Gå til innhold

Ditt vannkjølte system

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pent sabla bra!

Men hvorfor er det bare 1 kjerne på CPU'n?

EDIT:

AMD X2 ja, trodde det var en C2D.. Men har ikke AMD X2 også 2 kjerner da? :hmm:

Synes btw det er ondt å krysse en AMD X2 3800+ med et 8800GTX :p

9361146[/snapback]

Både X2 og C2D har en fysisk kjerne. Dagens firekjernercpuer og den gamle Pentium D-serien består av to separate kjerner på samme PCB.

Det er vel ikke noe ondt med det? :p

Lenke til kommentar

@ The Ghost.

Jeg fikk jo deg til å kjøpe Coollaboratory kjølepasta, har du brukt den noe?

Tok av cpu og gpu blokka mi i går. Cpu og gpu blokkene hadde blitt helt sølvfarget av kjølepastaen, og fikk ikke vekk misfargingen, selv ikke med de sterkeste rengjørings produkter. så jeg måtte lappe blokkene + cpuen. har bare brukt denne pastaen i rundt 2 uker.

Anbefaler deg, og andre som bruker denne pastaen til å ta en litt under kjølerene deres.

Lenke til kommentar
Både X2 og C2D har en fysisk kjerne. Dagens firekjernercpuer og den gamle Pentium D-serien består av to separate kjerner på samme PCB.

Ah, tenkte ikke så langt jeg. Har hatt Pentium D ca 3 Ganger lenger enn min nåværende C2D Xeon, er ikke helt vant med tanken. :p

Det er vel ikke noe ondt med det? :p

Det er like ondt som å pare en AMD64(ikke X2) med e 2stk 8800GTS320mb i sli. Har en kamerat som har gjort det, skikkelig ondt.

Lenke til kommentar
Det er like ondt som å pare en AMD64(ikke X2) med e 2stk 8800GTS320mb i sli. Har en kamerat som har gjort det, skikkelig ondt.

9362877[/snapback]

Huff da! Ser ikke helt problemet men, på 2.8ghz er ytelsen tilsvarende en E6600, så det fungerer helt greit.

9363572[/snapback]

Njaa, det er ikke helt riktig. E6600 slår både FX-57 og FX-62 i alle spill, og de er jo på 2.8 Ghz. E6600 er mer som AMD på 3 Ghz.

Lenke til kommentar
@ The Ghost.

Tok av cpu og gpu blokka mi i går. Cpu og gpu blokkene hadde blitt helt sølvfarget av kjølepastaen, og fikk ikke vekk misfargingen, selv ikke med de sterkeste rengjørings produkter. så jeg måtte lappe blokkene + cpuen. har bare brukt denne pastaen i rundt 2 uker.

Anbefaler deg, og andre som bruker denne pastaen til å ta en litt under kjølerene deres.

9361957[/snapback]

Tror du at det laget med kjølepasta\farge som lå igjen, hadde gjort noe for ytelsen når du skulle montere blokken igjen?

Post nr 1000 btw :w00t:

Lenke til kommentar
@ The Ghost.

9361957[/snapback]

Tror du at det laget med kjølepasta\farge som lå igjen, hadde gjort noe for ytelsen når du skulle montere blokken igjen?

Post nr 1000 btw :w00t:

9366567[/snapback]

Vet ikke, men med tanke på at jeg brukte veldig bøse rengjøringmidler, og det ikke gikk vekk, så pusset jeg det heller vekk, bare for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

En liten teaser av min vannkjøling

- BlackIce Pro II radiator

- Danger Den Maze 3 cpu blokk

- Danger Den Maze 4 gpu blokk

- Danger Den Maze 4 chipset blokk (snart)

- Hydor L20 pumpe

- 2*Papst 18db med Zalman viftekontroll

- Feiltema 1/2" slange :cool:

80mm vifta (bråkebøtta) midt inni der forsvinner når jeg har skaffet chipsetblokk

post-63285-1188500782_thumb.jpg

Endret av Petter (chaos)
Lenke til kommentar

hellemyr: Jepp er sånn her og ....

Jeg får det bort om jeg bruker litt tid presser hardt og bruker neglelakk fjerner (Det sterkeste som er i huset :() Den er vel også full av ting som ikke er så bra for temp, sto tilogmed at den var tilsatt B-vitamin :p

Men tror jeg skal gå over til artic ceramic da den fungerer ikke så alt for langt unna toppen og er blant de billigste ;)

Slipper også å være "redd" for kortluttninger ....

BTW: noen her som går på Skogmo VGS ?

Lenke til kommentar

BTW: noen her som går på Skogmo VGS ?

9399684[/snapback]

Hvor i landet?

Vet om et sted ca. 3 mil unna her som heter Skogmo, men tror ikke de har VGS. :hmm:

Bor i Nord-Trøndelag. ;)

Her er et par gode grunner til å IKKE ha vindu i PC'n:

Hehe. :p

Hvorfor har du PSUen nede i maskina? Ser jo ut som det er meningen at du skal ha den i toppen?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...