men gjør ikke så mye siden de sitter fortsatt veldig godt på, og det eneste som skjer er at jeg kan ane litt fukt under på nippelen etter noen timer med PCen på.

Lenke til kommentar
Tar det i morgen da :) Memn har sjekket, har jo hatt denne vannkjølingen i en knapp uke nå, og slangene er fortsatt helt inne på niplene. Det er heller ingen som helst fukt eller noe sånt rundt, så de lekker heller ikke. (var jo tight å få på)

 

Men er jo heller sjeldent at de lekker da :) Men de på radiatoren gjør det. De er strammet GODT til med metallslangeklemmer, sånne man skrur igjen. Men slangens indre diameter er 1/2", og niplene er 12mm på det største. Det gir litt over en halv millimeter slingringsrom. Derfor måtte jeg stramme ekstra godt. Men gjør ikke så mye siden de sitter fortsatt veldig godt på, og det eneste som skjer er at jeg kan ane litt fukt under på nippelen etter noen timer med PCen på.

har også en dtek fuzion men med 1/2" satte på en slange først og skrudde til metallclipsen deretter den andre.. fant ut at det var den letteste metoden.. men skal si meg enig at det ikke er lett hvis du setter dem på samtidlig^^

Lenke til kommentar
Det er da ikke så ille det. :wee:

 

Men her er i allefall ny loop. Hva synes dere om denne? :) Det i toppen der er en fillport, men det skjønte dere sikkert? :D

 

 

Ser greit ut det. Eneste jeg ville forandret er å flytte ress inn mot hovedkortet og snu det opp ned. Da går det nesten en rett strek fra fillport til pumpe (ja det er en plugg i "bunnen" av ress som du kan koble fillport til) og du kan koble retur fra rad inn øverst på ress og dermed få kortere slange...

Lenke til kommentar
I hvilemodus ligger det på 29-30 grader for både cpu og gpu. Bruker Everest og stresser cpu og gpu 100%, oppnår da temp. på 34-36 grader for begge. Og PC-en er ikke blitt overklokket ennå !

PCI-slot kjøleren er fjernet, brukte den til å kjøle skjermkortet før jeg monterte vannblokka.

Jeg må si at jeg er veldig fornøyd med vannkjølingsettet jeg har nå.

Alt samlet på en plass er stikkordet mitt.

Kabinettet har kunne vært litt dypere, har da fått bedre plass mellom strømfor. og kjøling-anlegget. Men det funker veldig greit så fornøyd er jeg så absolutt !!!

hmmm, får den radiator pumpe tanken din veldig god luftgjennomstrømning eller.no? de fleste testene jeg har sett så går samme CPU, og da bare CPU kjølt, opp i godt over 40 grader, noen ganger over 50... kanskje det er noe av grunnen til at du har festet den helt nederst?

vel uansett er det bra temp... prøvd noe særlig overklokking ennå?

 

 

Wheelman: ser colaglasset står parrat ved siden av PC-en :p:D

 

Radiatoren får god luftgjennomstrømnin,. lufta blir blåst ut i fronten. Måtte montere kjølingsanlegget i bunnen pga. jeg kom i konflikt med kontaktene på hk. Som sagt, skulle ønske et litt dypere kab.

Ikke startet noen overklokking ennå, but the time will show !

Lenke til kommentar
Det er da ikke så ille det. :wee:

 

Men her er i allefall ny loop. Hva synes dere om denne? :) Det i toppen der er en fillport, men det skjønte dere sikkert? :D

 

 

Ser greit ut det. Eneste jeg ville forandret er å flytte ress inn mot hovedkortet og snu det opp ned. Da går det nesten en rett strek fra fillport til pumpe (ja det er en plugg i "bunnen" av ress som du kan koble fillport til) og du kan koble retur fra rad inn øverst på ress og dermed få kortere slange...

 

 

 

Noe sånt du mente eXa? :)

post-118065-1200920348_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nå som jeg også skal ha 2stk MCW30 i loopen er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg skal legge opp slangene så tar gjerne imot råd og forslag om åssen jeg burdte ha det ...

 

maximusp190bc9.jpg

 

Kommer til å bruke 1/2 Tygon Noprene slanger med smartcoils.

Radiator, Primær pumpe, og tank skal jeg ha externt, den pumpa jeg har merka opp er en MCP655, på NB og SB skal jeg ha MCW30, GPU er begge MCW60 og CPU er Apogee GT ...

Om pumpa passer bedre inn et annet sted er jeg villig til å vurdere det :p

Siden det er pumpe nummer 2 i loopen tenkte jeg det er best å ha den midt i loopen mellom alle to av blokkene da den skal hjelpe til med å holde flow'n oppe

 

Takekr for hjelp ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...