Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Jaja, får vente til til det begynner å korrosere, så kjøper jeg meg D-Tek FuZion.

 

Eller...denne gjør nok susen!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

57530342zs7.jpg

9415749[/snapback]

 

Da er det nok bedre å kjøpe en D-Tek FuZion :p Koster ikke den der 40 dollar?

 

EDIT:

 

*Snipp*

 

_Zeke

 

Dette må bare bli bra, ossen kabinett skal det inn i?

 

WheelMan_92

 

*Snipp*

9411581[/snapback]

 

 

Ja, det bør det bli :) Men jeg kan ikke bestille helt enda pga. pengemangel. Jeg vet ikke om du fikk det med deg, men jeg skal altså kjøpe en Q6600 også med tiden, så jeg kommer meg vekk fra denne Celeron dritten! :cool:

 

Det skal forresten inn i mitt nåværende kabinet (Kandalf LCS), men det skal gjøres skikkelig. Jeg skal borre en del hull etc. i kabninettet, så jeg får fjernet en del av kablene, og finne noen gode måter å feste vannkjølingen på Radiatoren skal stå i døren, der den nåværende står, men det kan bli littegran problemer for raddis med vifter er kanskje en millimeter eller to for tykk. Men jeg skal nok få fikset det.

 

Uansett, jeg skal komme med mange bilder båre av delene, under byggning og det ferdige resultatet.

 

I mellomtiden skal jeg hjelpe min bror å bygge sin PC ferdig. Han skal også selvføgelig ha vannkjøling, i en LianLi Cube. Deler han har valgt, er:

 

AC Aquastream pumpe

AC Aquatube tank

AC Festebrakett for tank og pumpe i front (den som bruker 2x 5 1/4)

Apogee GT

AC AquagraFX på GPU (Denne kommer senere)

Mist Extreme 360 radiator (Jeg er ikke sikker på dette, men tror det er denne)

AC Aquaero styresentral

 

Som dere ser, så er det ikke helt High-Performance, men han ville heller ha noe som så litt bra ut, og med muligheter til å kontrollere mye forskjellig via. PCen (pasert på vanntemp, CPU temp, flow etc.)

 

Det skal nok uansett bli stilig :) Dette vil nok bli montert i løpet av uken, eller muligens i begynnelsen av neste uke.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vurdert å kjøpe Aquatube, men folka på XS advarte meg mot den, siden den er i aluminium og resten av systemet jeg skal kjøpe er i kobber, og da vil det vel oppstå korrosjon? (ihvertfall i følge xs folka) :S

 

så nå vurderer jeg å finne dimensjonene til aquatuben og lage en lignende i plast/pvc/plexi/delrin...

Lenke til kommentar
Jeg har vurdert å kjøpe Aquatube, men folka på XS advarte meg mot den, siden den er i aluminium og resten av systemet jeg skal kjøpe er i kobber, og da vil det vel oppstå korrosjon? (ihvertfall i følge xs folka) :S

 

så nå vurderer jeg å finne dimensjonene til aquatuben og lage en lignende i plast/pvc/plexi/delrin...

9418477[/snapback]

 

Det kan fullt mulig skje, og dette visste jeg ikke. Uansett vil jeg tro den er belagt med ett eller annet materiale, men uansett. Det er jo negativt. Vel, det er jo bestillt, og det er ikke min vannkjøling dette her heller, så pytt pytt :)

Lenke til kommentar

Det er vel ingen her som har lyst å gi meg et ekstrent hdd kabinett? :p Jeg har lyst å få vekk den ene IDE hdden som lager rot inni kabinettet :(

 

Uansett, nå har jo det kommet et par bilder i det siste. Er det noen andre som har lyst å poste bilder av sine rigger?

 

Hellemyr: Du tok jo ned ditt system for en stund siden pga. pumpen ble ødelagt. Har du fått ny pumpe nå og evt. satt sammen igjen vannkjølingen?

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Hellemyr: Du tok jo ned ditt system for en stund siden pga. pumpen ble ødelagt. Har du fått ny pumpe nå og evt. satt sammen igjen vannkjølingen?

9420366[/snapback]

 

Jada, har fått en ny pumpe og systemer er oppe å kjører på full guffe

 

Har også tenkt litt smått på å lage et kabinett for vannkjøling fra bunnen av :)

Lenke til kommentar
Hellemyr: Du tok jo ned ditt system for en stund siden pga. pumpen ble ødelagt. Har du fått ny pumpe nå og evt. satt sammen igjen vannkjølingen?

