AnaXyd Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Kan ikke noen slenge ut noen saftige bilder a? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 kommer snart med noen fine bilder må bare få alt i hus først. Lenke til kommentar
camxer Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Ble så lei av kinks at jeg stakk og kjøpte meg selv forsterket kompressorslange som tåler 20bar. Var vondt å få den på niplene, men ellers fungerer den fjell! Den har lik farge som zalman sine slanger og kostet meg 49kr for 5m 5/16" på biltema Synd at jeg ble møtt av svart skjerm etter å ha montert det hele... Hovedkortet døde uten grunn. Endret 5. oktober 2007 av camxer Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 var synd å høre sånt er alltid iriterende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Ble så lei av kinks at jeg stakk og kjøpte meg selv forsterket kompressorslange som tåler 20bar. Var vondt å få den på niplene, men ellers fungerer den fjell! Den har lik farge som zalman sine slanger og kostet meg 49kr for 5m 5/16" på biltema Synd at jeg ble møtt av svart skjerm etter å ha montert det hele... Hovedkortet døde uten grunn. 9639756[/snapback] Sikker at det var "uten grunn"? Har opplevd det samme selv, men jeg er sikker på at det må ha vært noe vannsøl som jeg har oversett. En annen årsak kan jo være "maktbruk" for å få på slangene igjen. Kan jo hende at det har forårsaket brudd (traces), men det er jo avhengig av hvordan du gjorde slangebyttet (alt demontert, eller med CPU/blokk i sokkel). Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Har tenkt på det du sier der av mine egne erfaring, spes. hvis man tar på slangene når blokkene er på kortet og i kabinettet foreks., så tar man i litt og kanskje ødelegger noe uten å vite det TL1000S:pm til deg Lenke til kommentar
haalo Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Det kan vel også være gode gamle statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
camxer Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Koblet til slangene før jeg satt på kjøleblokkene... Har sjekket den for lekk flere ganger da hele systemet var utenfor kabinettet. Kom på en ting nå, gpublokken (heldekkende zalman 8800GTS) er lagt av aluminium, mens cpu og chipsetblokkene er laget av kobber. (at det går ann å være så blond ) Hvor lang tid kan jeg regne med mellom hver "rensing" av systemet pga alu og cu i samme loop? Har kjøpt nytt hovedkort for en time siden og alt fungerer nå! Ikke at det ser særlig pent ut (moddet big water med 2x single rad) måtte ha to 1/4" nippel - muffe - 5/16" nippel overganger pga at jeg har to slangedimensjoner. Lenke til kommentar
TordO Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Der var vannkjølingen på vei over "dammen" Fuzion, Ek blokker, DDC m/custom top og thermochill er nøkkelord Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Der var vannkjølingen på vei over "dammen" Fuzion, Ek blokker, DDC m/custom top og thermochill er nøkkelord 9641890[/snapback] Pent. Skikkelig bra. Trodde dog ek-fullcover var nokså restriktive? Lenke til kommentar
TordO Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Nja, swiftech sine er mer restriktive. Av full-cover blokker skal visst EK ha de beste. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Der var vannkjølingen på vei over "dammen" Fuzion, Ek blokker, DDC m/custom top og thermochill er nøkkelord 9641890[/snapback] Me want Har du fullstendig liste? Lenke til kommentar
TordO Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Fullstendig liste skal bli kan begynne med hardware'n: Intel E6600 Asus P5N 32-E SLI Plus Crucial Tenth Anniversary 8800GTX m/voltmod og custom bios Kjølingen: D-Tek Fuzion EK Asus 1 NB/SB blocks (acryl versjonen, ville ha delrin, men petra's hadde dem ikke) EK FC-8800 Full-cover block (delrin versjonen) Laing DDC 3.2 m/petra's delrin top Thermochill PA120.3 EK muli-option res 150 Mvh TuppenX2 Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) har puttet alt inn i kabinettet nå og har et bilde der ikke alt er ferdig tilkoblet, men hold med i svinga driver på å tar et bilde til nå sitter nemlig på data'n nå 9581256[/snapback] Hey, the Ghost, veit du hvor man kan få tak i en slik "stopp nippel" som du bruker på fillportslangen din? Edit: Oi, bildet fulgte ikke med, men ligge rpå side 36. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=773142&st=700 Greit med bildet, så du forstår hva jeg mener Endret 8. oktober 2007 av vgdev Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 rett og slett på biltema Bare husk å ha litt teflon teip rundt Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 rett og slett på biltema Bare husk å ha litt teflon teip rundt 9663294[/snapback] Har du en link? Prøvde å finne den, men fant ikke. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 har ikke link, emn kjør til nærmeste biltema butikk og du finner den Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 har ikke link, emn kjør til nærmeste biltema butikk og du finner den 9663404[/snapback] Ok, men fant noe greier på nettet, men de fant jeg på trykkluft, så nå trenger ikke folk å lete inne på vvs eller slanger lengre Lenke til kommentar
sxxxe83 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Vannkjølinga mi Vannkjølingssett: MIST Tsunami vannkjølingssett,Singel rad Kabinett: Lian Li Miditower, Aluminium, Sort Vifter: 2 stk 120mm, 1stk 80mm og 1stk liten f... til NorthBridge'n Innmat: CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket HK: Asus P5B DLX/WIFI-AP, P965, Socket-775, ATX, 2xGbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16 GPU: Sapphire Radeon X1950XT 256MB GDDR3, PCI-Express,ViVo/HDCP,2xDVI, Lite-Retail RAM: Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology NB! Systemet er for øyeblikket IKKE overklokket, den ene ram brikken tok kvelden for noen dager siden, ny og raskere ram er underveis. Bilder Temperaturer NB! Vifter styres med en Zalman ZM-MFCT fan controller, alle viftene under test er på innstilling: "behagelig" Romtemp under test: 23 grader CPU Idle: 31 grader Load: 43 grader GPU Idle: 45 grader Load: 48 grader Chipsett: Idle: 34 grader Harddiskene: WD 74GB Raptor: Idle: 35 grader Load: 37 grader WD 500GB: Idle: 38 grader Load: 40 grader Samsung 500GB: Idle: 32 grader Load: 35 grader Stor temp forskjell på CPU'n ved idle/load, hva kan det komme av? Er fremdels litt rotete i kabinett, skal ryddes ved en senere anledning. sXe Endret 11. oktober 2007 av sxxxe83 Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Eg har betre vannkjølingsystem enn deg, og her forskjellen mellom load idle mykje større enn de. langt over 50 grader klokka då... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg