Gå til innhold

Ditt vannkjølte system

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann! Lenge siden jeg har vert her i denne tråden - nesten 1 dag. :D

Nå må jeg innrømme at dette kabinettet så HELT ideèlt ut for meg - alltid inni og skrur, overklokker osv. Har alltid av dørene, desklene osv. Ikke at det var pent, men det var jammen praktisk. Tror jeg skal skaffe meg et sånn :cool:

Har noen spørsmål:

*Hva er forskjell på HeaterCore og ProCore?

*Kan få kjøpt denne brukt for 200.- Prisen var kansje litt i drøye laget, men det var ganske greit da jeg kan hente den selv og den kun er brukt 2-3 ganger.

Er den noe tess?

*Hvordan er den kontra de HC'ene dere har kjøpt?

*Vil jeg tjene grader på å kjøre den OG min Swiftech 320 i samme loop? Tenker da spesielt siden jeg nokså sikkert skal adde MCW-60(GPU) og MCW-30(NB) i loopen min.

*Fungerer heatercorene med 70CFM vifter btw?

*Er det feste til vifter på heatercoren? Begge sidene?

De heatercorene deres var forresten drittfete, i regnbuens farger. Tror jeg skal lakke min svart, evnt. med gule prikker på :dribble: Hadde noe spray stående.

Litt mye spørsmål, og om ønskelig kan jeg ta dette i egen tråd.

Lenke til kommentar

dine spørsmål er nok velkommene inn i varmen :p

Er bare danger den som kaller den en Procore, emn er akkruat det samme som en vanlig heatercore, kan nok se uliek ut kommer helt ann på hvilke bil og model den er henten ut ifra/designet for og ja det vil funke med 70CFM vifter, selv kjører jeg "kun" 85CFM til 24/7 bruk og tempen er herlig da :p

Om du skal lakke den så dekk til finnene da du vil få varmere temp. om det kommer lakk nedi der.

du taper nok igenting å la en trippel swiftech være i loopen

takker og bukker for komentaren for heatercorene "mine" måtte si adjø til to av dem idag (den grønne og røde) begynte nesten å :cry: (:tease:)

Du må spørre fyr'n om det er feste for vifte feste på den da de selger det på dangerden, men det er ikke det orginalt, men du kan bruke en vanlig vifte skrue eller en lang og tynn skrue å skru inn i noen finner bare ikke treff de "kanalene" der vannet renner da møter du for på et problem alà en lekasje :(

Lenke til kommentar
dine spørsmål er nok velkommene inn i varmen :p

Er bare danger den som kaller den en Procore, emn er akkruat det samme som en vanlig heatercore, kan nok se uliek ut kommer helt ann på hvilke bil og model den er henten ut ifra/designet for og ja det vil funke med 70CFM vifter, selv kjører jeg "kun" 85CFM til 24/7 bruk og tempen er herlig da :p

Om du skal lakke den så dekk til finnene da du vil få varmere temp. om det kommer lakk nedi der.

du taper nok igenting å la en trippel swiftech være i loopen

takker og bukker for komentaren for heatercorene "mine" måtte si adjø til to av dem idag (den grønne og røde) begynte nesten å :cry: (:tease:)

Du må spørre fyr'n om det er feste for vifte feste på den da de selger det på dangerden, men det er ikke det orginalt, men du kan bruke en vanlig vifte skrue eller en lang og tynn skrue å skru inn i noen finner bare ikke treff de "kanalene" der vannet renner da møter du for på et problem alà en lekasje :(

9455647[/snapback]

Så flott da. Men så lurer jeg.. Er vel bare delte meninger om dette, og ingen fasit, og det avhenger vel av en del faktorer.. Push'n'Pull eller Shroud? Kansje ja-takk-begge-deler for meg, vis det blir plass.

Lenke til kommentar
vet ikke helt hva du mener med Shroud, men så er jeg jo "fersk" innen WC da :p

9455674[/snapback]

Han mener nok avstandsstykke, slik at det blir litt avstand mellom viftene og radiatoren.

