Gå til innhold

Ditt vannkjølte system

Anbefalte innlegg

Nei huff!

Jeg har vært liite aktiv i det siste.. Vel, for å si det sånn, så er ikke vannkjølingen min noe å skryte av, og på overklokkingsfronten er det dårlig. CPUen er en kjempechip, men HKet ødelegger der. Jeg har i lange tider sagt at jeg skal oppgradere begge deler, men ting tar tid. Nå håper jeg imidlertid at ting skal skje.

Jeg skal sende mitt HK inn, og bytte det mot et nytt A1 kort. Hvis det fungerer bra, beholder jeg det. Hvis ikke, selger jeg det. Jeg skal også oppgradere vannkjølingen! Den jeg har nå fungerer helt OK, men den har masse feil. Det er små plastiske biter inni som bygger seg opp i CPU blokken og tetter denne (nei, ikke alger, har sjekket) og derfor må jeg skru den fra vherandre og pusse den med stålbørste (eller litt mykere enn det) for å få det vekk. I tillegg er det så vidt pumpen beveger vannet, og den bråker mye.

Neste oppgradering kommer til å bli en MCP-355 med Custom PTS topp, D-Tek FuZion, MCW60 og PA 120.3. Nå som dollaren er så lav som den er, er det bare å bestille.

Jeg gleder meg!

PS: I tillegg skal jeg prøve CPUen på hageslangevann i minusgrader når jeg får et hovedkort som fungerer :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dollaren kommer kanskje til å synke enda mer...

Hørte det på radioen i dag, var et eller annet med et jordskjelv etellerannet, og det ikke var usannsynlig at dollaren kom til å synke en god del mer...

Det er flere som spekulerer i at den skal synke til under 5 kroner og. Uansett, så er den billig nå. Men må allikevel vente noen uker til før bestilling.

Men hvorfor opererer PayPal med at 1 dollar er ca. 5.5 kroner? Den er jo på ca. 5.39 nå.

Lenke til kommentar
Kansje litt off-topic, men men..

Om dere har PayPal med Ungdomskort? Klarer ikke registrere mitt kort.. Derfor må jeg betale 300kr i gebyr vær gang jeg skal har noe fra utlandet.. Som f.eks vannkjøling:)

Nei, men du kan få VISA kort før du er 18, sånt med uthevete tall, altså fullblods VISA, ikke noe VIsa Electron.

Jeg er 17 og har det. Du må bare snakke med banken din om det, og så trenger du underskrift av forendren(e) dine. Det er utrolig greit å uten problemer kunne kjøpe ting fra eBay og andre ting i utlandet. For å ikke nevne å kunne kjøpe ting i alle butikker som bruker PayPal!

EDIT: Jeg har også 0 kroner i året frem til jeg blir 20, og 0 kroner for å bruke det i butikk, ta ut i minibank etc. Det var vel Postbanken som begynte med det, men så kom de andre bankene etter. (Jeg har forresten handelsbanken)

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Da blir det banken i morgen å få et sånn kort. Er så lei av å betale 200-300 ekstra for hver gang jeg bestiller noe fra utlandet.

Forresten, tror dere RV670 kommer til å trenge ombygningskit til MCW-60? Ingen andre nye ATI kort trenger det ettersom jeg husker, de har vel bare 4 hull..:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Da er min nye rigg med KOMPLETT vannkjøling så godt som ferdig ...

For detaljer på hardware og vannkjølingskomponeter, samt egenskaper - se arbeidslogg og kommentartråd.

Kjølingen kjøler min QX6850@3,6GHz (har klokket stabilt på 3,75 - men da trengtes betydelig mer guff på viftene) og lett overklokkede HD2900XT (843/888) svært bra med minimalt med støy. Viftene går på 33% (4,5V ved idle) ved 3,6Ghz på CPU (7V ved idle på 3,75GHz):

Idle (@3,6GHz) - CPU 25 (35-40 på kjernene), GPU 43 ( 70 VRM) og hovedkort 33

Full load (@3,6GHz) - CPU 38-40 (55-60). GPU 70 (115 VRM) og hovedkort 38-40.

Her er systemet, slik det er nå ...

post-114224-1195813365_thumb.jpg

Her er hovedkort med vannblokker ...

post-114224-1195813430_thumb.jpg

Her er kun kjølesløyfen montert ...

post-114224-1195813588_thumb.jpg

Oversikt over kjølesløyfen i drift ...

post-114224-1195813638_thumb.jpg

Bilde av fronten i drift ...

post-114224-1195813686_thumb.jpg

Thats it! :cool:

Nå gjenstår bare noe småplukk. Sette inn igjen DVD brenneren når den kommer tilbake (RMA), samt sette på noen UV-dioder jeg har liggende på pumpehuset ...

Og vær så snill, ikke mas om ledningene ... dette er så bra som jeg kommer til å gjøre det (Det har blitt svært trangt i kabinettet). Dette er tross alt kun et arbeidsredskap, og ikke noe utstillingsobjekt ... hensikten har vært lav støy og høy ytelse ... ;)

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Virkelig pent DRBO! Hvilke temps har du?

Idle (@3,6GHz) - CPU 25 (35-40 på kjernene), GPU 43 ( 70 VRM) og hovedkort 33

Full load (@3,6GHz) - CPU 38-40 (55-60). GPU 70 (115 VRM) og hovedkort 38-40.

Vanntemp ligger på 25-28 grader, romtemp 22-24 ...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...