Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Er det sant som den gamle myten sier at NB blokker er VELDIG restriktive?

 

Personlig tror jeg ikke det, da myten kommer fra vannkjølingens oppstandelse, 1880 f.k 300mhz cpu'ens tid :!: Og da var jo cpu-blokkene på 3,4kg rent kobbel med plass til 3dl vann inni selve blokka..

 

 

Ok, kansje litt overdrivelse, men dere skjønner hvor jeg vil hen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er jeg også bitt av basillen. Jeg dro til Microplex i Sarpsborg for å handle og kom hjem med dette.

 

Vifter: Papst 120x120 vifter

CPU blokk: Swiftech CPU-vannblokk

Radiator HW Labs radiator, BlackIce Extreme II XFlow

Pumpe: Swiftech MCP655 vannsirkulasjonspumpe

Tank: Swiftech vanntank

Nippler: Slangenippel,f.messing, 1/4"BSPx1/2"ID

Slanger: PrimoFlex, slange 1/2"ID - 3/4"OD, UV Grønn (5m)

Div: Strips, 10cm, Hvit, 10 stk. Batterivann og kjøleveske(Blå ESSO konsentrert)

 

Dette er hvordan det så ut etter "mange" timer. Plukket alt i atomer og satte det sammen igjenn. Det skal sies at jeg har aldri bygget pc før. Samboeren mente jeg skulle sette det bort sånn at noen andre kunne gjøre det men det går jo ikke ann. Det er jo halve morra og gjøre det selv, eller?

 

1000890qt4.th.jpg

 

1000886cd7.th.jpg

 

1000895mw7.th.jpg

 

Idel temp: 25C (standard) 27C ([email protected])

Load temp: 43C (standart) 50C ([email protected])

 

Tilbakemeldinger settes pris på.

 

Jon

Endret av jon_nethaug
Lenke til kommentar
Tror det er på tide med noen nye bilder her snart... Tråden var ikke ment som en generell diskusjonstråd hvis man leser første posten.

9409333[/snapback]

 

Du har et lite poeng ja. Jeg syntes ikke det er vits i å legge ut bilder av mnn vannkjøling sånn som en er nå, men OK, jeg skal gjøre det senere.

 

Og så kan jeg legge ut bilder av den nye vannkjølingen min som jeg skal bestille så snart stipendet kommer ;) Jeg legger ved screen av hva jeg skal ha.

 

Dette fra SideWinders, og en Thermochill PA120.3 fra enten vCore eller Thermochill.com

 

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Her er mitt bidrag, ikke så mye og glane etter, litt rotete er det også, men det fungerer hvertfall:

IMG_1094-1.jpg

 

Vifter: Standard Thermaltake + litt annet småtteri

CPU blokk: Theraltake Aqua Brazing W1

Radiator 1x120mm + 2x120mm Standard Thermaltake

Pumpe: Thermaltake P400 (skal ut så fort som mulig, da den snart tar kvelden)

Tank: Thermaltake her også :p

Nippler: "Skrunipler" 3/8"

Slanger: Biltema slange 3/8"ID - 1/2"OD, clear

Div: Blått Shell batterivann og kjøleveske (Blå ESSO konsentrert)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Håper det er greit jeg lånte malen din jon_nethaug
Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

Jeg kan jo komme med noen bilder av min :)

Skal sette inn HW fra min andre PC til neste helg, men den HW som skal sitte inne der "24/7" blir ikke kjøpt for til neste år når AMD Phenom X4 og ATI R700 serien er på trappene ;)

 

Settet består av:

Swiftec MCP 655 pumpe.

Swiftec MCRES-MICRO tank.

Swiftec Apogee GT vannblokk.

BlackIce Extreme 360 med 3x Silenx 72CFM vifter.

160cm Tygon 1/2" slange.

100597.jpeg

Alt er trappet inni et Yeong Yang Server Cube.

Bestemte meg at jeg ville kjøpe dette kabinettet etter jeg så Snekker`n sin arbeidslogg :love:

 

 

Slik som det ser ut nå.

 

Her er HK siden med tanken:

100584.jpeg

Pumpe og radiatoren:

100593.jpeg

 

Jeg er glad jeg ikke valgte en annen radiator, for jeg hadde hele 0,8mm klaring tilsammen i kabinettet med BIX360 og den er den korteste 3x 120mm radiatoren :ohmy:

100604.jpeg

 

Den passer!

100614.jpeg

 

Med viftene:

100611.jpeg

 

Her vil tanken stå:

100622.jpeg

 

Lagde holder til pumpen av en gammel CD-ROM.

100608.jpeg

 

Bildet taler for seg selv ;)

100621.jpeg

 

Måtte herme litt etter Snekker`n da :cool:

100624.jpeg

100625.jpeg

 

Litt bilder utenfor kassa:

100630.jpeg

100632.jpeg

 

Noen som har noen tips om hvilken form viduet jeg skal skjære ut burde ha?

Skal jeg bare satse på en "vanlig" firkant?

100633.jpeg

100635.jpeg

 

Har noen flere bilder om noen vil se?

