Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et lite OT spm å spørre.

 

Hittill har jeg ikke hatt noen lekasjer i min vannkjøling, men for å være sikker på at jeg ikke får lekkasjer i det nye, så tenker jeg å bruke gjengetape på alle niplene. Hvor får jeg kjøpt gjengetape?

9280304[/snapback]

 

Du får det jo på komplett da ;)

Selv om jeg tenker du får det mye billigere i en eller annen vanlig butikk, siden det blir minimum 40 kr i frakt, men hvis du uansett skal kjøpe noe derfra er det sikkert greit å slenge det på lissom.

Lenke til kommentar
Jeg har et lite OT spm å spørre.

 

Hittill har jeg ikke hatt noen lekasjer i min vannkjøling, men for å være sikker på at jeg ikke får lekkasjer i det nye, så tenker jeg å bruke gjengetape på alle niplene. Hvor får jeg kjøpt gjengetape?

Rørleggerforretninger og burde vel ha slikt. Og jernvare.

Endret av Endre
Lenke til kommentar
Ja, men han trenger ikke demontere hele shit'n forde? :p

9280009[/snapback]

Det må tømmes for vann også må han sette p luftkjøing om han skal bruke den imens, så det er nok nødvendig å demontere hele greia ...

9281693[/snapback]

 

Man trenger jo strengt tatt ikke pumpen da :p (En på forumet har jo testet det)

Lenke til kommentar
Etter som jeg har forståd det, så bruker swiftec ikke ren aluminium, men en aluminiums legering, som ikke korrederer med kobber.

9128240[/snapback]

Vel kan hende de ikke har gjort en ordentlig jobb på ale blokkene eller en produksjonsfeil på noen av dem ....

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
dsc3782bc6.jpg

9128249[/snapback]

 

Hva har skjedd her? Er det korrosjon pga. kobberet i blokken er nærmt toppen, som tydeligvis ikke er av kobber?

 

Jeg fikk nemlig et lignende problem. Toppen ser slik ut, og bunnen tettet seg (fikk renset bunnen), men radiatoren tettet seg også...

 

Er alt dette CPU-blokken sin skyld? (Har også Apogee GTX) Uansett, når jeg skal oppgradere, så blir det D-Tek FuZion på CPU hos meg...

 

EDIT: Se spoileren, er bilde der, men det var så stort at jeg puttet det inni spoilertag.

Endret av Farnsworth
Lenke til kommentar

Fikk ny pumpe fra vcore i dag, de sendte den i et brev. Har brukt den gamle TT pumpa mi i mellomtiden, som ikke er kraftig nok til å få boblene og luften og av loopen. Så maskinen høres ut som en vaskemaskin nå, med vannet som skvulper inni loopen :wee:

 

Men får nok ikke instalert den nye pumpen før på mandag.

 

Men venter fortsatt på radiator shrudet som har ligget i tollens hender i langt over en uke nå.

Lenke til kommentar
Hva har skjedd her? Er det korrosjon pga. kobberet i blokken er nærmt toppen, som tydeligvis ikke er av kobber?

 

Jeg fikk nemlig et lignende problem. Toppen ser slik ut, og bunnen tettet seg (fikk renset bunnen), men radiatoren tettet seg også...

 

Er alt dette CPU-blokken sin skyld? (Har også Apogee GTX) Uansett, når jeg skal oppgradere, så blir det D-Tek FuZion på CPU hos meg...

 

EDIT: Se spoileren, er bilde der, men det var så stort at jeg puttet det inni spoilertag.

9321644[/snapback]

Ja det kan være begrunna toppen er av aluminium som resulterer i korrisjon sammen med kobber, om du også blander kobber og alu. andre steder i loopen så skjer det også eks. Alu GPUblokk og Cu CPUblokk ....

Lenke til kommentar
om du også blander kobber og alu. andre steder i loopen så skjer det også eks. Alu GPUblokk og Cu CPUblokk ....

9350212[/snapback]

 

Ehrm, nei.

 

BTW, han som designa blokken er en koplett idiot, derfor har GTX alu topp, ser man litt på xs forumet, så ser man fort at 'Gabe' som han kaller seg ikke har så mye å komme med når det gjelder GTX blokken

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...