Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her det er mest liv virker det ut som, siden dette spørsmålet resulterer i bilder av min rigg så spør jeg her  :p

 

Modifisert Laing DDC eller Mcp 655.

Lurer altså på hvilken av disse som yter best...

 

Takker på forhånd.

9517291[/snapback]

 

Det kommer vel an på. Men en Laing DCC 18w med PTS topp er bedre enn MCP 655.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Akkurat de det står mellom  ;)

9520407[/snapback]

 

Da tar du DDC med Custom topp :)

9520786[/snapback]

 

Ikke glem at MCP655 har den "fine skruen" hvor du kan regulerer flow/trykk vs. støy.

Akkurat den lille detaljen er fin å ha.

Det som kan tale *mot* MCP655 og *for* en Laing DDC er muligheten til selv å velge nipler. De "støpte 1/2''" inlet/outlet på MCP655 er mildt sagt tvilsomme mtp prisen på produktet.

Lenke til kommentar

Jeg har MCP655 og er veldig fornøyd med den.

Den skruen er veldig praktisk ;)

Hvorfor er nipplene tvilsomme mener du? Har ikke hatt noen problemer med lekasje på pumpenipplene. Og siden de er støp inn slipper du også lekasje i gjengene.

 

Edit:

Om du skal bruke 1/4" slanger så kan det bli litt upraktisk da ;)

Endret av LockNess
Lenke til kommentar
Jeg har MCP655 og er veldig fornøyd med den.

Den skruen er veldig praktisk ;) 

Hvorfor er nipplene tvilsomme mener du? Har ikke hatt noen problemer med lekasje på pumpenipplene. Og siden de er støp inn slipper du også lekasje i gjengene.

9522900[/snapback]

 

Uansett, begge pumpene er veldig gode, men ikke perfekt.

 

DDC har større trykk og høyere flow i et litt restriktivt system. I tillegg, så kan man velge nipler på den, og den er mindre og har en mer praktisk form (min mening den siste der)

 

Mens MCP655 har bedre flow på papiret, men i praksis så vinner DDC. Uansett, så er det liten forskjell, og MCP655 er jo veldig god den også, og den har den skruen, så du kan stille den etter ønsket støynivå.

 

Det er nok også ety par flere pluyss og miynusyy med begge pumpene ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg har MCP655 og er veldig fornøyd med den.

Den skruen er veldig praktisk ;) 

Hvorfor er nipplene tvilsomme mener du? Har ikke hatt noen problemer med lekasje på pumpenipplene. Og siden de er støp inn slipper du også lekasje i gjengene.

 

Edit:

Om du skal bruke 1/4" slanger så kan det bli litt upraktisk da ;)

9522900[/snapback]

 

Med "tvilsomme" mente jeg design.

Til den prisen og kvalitet MCP655 har ellers, da blir det *feil ting* å ha støpte(faste) nipler i 1/2''.

Her skal det være gjenger med mulighet for kunde/bruker å velge nipler for både 1/2'' og 3/8'' system.

Nå går det å "true på" min favoritt, Zalman silikon-slanger på disse "stussene" så det går jo (men det tar fort en halvtime med banning og såre fingertupper). :)

Lenke til kommentar
Hvilken er "lettest" å lydisolere da? Hvis vi tar utgangspunkt i full guffe på begge...

9526347[/snapback]

 

Jeg vil tro DDC, fordi den har firkantete former og er mindre. Du kan jo pakke den inn i skum, og da har jo som sagt ikke varmen andre valg enn å gå inn i vannet. Det er jo ikke snakk om så mye varme heller, så det hadde vært mitt valg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...