Litt vanskelig å ta klare bilder med N80 :whistle:

 

Edit: Fiksa leif..

Bilder med HW kommer til neste helg ;)

Endret av LockNess
Lenke til kommentar

Oi, ble plutselig veldig mange bilder på en gang her

 

jon_nethaug

 

Så veldig fint ut, bortsett fra den litt jalla måten å feste radiatoren på. Litt ryddig av kabler, snu hardiskene hadde også gjort sef bra.

 

_Zeke

 

Dette må bare bli bra, ossen kabinett skal det inn i?

 

WheelMan_92

 

Bigwater, yeah! Ossen kabinett er det, og det kunne kansje trengt litt støvsuging og rydding.

 

LockNess

 

Dette blir også veldig bra, mangler bare litt hardware.

Lenke til kommentar
WheelMan_92

 

Bigwater, yeah! Ossen kabinett er det, og det kunne kansje trengt litt støvsuging og rydding.

9411581[/snapback]

Det er et Sharkoon Silvation :), det trenger litt rydding ja, det kommer etterhvert, det er så liten plass i det :ermm:, det er faktisk akkurat støvsugd, tror det er mere kamera som sliter litt med mørket :p

 

EDIT: ikke hvilket som helst BigWater :cool:, det er et BigWater 745 :D

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

Jeg får poste bilder av mitt nåværende oppsett da ;)

 

Bildene er klikkbare for større størelse.

 

Her er kabinettet slik det ser ut i dag med døren.

100642.jpeg

 

 

Inni PCen (Det er ryddet delvis, men det er ikke lett å kvitte seg med alle kabler inni her)

100644.jpeg

 

 

Swiftech Apogee GTX som jeg har nå, og er misfornøyd med :( (God ytelse, men Galvanisk korrosjon inni pga. Aluminium og Kobberen, og den har tettet loopen en gang allerede)

100646.jpeg

 

 

Pumpen og festemekanikken :)

Måten jeg har plassert den på, og festemekanikken liker jeg ganske bra :) Selv om strikkene sannsynligvis vil ryke innen et par uker (de morkner)

100648.jpeg

 

 

Måten jeg har festet pumpen underifra: Et par ledningsbiter som holder strikkene på plass.

100651.jpeg

 

 

Radiatoren: Jeg har satt viftene på andre siden og snudd de, slik at de nå suger gjennom radiatoren. Temperaturene ble littegran bedre på CPU, og bedre luftflyt gjennom kabinettet :thumbup:

100653.jpeg

 

 

Jeg klarte dessverre å få en sprekk i plexien for en stund siden :(

100654.jpeg

 

 

Vel, det var min PC slik den ser ut i dag. Jeg skal som sagt oppgradere og bytte ut alt med bedre deler og et penere oppsett ;)

 

Jeg har snudd to av diskene slik at tilkoblingene er skjulte. Dette var lett siden dette er SATA diskene. Dessverre har jeg også en IDE som jeg ikke kunne snu, og uten denne hadde det sett pent ut med alle HDDene hengene der, uten ledninger (100% Skjult)

 

EDIT: Klikkebilder fikset :)

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
_Zeke: hva skjedde når det oppstod korrosjon? hvordan fikk du det bort? :)

9414991[/snapback]

 

Blokken tettet seg nedi den "diamant" bunnen, og i yoppen var det bittesmå klumper, så jeg måtte pusse fekk med stålbørste. Og det slipte bare vekk enda mer av det belegger som skal hindre kontakt mellom kobber og aluminium, så det gjorde det verre.

 

EDIT: Så var jeg dere, ville jeg heller kjøpt D-Tek FuZion eller en Apogee GT.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
_Zeke: hva skjedde når det oppstod korrosjon? hvordan fikk du det bort? :)

9414991[/snapback]

 

Blokken tettet seg nedi den "diamant" bunnen, og i yoppen var det bittesmå klumper, så jeg måtte pusse fekk med stålbørste. Og det slipte bare vekk enda mer av det belegger som skal hindre kontakt mellom kobber og aluminium, så det gjorde det verre.

 

EDIT: Så var jeg dere, ville jeg heller kjøpt D-Tek FuZion eller en Apogee GT.

9415079[/snapback]

 

Da har jeg hatt flaks, ville ha en apogee GTX men de hadde ikke flere.. i min iver etter vannkjøling kjøpte jeg da D-Tek FuZion.. har bestilt meg vannkjøling venter bare på delene nå.. er så spent som en liten gutt er til jul.. hehe

Lenke til kommentar
Dere med litt peiling...har jeg noe med alu i loopen min?

 

Apogee GTX

EK 8800GTX fullcover water block

PA120.3

MCW655

?

9415734[/snapback]

 

Så vidt jeg har skjønt har Apogee GTX aluminiums topp med ett belegg under for å hindre korrosjon. Men så på extremesystems at hos en hadde belegget løsnet og kobberet og aluminiumen begynt å korrosere.. for å gjøre historien kort, ja Apogee GTX'en inneholder aluminium

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...