Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Hvorfor har du PSUen nede i maskina? Ser jo ut som det er meningen at du skal ha den i toppen?

9400326[/snapback]

 

Fordi da kan kablene som er til overs bare ligge i bunn :- ) Det er plass til to PSU'er i dette kabinettet.

 

:eek::omg: 1/4 tubing .....

 

Trodde 3/8 var et minimum jeg, men man merker kun noen få grader maks 3C fra 1/2 til 1/4 da .....

 

Er det veldig lett å plasere de 1/4 kablene ?

 

tenker selv å gå over til 3/8 da 1/2 kabler ikke er like lette å bøye ...

9400329[/snapback]

 

Jeg mener at så lenge blokkene har 1/4 åpning så er det likegyldig hva slangene i mellom er. Systemet mitt ser ut til å høre på meg. Var hos TESS i Trondheim for å kjøpe slanger, og da jeg viste hva jeg hadde fra før lo de av meg. Makan til ræl hadde de ikke sett, og slangene var for luft. (Waterchill sett). Så jeg kjøpte noen ordentlige nipler og blå og stiv slange, den er litt vel stiv, men den knekker ikke og niplene lekker ikke. Pumpa derimot er litt sliten i koblingene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg gejkk også i hw t-skjorte idag då. Frå TG. Men så går på VGS i Stryn :p

9401649[/snapback]

Hm, dere ser vel ut som noen ekstreme hw-nerder hele gjengen kan jeg tippe :!:

 

Neida, on-topic.. Hvilken chipsett kjøler(til i975x, AW9D-Max, nb) ville være best til meg? Har 3ppel radiator, og Apogee GT fra før. Samt MCW-655.

 

Mine tanker er rundt MCW-30 evnt. Maze 4.

Lenke til kommentar
Neida, on-topic.. Hvilken chipsett kjøler(til i975x, AW9D-Max, nb) ville være best til meg? Har 3ppel radiator, og Apogee GT fra før. Samt MCW-655.

 

Mine tanker er rundt MCW-30 evnt. Maze 4.

 

Jeg ville valgt noe annet en MCW30 på chipset, da denne bare har en flat kobberplate uten struktur inni. Selv bruker jeg AC Twinplex PRO på NB og SB, og er godt fornøyd ...

 

Maze ser også bra ut :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar
mcw30 kjøler nb mer enn bra nok :)  har vel brukt både AC, har maze...er ikke store forskjellen på tempen.

og AC blokkene er sinnsykt restriktive i forhold til maze eller mcw30 :)

Grunnen til Swiftech har bare en flat kobber-brunn er rett og slett for at den ikke skal være restriktiv.

9402640[/snapback]

 

Og når det er sagt, så trenger jo heller ikke chipsettet noe ekstrem kjøling :)

Lenke til kommentar

Men er det da mulig å bare klyppe av NB kjøleren?

Den er jo festet i samme kjøleløsning som SB og den andre chippen.

 

Ettersom eg husker er det en veske inni der.. Det er jo ikke bra.

Gidder ikke vannkjøle alle 3 chippene heller, det blir unødvendig dyrt og maaassse slanger.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

aw9dm_f.jpg

Endret av todda7
Lenke til kommentar
Riktig det, men på de nye chipsettene så er det ganske greit å gjøre når du klokker for de blir noe inni granskauen varme :D

9403162[/snapback]

 

Nei, det var det jeg mente ;) Vannkjøling er positivt på spesiellt NB, for med de standard kjøleribbene som kommer med de fleste HK, så får du gjerne over 50 grader på chipset. Men igjen, så er det ikke vits i å bruke blokker med haugevis av spor etc. inni for å forbedre kjøleevnen ytterligere. Det holder med en MCW30 :thumbup:

Lenke til kommentar
Riktig det, men på de nye chipsettene så er det ganske greit å gjøre når du klokker for de blir noe inni granskauen varme :D

9403162[/snapback]

 

Nei, det var det jeg mente ;) Vannkjøling er positivt på spesiellt NB, for med de standard kjøleribbene som kommer med de fleste HK, så får du gjerne over 50 grader på chipset. Men igjen, så er det ikke vits i å bruke blokker med haugevis av spor etc. inni for å forbedre kjøleevnen ytterligere. Det holder med en MCW30 :thumbup:

9403201[/snapback]

Aaaa, da er vi på samme spor da, har så forbanna mye lim på hjernen på morgenen :whistle:

Lenke til kommentar
den på NB kan du fjerne uten å klippe, de er festa med termisk lim...jeg tok bare nb av og når jeg trengte den igjen limte jeg den på plass med termisk lim og alt fungerte som før :)

Har det kortet der ja, er foresten et meget godt kort også så lenge de ikke tar selvmord pågrunn av depresjon :!:

9403180[/snapback]

Problemet er ikke å få den av hovedkortet, men er det mulig å ta den av den andre kjølekretsen uten at den blir ødelagt?

Lenke til kommentar

ja det er det jeg mener, punktene er bare festa med termisk lim, så du tar den pipen som går fra nb til mosfet-blokka...og bøy litt opp og ned, frem og tilbake til den løsner...da har du ikke ødelagt den. Så er det bare å lime den på igjen med termisk lim hvis du ikke vil bruke vann igjen. Altså termisk lim der pipene festes.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
ja det er det jeg mener, punktene er bare festa med termisk lim, så du tar den pipen som går fra nb til mosfet-blokka...og bøy litt opp og ned, frem og tilbake til den løsner...da har du ikke ødelagt den. Så er det bare å lime den på igjen med termisk lim hvis du ikke vil bruke vann igjen. Altså termisk lim der pipene festes.

9403340[/snapback]

Nice. Du har vel ikke noe bildet av det vel? På google finner jeg bare der alt er byttet ut, sånne sett..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...