Jeg må si at for meg er det helt uforståelig hvorfor noen kommer med en lang liste med spørsmål i den her tråden(?)... Vi har tross alt muligheten til å opprette nye tråder :)

spøkelset: Mulig jeg har mistolket første posten da... "Derfor vil jeg starte tråden Bilder av ditt vannkjølte-system". Men, jeg skal la dette være opp til moderatorer å åvgjøre :fun: . Btw, en stor diskusjonstråd er ikke mer oversiktlig imo.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

fordi det handler generelt om vannkjøling, ikke nødvendigvis en rein bilde tråd som vis fram din vannkjøling .....

Liker ikke for mange små tråder blir for uoversiktelig så det er jo derofr vi har denne "åpene" tråden her :wee:

Vel det å ha avstand fra radiatoren så den henger løst i lufte forn tror jeg ikke er noe ess i ermet for å si det sånn ....

Lenke til kommentar
fordi det handler generelt om vannkjøling, ikke nødvendigvis en rein bilde tråd som vis fram din vannkjøling .....

Liker ikke for mange små tråder blir for uoversiktelig så det er jo derofr vi har denne "åpene" tråden her :wee:

Vel det å ha avstand fra radiatoren så den henger løst i lufte forn tror jeg ikke er noe ess i ermet for å si det sånn ....

9455788[/snapback]

Ikke at viftene henger løst i lufta..

shroud.jpg

Ringer noen bjeller nå?

Du ser, i midten av vidten, ender man opp med ett dødt område der det ikke er luftgjennomstrømning. Dette fikser man med en fanshroud.

EDIT: Bestilte det acrylkabinettet nå, du måtte bare friste meg TL1000S :p .

Så er spørsmålet, hvor skal jeg ha radiator(ene). xD

Endret av todda7
Lenke til kommentar

ok det bruker jeg selv har 2stk 140-120mm :D

Det kan nok lønne seg spesielt på sug av lufta :p

Og om amn har høy nok CFM så er det nok greit på pull'n også ;)

Edit: akkurat det er problemet med det kabinettet det er ikke plass til WC derfor er det uaktuelt for meg :p

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
ok det bruker jeg selv har 2stk 140-120mm :D

Det kan nok lønne seg spesielt på sug av lufta :p

Og om amn har høy nok CFM så er det nok greit på pull'n også ;)

Edit: akkurat det er problemet med det kabinettet det er ikke plass til WC derfor er det uaktuelt for meg :p

9455837[/snapback]

Det var nå de slo meg. Hvor skal jeg ha pumpa?

:nei:

Snakk om impulskjøp. Jaja, får borre no hol.

Helt ekstremt offtopic og kan slettes av moderator med dårlig sans for humor:

Description:

This is a Thermochill Shroud.  See shroud.  See shroud cool.  See shroud cool all your life... oops, wrong company.

Anyway, can you say 'push-pull on a PA160'?  This is a replacement/additional fan shroud for the Thermochill PA160 radiator--please do not attempt to use it as a hat.

Fra PTS, link. Litt morsomt.

EDIT:

Kabinettet avbestilt. Får bygge mitt eget, spesialdesignet for WC :w00t:

Endret av todda7
Lenke til kommentar
Har lyst til og bygge en vannkjølt Shuttle :), noen som har noen idéer eller inspill?

EDIT: Ikke sikkert ren shuttle, men et veldig lite ett, som bare støtter Micro ATX :), muligens LianLi MiniCube. sånn som pcp160 har :D

9457155[/snapback]

Det er fullt mulig det :)

F.eks. en MCP355 er jo liten. Så bruker du Tygon 3/8 ID slanger som kan bøyes beldig mye, og kanskje noen low profile blokker. Og du trenger jo ikke tank (T-line er jo like greit)

Lenke til kommentar

fin fin den, var også litt større enn mine da din måler 160x240mm mens min er 140x280*50mm tykelsen din er ?

Min er 392 kvadrat cm din er 384 kvadrat cm så ble vist min litt større :blush:

Min er iværtfall på 1960ccm (LxBxH ??)

Edit: et Apevia quakpack 3 eller hva den heter er et parfekt lite kabinett for vannkjøling om du er villig til å finne fram dremelen litt evnt. uten og ....

Fin fint modde kabinett :p

Edit: Se der ja det var https://prisguiden.no/product.php?productId=73582 den het inkl en passlig 500W med 16A og 18A 12v rails tror jeg det var, emnd et står det alt om på apevia sin heimeside :p

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...