Gå til innhold

Ditt vannkjølte system

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oppdatering av GPU delene nå! :wee:

Har du posta hva du kjøpte tidligere i tråden? Dersom ikke vil du poste fulle specs? :)

Ja, har postet det tidlgiere i tråden, men kan liste det opp en gang til.

Swiftech MCP355 med Custom PTS top

Swiftech reservoir

Thermochill PA120.3

D-Tek FuZion

2x MCW30 til chipset

MCW60 til GPU + Swiftech minnekjølere

9 fot Tygon blank 1/2" ID, 3/4" OD

Kan være jeg har glemt noe, men oppdaterer hvis jeg ser det ;)

Lenke til kommentar

Skulle ha D-Tek sine nipler, men de var tom, så det ble DangerDen. De er nærmest identiske, men jeg fikk D-Tek på pumpen (følger med på den pumpen) og de var faktisk tøffere. Enda blankere og litegrann tykkere vegger, og slangen satt bedre på de.

I dag skal jeg hente GPU-delene ;)

Lenke til kommentar

Nei, SideWinder.

Fikk GPU blokken i dag og de RAM kjølerne. Skulle det være 14 eller 13 i pakken? :p Jeg mener 14, men fikk bare 13...

EDIT: Det er visst 13 man trenger ja, men det er jo for GTX ;) Jeg trenger jo bare 11.

DA var det ikke noe problem allikevel da :p

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Bare sleng opp noen bilder av dem. GPU blokka inkludert. :)

Hvilket HK er det du har kjøpt deg? =)

Forresten post alle specs på PCen din du, så slipper du at jeg maser. :wee:

Lykke til med build med heftige vk-komponenter forresten. ;)

Hvor mye radiator bør jeg ha for å kjøle overklokket Quad og 2xGPU SLI? Holder det med en trippel 120mm? :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Bare sleng opp noen bilder av dem. GPU blokka inkludert. :)

Hvilket HK er det du har kjøpt deg? =)

Forresten post alle specs på PCen din du, så slipper du at jeg maser. :wee:

Lykke til med build med heftige vk-komponenter forresten. ;)

Hvor mye radiator bør jeg ha for å kjøle overklokket Quad og 2xGPU SLI? Holder det med en trippel 120mm? :)

For det du skal ha, ville jeg gått for en Thermochill PA120.3. Det er den desidert beste radiatoren på markedet, og kanskje litt "overkill" for de fleste, og den er nokså dyr (min kom på 677 kroner inkludert frakt fra thermochill.com, så i forhold til norske priser er den ikke så dyr)

Uansett. HKet jeg får, er et jeg får ettersom jeg fikk et på en annen retursak som var DOA. Prøver for andre gang nå, og håper at jeg får nytt, uåpnet kort med bundle, og mest av alt, funker. Det er et EVGA 680i SLI, men tenker å bytte det til etnEVGA 780i mot et mellomlegg på ca. 600 kroner som kan kan gjøre via. evga.com.

CPU: Q6600 som klokker bra (3.6 Ghz på 1.4 volt, dog ikke stabilt på mitt nåværende HK pga. sliter med FSB over 350-ish) Hvis det HKet jeg får nå fungerer bra, og vannkjølingen yter som den ska, håper jeg på 3.8, kanskje 3.9 Ghz stabilt med en overkommelig temperatur (under 70 grader load)

Har 2 Gb BallistiX minne som normalt kjører på 1000 Mhz, 4-4-4-12 på lav volt. Tjener så lite på å makse minnet, og tar for lang tid, så gidder ikke det. 1 Ghz på 4-4-4-12 er mer enn godt nok.

8800GTS 640Mb Skal vel byttes ut etterhvert, men ikke før jeg trenger (satser på å oppgradere til kommende G90 etter den har vært på markedet og falt litt i pris) Skal selvsagt overklokke det mer enn det det er nå, siden det kommer påvann. (satser på ruindt 660+ Mhz core, så høy som mulig shader, og minnet på rundt 2 Ghz)

Håper dette er nok ;) Kommer med bilder senere når jeg har tid. Kommer mest sannsynlig til å bare legge ut bilder av GPU-blokken, siden alt det andre ligger et par poster tilbake.

Når jeg får hovedkortet og radiatoren skal jeg selvsagt legge ut massevis av før- og etter-bilder, bilder av alle delene, og bilder underveis, men det tar jeg når den tid kommer ;)

EDIT: Ja, de Heatercore raddisene er veldig gode, spesiellt i forhold til prisen :p Men personlig syntes jeg de ser stygge ut, nesten uansett hvilken farge. I tillegg, så er de ikke vanlig form på, altså de er bredere enn 12cm etc etc. Kan jo fikses, men jeg gikk uansett for ThermoChill.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Vil nå si at det er lurt å bruke slange klemmer uansett.

Har vært med på at 3/8"ID slanger har hoppet av 1/2" nipler. Slangen var varmet opp og presset over.

Karn som hadde gjort dette trodde det skulle være unødvenig med å bruke strips eller slange klemmer da dette var gjort men vil si han lærte ganske fort at det var dumt.

Da han måtte ut å kjøpe nytt skjermkort pga kortslutting.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...