9420366[/snapback]

 

Jada, har fått en ny pumpe og systemer er oppe å kjører på full guffe

 

Har også tenkt litt smått på å lage et kabinett for vannkjøling fra bunnen av :)

9420459[/snapback]

 

Ok ;)

 

Har du planer å legge ut bilder da, eller er det mer eller mindre identisk med slik det var før pumåen ble ødelagt?

Lenke til kommentar

Vel, jeg har i hvertfall en liten gladmelding :p

 

I dag fant jeg ut at jeg (som ikke er 18 enda) kan få meg VISA kort. Dvs. at det er mye lettere for meg å bestille fra utlandet etc. Derfor er det ikke noe mer stress med betalingsmåter når jeg skal bestille ting fra utlandet.

 

Så nå må bare stipendet komme, så vil jeg bestille vannkjølingen. Jeg har et EVGA 680i SLI A1 kort som blir sendt til meg en av dagene (når saken er ferdigbehandlet av NetShop, og en Q6600 skal skaffes så snart jeg har råd til det! Hele oppsettet skal være oppe lenge før jul, og forhåpentligvis testet på kranvann :) (Mulig jeg bare kjøler hele PCen med kranvannet, altså alle blokkene. Jeg skal jo som sagt ha vann på CPU, GPU, NB og SB.

Lenke til kommentar

Mens jeg venter på alle delene (venter på Asus P5E3 deluxe) til min nye maskin med komplett vannkjøling (se signatur), så tenkte jeg at jeg skulle poste et bilde av vannkjølingen på reservemaskinen min...

 

Vannkjølingen er tatt ut av mitt Kandalf LCS (+ Swiftech MCW30 på NB), og satt inn i et Raidmax Cobra (etter litt dremling).

 

Dette fordi CPU gikk svært varm på luft. Temp på CPU sank 25-30 grader etter dette! Og jeg kjører nå på 32-33 idle, 38-40 ved load :cool:

 

post-114224-1188936982_thumb.jpg

 

post-114224-1188937003_thumb.jpg

 

Jeg kommer ikke til å gjøre noe mer med kabelføringen i denne ...

 

Meningen er å klokke denne litt kraftig så snart arbeisstasjonen kommer i drift igjen ...

Lenke til kommentar

Den modden er "quich & dirty". Dette skal bare virke, og maskinen skal stort sett så i en krok å fungere som bittorrent server - foruten litt klokking da ...

 

CPU blokken min er ganske OK glatt den, det er værre med CPUen, men jeg orker ikke planslipe den!

 

Jeg sparer kruttet til arbeidsstasjonen ... :cool:

 

Men _Zeke. Forstår jeg deg riktig når du sier at du skal kjøre vann fra springen kontinuerlig gjennom PCen? I så fall bør du lese en av de utallige trådene her på forumet om hvorfor du IKKE skal gjøre dette ... :no:

Lenke til kommentar
Den modden er "quich & dirty". Dette skal bare virke, og maskinen skal stort sett så i en krok å fungere som bittorrent server - foruten litt klokking da ...

 

CPU blokken min er ganske OK glatt den, det er værre med CPUen, men jeg orker ikke planslipe den!

 

Jeg sparer kruttet til arbeidsstasjonen ... :cool:

 

Men _Zeke. Forstår jeg deg riktig når du sier at du skal kjøre vann fra springen kontinuerlig gjennom PCen? I så fall bør du lese en av de utallige trådene her på forumet om hvorfor du IKKE skal gjøre dette ...  :no:

9428622[/snapback]

 

Haha :p Nei, det er det jeg IKKE skal gjøre :p Jeg skal kjøre vann gjennom vannkjølingen en SJELDEN gang når jeg overklokker mye for å få nye personlige rekorder. Til vanlig skal jeg selvfølgelig kjøre normal lukket loop. Til og med med raddisen innenfør kabinettet. (eller utenfor, men som en del av kabinettet. Du vet jo, sånn som det er i Kandalf LCS)

 

Men jeg skal jo som sagt ha Thermochill PA120.3 i mitt LCS kabinett. Og jeg har regnet ut av det er plass til raddisen der, men det er ca. 22-24 millimeter mellom raddisen og kabinettet da, så viftene blir akkurat litt for tykk. Er det mulig å skyve utover selve det radiatorfestet? Evt. får man tak i 12cm vifter som er 20mm tykke?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...