Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

pent _Zeke... når du får ryddet litt opp i kablene blir d enda bedre :)

btw. hvilket skjermkort har du? hvordan er minne tempen på d?

hvertfall på mitt 8800GTS512 blir minnebrikkene litt vel varme pga. passive kjøling kun på de... ellers virket systemet ditt bra... ja og hvorfor ikke vannkjølt mosfet når du først er i gang?

Lenke til kommentar

Har nettopp montert Thermaltake Bigwater 760i vannkjøling. Noen andre som har det samme, i så fall hvilke erfaringer har du med det ? Mitt funker helt perfekt, idle=29-30 grader på cpu og gpu. 34-35 grader ved kjøring av tunge program+spill.

 

WinXP home ed.

ASUS P5N32-E Sli

Intel Dual core E6850

4 gb. OCZ PC6400 ram 2xkit

XFX Geforce 8800 GTS 640 mb.

 

Btw...splittene er fjernet !

post-125706-1200583755_thumb.jpg

post-125706-1200583766_thumb.jpg

post-125706-1200583786_thumb.jpg

post-125706-1200583811_thumb.jpg

post-125706-1200583855_thumb.jpg

post-125706-1200586573_thumb.jpg

Endret av imation
Lenke til kommentar
Nettop :)

 

Og jeg har et 8800GTS 640. Minnet blir ikke så veldig varmt, men de blir jo nokså varme da.

Hva mener du med "nokså varme", når mitt er på load er det nesten så jeg brenner meg når jeg tar på kjøleribbene... har du noen tall eller?

 

Thermalright HR-09U er veldig bra til kjøling av mosfet

Så de hos microplex, men festemåten var midt på, på hver side, mens på hovedkortet mitt er festehullene "diagonalt"... følger det med annen festemetode eller er det noe annet smart man kan gjøre?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke vannkjøling på MOSFET? Jeg har selv svidd et kort grunnet manglende luftstrøm rundt CPU. Og det er en grunn til at de har montert kjølere på dem nå til dags. Det koster omtrent like mye for en passiv kjøler som en vannblokk med liten motstand (blokk med gjennomboret hull). Har du en god pumpe, vil du nok ikke merke den ekstra blokken nevneverdig på strømningen uansett. Og hva har ikke Skrue sagt om effekten av strømning? :p

Lenke til kommentar

men jeg ser egentlig ikke problemet med å vannkjøle mosfet, d er minimal ekstra belastning for radiator, kanskje litt mer for pumpe, men det er ikke mye. og jeg kan nesten si helt sikkert at det kjøler en del bedre enn passiv kjøling, og er ikke så mange penger ekstra for å kjøpe det...

 

imation, pent system, men hvorfor har du den PCI slot kjøleren når du har heldekkende vannblokk på GFX? uansett leste en test av den "3 i 1" radiator tank pumpe saken fra thermaltake og den virket ikke som førstevalget, om jeg skal si det sånn... uansett vurderer en lignende løsning for gamle PC-en min, kan du gi noen tempraturer og sånt fra systemet, er intressert i de nye kompakte vannkjølings duppedittene ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...