Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tok i bruk hårføneren på de jeg, så jeg fikk de riktige bøyene. Nå kommer 2bb1 snart med kjølepasta, så skal vi få boota :) Poster temps og bilder i løpet av romjula. Må få finstilt litt også.

 

aha... Når jeg skulle gjøre det. så fant jeg bare varme pistolen til fadern. På bare 3000 småe watt.

Slangen tålte det ikke særlig bra da den sto på max.

 

Har også hat det problemet. Det er irriternende. Vet værtfall hva jeg ikke skal kjøpe på nytt.

Gleder meg til å få se bilder :)

 

Skal vell benytte sjansen til å poste litt av hvordan mitt prosjekt ser ut fortiden.

Det baserer seg på et stykk Lian Li PC7BSCAND v3 kabinett. Skal ha inn en stykk MIST radiator på 120mm og en MIST dual 120 radiator. En i topp og en bak. Alle viftene i kabinettet er MIST 16db vifter som blir kjørt på vifte styring.

Vet ikke helt hva mere jeg skal si. Planen er å kjøpe nye vannkjølings deler fra koolance (USA) over nytt år.

Da ny CPU kjøler og fullcover blokk til 8800gt (Kortet er på vei i posten), pumpe og kanskje radiatorer. Dette får tiden og pengen vise.

 

Sett pr dags dato:

Vannkjøling:

CPU blokk: cuplex PRO

Pumpe: MIST pumpe med tank

Radiator: MIST singel 120 og MIST dual 120.

Slange: Kuriyama, slange 3/8"ID - 1/2"OD

 

Venter kun på nytt hovedkort og skjermkort for å få systemet opp å gå. Og få laget hull i toppen for ene radiatoren.

Men nå over til bildene:

post-75656-1198186891_thumb.jpg

post-75656-1198186965_thumb.jpg

post-75656-1198187039_thumb.jpg

post-75656-1198187085_thumb.jpg

post-75656-1198187148_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Forresten, den Kuriyamaslangen suger! Den er nærmest like stiv som slangene som medfølger ThermalTake ferdigsett :thumbdown: (ja, snakker av erfaring)

 

Ellers helt OK sett ;) Gleder meg til mitt kommer! Første pakken er hos tollen nå. Regner med å måtte betale rundt 450 kroner i toll og avgifter totalt.

 

Liker godt at den er så stiv som den er. Men den er ikke like stiv som thermaltake slangen.

Hvis man varmer den opp mens man setter sammen settet så er den letter å jobbe med. Den blir også mjukere når systemet er i gang siden den blir varmet opp av systemet.

 

Sporet litt av her, men uansett. Ok, de er ikke like stiv som thermaltake-slangene, for de er ekstrem. Men som mange andre "middels kvalitetsslanger", så får man dem surret sammen i en rull, og de knekker med en gang man bøyer de mot denne veien. Der har vi fordelen med bl.a. tygon, som fortsatt er myk og bøyelig i alle retninger :)

Lenke til kommentar

Ta et bilde medblitz da :p Så lenge du passer på å ikke ta bildet direkte pekende mot noen metalloverflater blir det myye bedre enn det bildet der ;)

 

Hovedpakken av min vannkjøling er nå sendt fra oslo etter fortolling. Regner med å måtte betale rundt 400 kroner eller noe sånt. Verdi på den var 150 dollar, og 25% av dette og de tollavgiftene etc.

Lenke til kommentar
Ta et bilde medblitz da :p Så lenge du passer på å ikke ta bildet direkte pekende mot noen metalloverflater blir det myye bedre enn det bildet der ;)

 

Hovedpakken av min vannkjøling er nå sendt fra oslo etter fortolling. Regner med å måtte betale rundt 400 kroner eller noe sånt. Verdi på den var 150 dollar, og 25% av dette og de tollavgiftene etc.

Hvor mye kjøpte du for?

Lenke til kommentar
Sliter litt med noe skum i systemet. Ser noe sitter fast i dysene i cpu-blokka. What to do? Kan vel ikke vere bra?

 

Ingen som så denne? :p Eller ingen som har opplevd noe lignende?

Hadde nettopp det samme problemet, etter bytte av slanger. Skummet forsvant etter noen timers drift. :thumbup:

Viktig at utluftingen av systemet er det høyeste punkt. Måtte snu og vende radiator noen ganger.

Jeg bruker batterivann, og 20% vanlig frostvæske.

Mulig det er et større problem med andre tilsetninger.

Lenke til kommentar

jeg bruker kunn ac-fluid altså noe korrisjonsbehandling. Burde jeg legge til noe da? Hører litt skvulping fra radiatoren også, men den har blitt mindre, så jeg regner med den forsvinner helt etter noen timer til.

 

Jeg har ingen form for utlufting annet en vanntanken, som er plassert i bunn. Der ligger littt skum i kantene på den også.

