LockBreaker Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Den er litt søt. Lol Lenke til kommentar
Intern Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Synes den er macho jeg Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Ja, det også. Skikkelig barsking er den. Jaja, nok prat om hvor bra ThermoChillen er. Lenke til kommentar
Føss Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 pent _Zeke... når du får ryddet litt opp i kablene blir d enda bedre btw. hvilket skjermkort har du? hvordan er minne tempen på d? hvertfall på mitt 8800GTS512 blir minnebrikkene litt vel varme pga. passive kjøling kun på de... ellers virket systemet ditt bra... ja og hvorfor ikke vannkjølt mosfet når du først er i gang? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 hvorfor ikke vannkjølt mosfet når du først er i gang? Total waste of money and flow that's why ! Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Nettop Og jeg har et 8800GTS 640. Minnet blir ikke så veldig varmt, men de blir jo nokså varme da. Lenke til kommentar
imation Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Har nettopp montert Thermaltake Bigwater 760i vannkjøling. Noen andre som har det samme, i så fall hvilke erfaringer har du med det ? Mitt funker helt perfekt, idle=29-30 grader på cpu og gpu. 34-35 grader ved kjøring av tunge program+spill. WinXP home ed. ASUS P5N32-E Sli Intel Dual core E6850 4 gb. OCZ PC6400 ram 2xkit XFX Geforce 8800 GTS 640 mb. Btw...splittene er fjernet ! Endret 17. januar 2008 av imation Lenke til kommentar
Føss Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 hvorfor ikke vannkjølt mosfet når du først er i gang? Total waste of money and flow that's why ! hvis vannkjølt mosfet er så bortkastet, kunne du linke noen fine passive kjølere? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Thermalright HR-09U er veldig bra til kjøling av mosfet Lenke til kommentar
Føss Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Nettop Og jeg har et 8800GTS 640. Minnet blir ikke så veldig varmt, men de blir jo nokså varme da. Hva mener du med "nokså varme", når mitt er på load er det nesten så jeg brenner meg når jeg tar på kjøleribbene... har du noen tall eller? Thermalright HR-09U er veldig bra til kjøling av mosfet Så de hos microplex, men festemåten var midt på, på hver side, mens på hovedkortet mitt er festehullene "diagonalt"... følger det med annen festemetode eller er det noe annet smart man kan gjøre? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 De er varme nok, men brenner meg ikke. Kjenner det er på grensen til ¨brenne meg når jeg holder der en stund, men er ikke sånn at jeg ikke klarer å holde så lenge liksom. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hvorfor ikke vannkjøling på MOSFET? Jeg har selv svidd et kort grunnet manglende luftstrøm rundt CPU. Og det er en grunn til at de har montert kjølere på dem nå til dags. Det koster omtrent like mye for en passiv kjøler som en vannblokk med liten motstand (blokk med gjennomboret hull). Har du en god pumpe, vil du nok ikke merke den ekstra blokken nevneverdig på strømningen uansett. Og hva har ikke Skrue sagt om effekten av strømning? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 På de fleste HK er disse områdene godt nok kjølt fra før av med minder du kjøper et å annet jalla kort .... Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 No har mange kort en chipsetkjølingsdesain som kobler sammen SB, NB og MOSFET. Skal man kjøle chipset på disse hkene så man enten vannkjøle disse eller en annen luftkjøler. Slik jeg ser det er det veldig begrenset utvalg på mosfetblokker, noe som er litt synd. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 vcore.dk har en universal MOSFET-blokk til en hyggelig pris. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Ja, har sett litt på forskjellige, men ser ikke poenget. Når jeg skal få inn nytt HK (Blir mest sannsynlig et Foxconn MARS som rocker med Quad) så har jeg de samme blokkene på NB og SB som jeg har nå, men bruker en god passiv kjøler på mosfets. Noe ala denne. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Ja, har sett litt på forskjellige, men ser ikke poenget. Når jeg skal få inn nytt HK (Blir mest sannsynlig et Foxconn MARS som rocker med Quad) så har jeg de samme blokkene på NB og SB som jeg har nå, men bruker en god passiv kjøler på mosfets. Noe ala denne. Det var egentlig spinndyrt. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Derfor jeg skrev noe ala. Og den er jo universal og veldig god. Pluss det er ikke bare Microplex som selger den Lenke til kommentar
Føss Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 men jeg ser egentlig ikke problemet med å vannkjøle mosfet, d er minimal ekstra belastning for radiator, kanskje litt mer for pumpe, men det er ikke mye. og jeg kan nesten si helt sikkert at det kjøler en del bedre enn passiv kjøling, og er ikke så mange penger ekstra for å kjøpe det... imation, pent system, men hvorfor har du den PCI slot kjøleren når du har heldekkende vannblokk på GFX? uansett leste en test av den "3 i 1" radiator tank pumpe saken fra thermaltake og den virket ikke som førstevalget, om jeg skal si det sånn... uansett vurderer en lignende løsning for gamle PC-en min, kan du gi noen tempraturer og sånt fra systemet, er intressert i de nye kompakte vannkjølings duppedittene Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Ja, men gjør at det er mer stress å bytte hovedkort, eller ta ut vannkjølingen. I tillegg til mer slange etc. Derfor gidder jeg ikke. Pluss de produserer ikke så mye varme heller,s å holder med en god passiv kjøleribbe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg