Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Ja, men gjør at det er mer stress å bytte hovedkort, eller ta ut vannkjølingen. I tillegg til mer slange etc. Derfor gidder jeg ikke. Pluss de produserer ikke så mye varme heller,s å holder med en god passiv kjøleribbe.

 

satser på at dere har rett da... bestille nye kjølere til mosfet og blokker til nord/sør bro...

btw. mens jeg skriver post, noen som vet om en butikk som selger EK blokker i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noen som vet om en butikk som selger EK blokker i Norge?

Nei, umulig !!!!!

 

Kanskje microplex har en eller to du sikkert ikke kan bruke .....

 

Men har 2stk 1200l/t pumper en MCP655 og en Hydor L30 II

Det jeg lurer på er om de kan kjøre i samme loop uten å "kvele" hverandre da de ikke har 100% samme spesifikasjonene .....

Lenke til kommentar

Skal som sagt lage en extern vannkjøling i noe allâ en puff eller noe sånt, det blir ca. 2-4m slange mellom PC og denne puffen tilsammen (beggeveier)

Tenkte å ha MCP655 pumpa i kabinettet der jeg skal ha 2stk MCW60, 2stk MCW30 og 1stk Apogee GT, Hydor pumpa tenkte jeg å ha i "puffen" der jeg skal 2stk dual Heatercores og Swiftech tank ...

Skal også ha 2stk Koolace Shutoff Valve så jeg enklere kan frakte med meg "puffen" på eks. Lan osv ......

 

Så har nok et Flow drepende system, men2stk 1200l/t pumper ;)

Lenke til kommentar
noen som vet om en butikk som selger EK blokker i Norge?

Nei, umulig !!!!!

 

Kanskje microplex har en eller to du sikkert ikke kan bruke .....

 

Men har 2stk 1200l/t pumper en MCP655 og en Hydor L30 II

Det jeg lurer på er om de kan kjøre i samme loop uten å "kvele" hverandre da de ikke har 100% samme spesifikasjonene .....

 

vet du om det er noen spesiell grunn til at ingen importerer EK blokker?

 

Om pumpene vil "kvele" hverandre kommer helt an på hvor langt fra hverandre de er, hvis en pumpe får vann pumpet inn i seg fra en annen pumpe 3cm unna så kanskje det vil ødlegge motoren i værste fall, men ellers vil ikke pumpen gjøre noe nytte.. du må nesten bare se på hvor god "flow" det er der hvor du planlegger å sette en pumpe.

 

EDIT: endret på noe etter jeg så spøkelset sin siste post :)

Endret av 3D-player
Lenke til kommentar
Ja, men gjør at det er mer stress å bytte hovedkort, eller ta ut vannkjølingen. I tillegg til mer slange etc. Derfor gidder jeg ikke. Pluss de produserer ikke så mye varme heller,s å holder med en god passiv kjøleribbe.

 

satser på at dere har rett da... bestille nye kjølere til mosfet og blokker til nord/sør bro...

btw. mens jeg skriver post, noen som vet om en butikk som selger EK blokker i Norge?

 

 

Dette er min mening :) Må ikke nødvendigvis være rett, men vann på MOSFET er uaktuellt for meg. Du kan fortsatt velge det :)

Lenke til kommentar
men jeg ser egentlig ikke problemet med å vannkjøle mosfet, d er minimal ekstra belastning for radiator, kanskje litt mer for pumpe, men det er ikke mye. og jeg kan nesten si helt sikkert at det kjøler en del bedre enn passiv kjøling, og er ikke så mange penger ekstra for å kjøpe det...

 

imation, pent system, men hvorfor har du den PCI slot kjøleren når du har heldekkende vannblokk på GFX? uansett leste en test av den "3 i 1" radiator tank pumpe saken fra thermaltake og den virket ikke som førstevalget, om jeg skal si det sånn... uansett vurderer en lignende løsning for gamle PC-en min, kan du gi noen tempraturer og sånt fra systemet, er intressert i de nye kompakte vannkjølings duppedittene ;)

 

I hvilemodus ligger det på 29-30 grader for både cpu og gpu. Bruker Everest og stresser cpu og gpu 100%, oppnår da temp. på 34-36 grader for begge. Og PC-en er ikke blitt overklokket ennå !

PCI-slot kjøleren er fjernet, brukte den til å kjøle skjermkortet før jeg monterte vannblokka.

Jeg må si at jeg er veldig fornøyd med vannkjølingsettet jeg har nå.

Alt samlet på en plass er stikkordet mitt.

Kabinettet har kunne vært litt dypere, har da fått bedre plass mellom strømfor. og kjøling-anlegget. Men det funker veldig greit så fornøyd er jeg så absolutt !!!

Lenke til kommentar
Du kan jo gå forbi en transformatorkiosk(nettstasjon) ute og stoppe og legge øret til.. Da vil du høre elektrisk støy. Men det er da mye større strømmer enn det er snakk om i en pc. Men det er elektrisk støy i en pc. Ingen tvil om det.

Men der er det snakk om 50 000v eller mer om jeg ikke tar feil. Strømmen i PC-en er jo betydelig mindre.

 

Sikker på at det ikke er harddisken(mekanisk) du mener hjulmann?

Lenke til kommentar
Du kan jo gå forbi en transformatorkiosk(nettstasjon) ute og stoppe og legge øret til.. Da vil du høre elektrisk støy. Men det er da mye større strømmer enn det er snakk om i en pc. Men det er elektrisk støy i en pc. Ingen tvil om det.

Men der er det snakk om 50 000v eller mer om jeg ikke tar feil. Strømmen i PC-en er jo betydelig mindre.

 

Sikker på at det ikke er harddisken(mekanisk) du mener hjulmann?

 

Trafokiosker er aldri større enn 22 000v

Når du kommer over dette så er det store bygg det er snakk om.

 

I en stasjonær maskin så vil det være vanskeligere å høre siden det alltid vil være en vifte som står på. Men siden viftene i en laptop som regel er temp styrt så vil det være lettere å høre støy på en laptop siden viftene kan være avslått.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...