Lenke til kommentar
Ingen som så denne? :p Eller ingen som har opplevd noe lignende?

Hadde nettopp det samme problemet, etter bytte av slanger. Skummet forsvant etter noen timers drift. :thumbup:

Viktig at utluftingen av systemet er det høyeste punkt. Måtte snu og vende radiator noen ganger.

Jeg bruker batterivann, og 20% vanlig frostvæske.

Mulig det er et større problem med andre tilsetninger.

Har ikke noe å si med tilsetning. Prøv å dunke litt på blokken og slanger og starte/stoppe pumpen i pulser. Prøv også å snu litt frem og tilbake på blokken med og uten strømning.

 

Men 20% frostvæske!? Du vil nok få mye bedre kjøling med langt mindre 5-10% holder i massevis!

Lenke til kommentar
Ta et bilde medblitz da :p Så lenge du passer på å ikke ta bildet direkte pekende mot noen metalloverflater blir det myye bedre enn det bildet der ;)

 

Hovedpakken av min vannkjøling er nå sendt fra oslo etter fortolling. Regner med å måtte betale rundt 400 kroner eller noe sånt. Verdi på den var 150 dollar, og 25% av dette og de tollavgiftene etc.

Skal prøve å ta et bedre bilde, er tatt med mobilen også btw. (Nokia 6280)

 

Edit: Tok et nytt bilde nå, ikke beste kvalitet, men håper det er bedre. Har ikke bedre kamera jeg kan bruke.

Bilde089.jpg

Endret av Chieftec_Matrix
Lenke til kommentar
Ta et bilde medblitz da :p Så lenge du passer på å ikke ta bildet direkte pekende mot noen metalloverflater blir det myye bedre enn det bildet der ;)

 

Hovedpakken av min vannkjøling er nå sendt fra oslo etter fortolling. Regner med å måtte betale rundt 400 kroner eller noe sånt. Verdi på den var 150 dollar, og 25% av dette og de tollavgiftene etc.

Hvor mye kjøpte du for?

 

Jeg bestille i tre pakker. Den største pakken er den som nå er sendt. Der var verdien på rundt 300 dollar. Den innheolder alt utenom radiator og GPu blokk. De to kom i hver sin pakke pga. de ikke hadde de på lager.

 

Totalt har jeg brukt i underkant av 3000 på vannkjølingen, men regner med å overstige 3000 med rundt 500-600 kroner pga. tollavgifter, men vi får se hvor mye det blir ;)

Lenke til kommentar

I dag har jeg måttet ta ut CPU blokken, for å rense den, siden den tetter seg, IGJEN :)

 

Dette var tredje gang. Jeg må gjøre dette ca. annenhver måned, kanskje oftere, sikkert pga. noe forurensning. Uansett, jeg driter egentlig i hva det er, siden jeg skal bytte ut alt, og ikke blande noe fra denne vannkjølingen og den nye. :)

 

To av tre pakker er nå sendt fra Oslo, men pga. postens problemer og helligdagene bruker de en del dager. Jeg har det heldigvis ikke travelt, siden jeg ikke skal montere det før jeg får mitt nye HK :)

Lenke til kommentar
Hørte at den sliter med korrosjonsproblemer, pga alu top.

 

Du kan jo bytte ut alu toppen med denne her, så tenker jeg du slipper å rengjøre den blokka di så ofte. ;)

 

Ser du ser på Heroes. Det er bare best! ;)

 

Joda, men gidder ikke det, har sett den, men får D-Tek Fuzion hjem en av dagene sammen med resten av vannkjølingen ;)

 

Da skal denne bare brukes en sjelden gang med hageslange eller noe sånt hvis jeg skal teste det en kald vinterdag :)

Lenke til kommentar

Da var dagens deler kommet. I dag kom alt utenom radiator og GPU-blokken som kommer senere.

 

Skal montere så snart jeg har fått alle pakkene, og fått nytt HK fra NetShop (om de ikke kødder det til for TREDJE gang da)

 

Putter bildene i spoiler under.

 

 

 

Alle delene jeg fikk i dag (litt uskarpt og mørkt bilde, men pytt pytt.

jdv1198860658l.JPG

 

En av de to MCW30 til Chipset. De se utrolig mye finere ut med metall-nipler, enn de svarte plastikk-niplene.

rgh1198860304q.JPG

 

Pumpen. Den var litt større enn jeg trodde, det samme gjelder tanken.

cqs1198860764p.JPG

 

CPU-blokken, D-Tek FuZion. Gadd ikke bestille noe dyse, selv om det kanskje gir litt ekstra effekt.

arx1198860825y.JPG

 

Til slutt, tanken. Er ikke så lett å ta bilde av polert plexi-glass :p

bwy1198860872y.JPG

 

 

Kommer oppdatering i morgen med GPU-delene tenker jeg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...