Gå til innhold

Ditt vannkjølte system

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men, si meg, hva i guds navn er vitsen med vannkjøling på mosfets?

8738400[/snapback]

Fordi de trenger kjøling de også :roll:

8740367[/snapback]

Er mange som syntes det er unødvendig, men vannkjøling i seg selv er jo ikke "nødvendig". Selv syntes jeg det er kult og er jo greit å ha om man skal få maks ut av systemet sitt :)

Edit: ingen flere med fete maskiner som vil legge ut noen bilder? :)

Endret av jonas_blomster
Lenke til kommentar
Edit: ingen flere med fete maskiner som vil legge ut noen bilder? :)

8743790[/snapback]

Om en ukes tid kanskje :blush:

Bestilte noen greier fra Petras igjen idag.. Må vente til jeg får dette, før systemet blir oppe å går igjen :cry:

Blir vel en ukes tid.

Innen da, skal jeg lakkere radiatoren og prøve å skaffe meg plexi til vindu og for å ha inni kabinettet ;)

Lenke til kommentar

Det jeg bestiller nå koster rund 600,- frakta ligger på rundt 216,- for vanlig og for express 285,-

Si jeg skulle bestilt det samme fra Microplex, da ville prisen blitt:

1200++

Jeg orket ikke forsette, manglet 3-4 varer på handlelista og den var allerede over 1000,-

Altså, jeg vil tjene på uansett om jeg får toll eller ikke :p

Lenke til kommentar

Muttern stakk av me kamera på ferie, men fikk tatt noen bilder av vannkjølingen med Videokameraet(ikke allverdens men..)

bilde006ck3.th.jpgbilde007kj1.th.jpgbilde008nr2.th.jpgbilde009mc2.th.jpg

Vannkjøling:

Swiftech MCP 655 - Pumpe

Tygon 1/2" - Slanger

Swiftech MCR 320QP - 3x120mm Radiatior

Swiftech Apogee GT - CPU Blokk

Yate Loon 80KFM - Vifter

Temperaturer:

Standard(2800MHz @ 1.25VCore)

Romtemp 20, Idle 25, Load 28-29'C

24/7 Stabil Overklokk(4200MHz @ 1.45VCore :dribble: )

Romtemp 20, Idle 30, Load 38-39'C

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
42ghz247stabilas0.jpg

EDIT: La til temps, specs og flere bilder.

EDIT2: For de som ikke ser det, bruker jeg push'pull.

Viftene oppå radiator ble tatt fra sidedøren, da den vanligvis er av. De er ikke festet.

Der det er teip rundt radiator hull, er det kjempestygge merker\hakk. Teipet det og det ble faktisk litt finere.

Endret av todda7
Lenke til kommentar
Svært kabinett det! Hehe, det såg ikkje heilt ut nei. Hdden ligger på golvet, viftestyringa henger osv... :p

8749126[/snapback]

Takk :!: :cool:

Tingen er at jeg ALLTID er inni å mekker på et-eller-anna, så det gjelder og ha det litt praktisk, kombinert med kjøling og ytelse. Utseende er for homser og jenter - ekte mannfolk har hardwaren på bordet(eller på halv åtte sånn som meg :cool: )

Lenke til kommentar
Svært kabinett det! Hehe, det såg ikkje heilt ut nei. Hdden ligger på golvet, viftestyringa henger osv... :p

8749126[/snapback]

Tingen er at jeg ALLTID er inni å mekker på et-eller-anna, så det gjelder og ha det litt praktisk, kombinert med kjøling og ytelse. Utseende er for homser og jenter - ekte mannfolk har hardwaren på bordet(eller på halv åtte sånn som meg :cool: )

8749165[/snapback]

LOL. Hadde eg hatt de sånn, hadde pappa blitt forbanna :whistle: Jaja. Men det er smak og behag. Personleg har eg 4 katode rør i forskjellige farger og 2 UV katode :whistle:

Lenke til kommentar

8749126[/snapback]

8749165[/snapback]

LOL. Hadde eg hatt de sånn, hadde pappa blitt forbanna :whistle: Jaja. Men det er smak og behag. Personleg har eg 4 katode rør i forskjellige farger og 2 UV katode :whistle:

8749217[/snapback]

Hadde jeg pynta på kabinette med allverdens dilledaller, hadde "pappa" trodd jeg var homo :p

Kan ikke du ta bildet av systemet ditt da tharsan?

Lenke til kommentar
Hvis du lovar å ikkje å kalle meg homo, så skal eg legge opp bilde med alt av lys på slått... :D

8752178[/snapback]

Kan ikke love deg noe, men for guds skyld, ha lysene av :tease:

Vel vel, bring it on.

8752625[/snapback]

hmm, då blir det litt stygt synest eg. Kan ikkje eg ha på uv lyset då? :roll:

Lenke til kommentar
hmm, då blir det litt stygt synest eg. Kan ikkje eg ha på uv lyset då? :roll:

Er det ikke like greit og ta et med og et uten?

Forøvrig har jeg begynt og kjøpe sånn smått inn deler til min nye vannkjøling, skal i hovedsak kjøle ned CPU og GPU.

Pumpen blir Aquastream.

Aquaero skal styre det hele automatisk (hvis jeg får det til?)

Målinger skal foretas med Tubemeter, AC Sensorik (Flowmeter) og 1 eller 2 vanntemp sensorer.

Vifter blir vel noen MIST vifter, enten av klarplast eller med grønne leds.

CPU blokk og GPU blokk har jeg ikke bestemt meg for enda, har heller ikke valgt ut radiator(er), samt nipler og slanger..

Delene bli kjøpt inn etter den 20 Juni, da jeg har fått lønning og feriepenger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...