FuzzFuet Skrevet 12. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Noen "gamle" og noen nye bilder av min vannkjøling Settet består av: Swiftec MCP 655 pumpe. Swiftec MCRES-MICRO tank. Swiftec Apogee GT vannblokk. BlackIce Extreme 360 med 3x SilenX 72CFM vifter. 160cm Tygon 1/2" slange. Alt er trappet inni et Yeong Yang Server Cube. Bestemte meg at jeg ville kjøpe dette kabinettet etter jeg så Snekker`n sin arbeidslogg Slik som det ser ut før jeg monterte HW-en. Her er HK siden med tanken: Pumpe og radiatoren: Jeg er glad jeg ikke valgte en annen radiator, for jeg hadde hele 0,8mm klaring tilsammen i kabinettet med BIX360 og den er den korteste 3x 120mm radiatoren Den passer! Med viftene: Her vil tanken stå: Lagde holder til pumpen av en gammel CD-ROM. Bildet taler for seg selv Måtte herme litt etter Snekker`n da Litt bilder utenfor kassa: Noen som har noen tips om hvilken form viduet jeg skal skjære ut burde ha? Skal jeg bare satse på en "vanlig" firkant? Litt vanskelig å ta klare bilder med N80 Her er bildene med "test" HW-en min: Disse er i 1024x768. Orker ikke å skrive komentar til hvert bilde, dere ser jo hva det er Måtte ogå teste ut vår nye 37" skjerm Litt kult med Media Center osv., men ikke noe til 24/7 bruk Her er noen ferske bilder. Jeg fikk kjøpe 2 pakker med Swiftech Coolsleeves fra "drbo", handelen gikk smertrfritt og fikk de par dager etterpå Så nå slipper jeg den lange slangen og alt ser mye penere ut Stor takk til han! Hva tror dere? Noe jeg bude gjort? Ingen som har noen tips om mønster på døra mi btw? Endret 12. oktober 2007 av LockNess Lenke til kommentar
Intern Skrevet 12. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2007 Helt greit. Dette er vel ikke worklog delen av forumet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Helt greit. Dette er vel ikke worklog delen av forumet? Ja. Det virker litt "feil" å poste de samme bildene flere ganger (@LockNess) Vel, her er bilder av S939-serveren (MSI K8N Neo2 Platinum - X2 [email protected]) Edit: Mobil og "save as" med redusert oppløsning gir ikke bra bilder nei. Endret 12. oktober 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2007 Slik da Yeezz,.. og bildene / "bygget" er bra. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 12. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2007 Da bestemte jeg meg for å sette sammen vannkjølingen (for første gang så vær snill!)... Testing og fjerning av luft... Burde nesten blitt sponsa (Plastboks fra Ikea ) Jeg er så lykkelig Lenke til kommentar
Intern Skrevet 12. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2007 Men geez...dette er da fortsatt ikke en worklogtråd! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 Men geez...dette er da fortsatt ikke en worklogtråd! Nei , lag dere en worklog og post link her Mye bedre Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 heanwi: Liker det jeg ser Må få laget meg en esktern løsning jeg og da det er alt for trangt i kabinettet og da jeg skal ha plass til noen PCI kort der ogsås å går ikke det ....... Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 Beklager... Ønsker ikke å ødelegge tråden med halvferdige oppsett, men ikke var det vits å lage en worklog for noe som tok 30min-1time å lage Lenke til kommentar
TordO Skrevet 14. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2007 Der var vannkjølingen installert og sånn smått innkjørt. Har vært på LAN siden torsdag, så har ikke fått lastet opp noen bilder, men de kommer Lenke til kommentar
serpens Skrevet 15. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg har nettopp satt sammen min første PC med vannkjøling: Kommentarer til vannkjølingen: - Kjøpte vannkjølesett fra Petra's Techshop og det var fullstendig - finish og kvalitet på komponentene var god. - Petra's Techshop ga god, rask og hyggelig service - dog har jeg ikke hatt noen reklamasjoner eller spesielt vanskelige spørsmål. - Jeg likte Swifttech radbox for montering av radiatoren utenpå kabinettet på baksiden. Det var enkelt å bruke og jeg trengte ikke skaffe meg nytt kabinett. - Petra's pumpemod "DDCT-01s" gir 1/2" nipler direkte, er mer praktisk utførelse og skal ha bedre ytelse. - Vannkjøling er nok ikke noe som "lønner seg", men jeg synes det var morsomt å holde på med og er fornøyd i etterkant. - I overkant mye makt kreves for å føre 7/16" slangen over 1/2" niplene, særlig for GPU kjøler. Ja - jeg har varmet slangen og fuktet niplene Gjenstående arbeid: - Koble chipset kjøleren i paralell med GPU med 1/4" slanger og Swifttech F-stykke - slik det er nå mistenker jeg den for å begrense vannstrømmen. - Justere lengden på et par av slangene. - Montere anti-knekk på 5/8" slange med bøy. Resultater av klokking er gitt under, er vel ikke spesielt bra. Med litt høyere spenning klarer CPU'en 3.72, GPU'en klarer 695. Med de valgte hastighetene kan jeg kjøre i 12 timer på full last med døra til PC-rommet lukket selv om det da blir ganske varmt i rommet. Hardware: Asus Blitz Formula SE - Intel Core 2 Duo E6850 @ 3.65 - Club3D Geforce 8800GTS 320 MB @ 675/2x975 - 4x1024MB Kingston DDR2 HyperX PC8500 @ 2x456, 5-5-5-15 - Corsair Powersupply 620W Kjøling: D-Tek FuZion - Swifttech MCR320-QP - Laing DDC-3.2 w/Petra's DDCT-01s Top - Swiftech MCW60-R - 5/8" OD Masterkleer Tubing Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2007 Sweet, men hvordan får du festet skjermkabel? ligger ikkje rad i veien for skjermkort utgang? Lenke til kommentar
TordO Skrevet 15. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg gjetter på at radiatoren står litt på siden, slik at tilkoblingsmulighetene er inntakte;) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2007 Når du sier det så kan man vel se det. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2007 @serpens : Hvordan ble tempen på chipset, med vannkjøling? Hva var temp med luft? Lenke til kommentar
serpens Skrevet 19. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Jeg gjetter på at radiatoren står litt på siden, slik at tilkoblingsmulighetene er inntakte;)korrekt - den ene tilkoblingen på skjermkortet kan brukes uten å bøye ledningen. Radiatorvifta ligger ca 7 cm utenfor den andre. Koblet chipsetkjøleren i paralell med skjermkortet. Fikk meget god forbedring - CPU ligger nå 7-10 C lavere under load enn tidligere (fra 54-55 til 45-47). Kjører nå 3737 med 415 FSB. @serpens :Hvordan ble tempen på chipset, med vannkjøling? Hva var temp med luft? Temperaturen under load ligger på 43-45C med det nye oppsettet. Har aldri kjørt på luft. btw - slangeklemmer fungerer dårlig på 1/4" slangefestene på F-koblingen - måtte bytte begge de jeg satte på - eneste stedet jeg har hatt problemer med smådrypp. Endret 22. oktober 2007 av serpens Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 19. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg gjetter på at radiatoren står litt på siden, slik at tilkoblingsmulighetene er inntakte;)korrekt - den ene tilkoblingen på skjermkortet kan brukes uten å bøye ledningen. Radiatorvifta ligger ca 7 cm utenfor den andre. Koblet chipsetkjøleren i paralell med skjermkortet. Fikk meget god forbedring - CPU ligger nå 7-10 C lavere under load enn tidligere (fra 54-55 til 45-47). Får undersøke høyere frekvenser igjen. @serpens :Hvordan ble tempen på chipset, med vannkjøling? Hva var temp med luft? Temperaturen under load ligger på 43-45C med det nye oppsettet. Har aldri kjørt på luft så. btw - slangeklemmer fungerer dårlig på 1/4" slangefestene på F-koblingen - måtte bytte begge de jeg satte på - eneste stedet jeg har hatt problemer med smådrypp. Jeg vile prøvd å montere radiatoren på toppen av kabinettet. Jeg prøvde meg på løsningen du bruker nå, men jeg fant ut at jeg fikk mye lavere tempraturer med radiatoren på toppen av kabinettet. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 19. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg vile prøvd å montere radiatoren på toppen av kabinettet. Jeg prøvde meg på løsningen du bruker nå, men jeg fant ut at jeg fikk mye lavere tempraturer med radiatoren på toppen av kabinettet. For nå drar jo radiatoren varm luft ut fra strømforsyning o.l. Lenke til kommentar
serpens Skrevet 22. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg vile prøvd å montere radiatoren på toppen av kabinettet. Jeg prøvde meg på løsningen du bruker nå, men jeg fant ut at jeg fikk mye lavere tempraturer med radiatoren på toppen av kabinettet. For nå drar jo radiatoren varm luft ut fra strømforsyning o.l. Det gjør den, men mesteparten av lufta til de 3x120 mm kommer fra sidene. Eneste viftene i boksen er 1 saktegående 120 mm som dytter luft inn+strømforsyning. Med 24 C romtemperatur, måler jeg 29C på luften som kommer ut av radiator - ingen forskjell oppe eller nede. Metalltemperaturen er ogsp 29C. Luften som går inn på toppen er dog 26-28C. Er enig i at det ville vært bedre å montert den slik at den kun sugde friskluft, gjerne også i større avstand fra boksen og med mere rasktgående vifter. Kanskje kunne jeg tjent 3C? - for meg er det dog ikke verdt mere komplisert montering og støy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg