Hellemyr Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det er jo egentelig meningen at man skal poste bilder av vannkjølinga si her, ikke bare si hva man har. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Koman todda7. Eg vil gjerne sjå systemet ditt! BTW gratulerer med 50%... Så du klarte ikkje så mykje meir enn 4,2 ghz med vannkjøling nei, hugsar at du snakka om å få 5 ghz stabilt ein gong 8733266[/snapback] Stabilt på 5 er nok ganske mulig med den prosessoren, men mitt i975x er ikke stabilt på 350fsb+. Trenger da en VMCH mod, noe som jeg ikke har hatt utstyr eller tørt å gjort enda. PS: Klarer 4.5GHz og stabilt så og si 24/7( 13 timer orthos ihvertfall ), men SB temp ble for høy til at det var forsvarlig. Tror vi snakker 50*C+ idle her. EDIT: Bilde kommer i morgen elns. Endret 29. mai 2007 av todda7 Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Koman todda7. Eg vil gjerne sjå systemet ditt! BTW gratulerer med 50%... Så du klarte ikkje så mykje meir enn 4,2 ghz med vannkjøling nei, hugsar at du snakka om å få 5 ghz stabilt ein gong 8733266[/snapback] Stabilt på 5 er nok ganske mulig med den prosessoren, men mitt i975x er ikke stabilt på 350fsb+. Trenger da en VMCH mod, noe som jeg ikke har hatt utstyr eller tørt å gjort enda. PS: Klarer 4.5GHz og stabilt så og si 24/7( 13 timer orthos ihvertfall ), men SB temp ble for høy til at det var forsvarlig. Tror vi snakker 50*C+ idle her. 8734516[/snapback] Måtte berre seie det, eg hugsar godt at du snakka om å få 5 ghz stabilt, men nå har skjønt at det ikkje er så lett Men for all del, 4,5 ghz er veldig bra for ein 2,8 ghz prosessor, du skal ha skryt for det Eg kjører 4 ghz på 1,57V, med vdroop mod på hket.... Menmen, sikkert nok offtopic nå Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Koman todda7. Eg vil gjerne sjå systemet ditt! BTW gratulerer med 50%... Så du klarte ikkje så mykje meir enn 4,2 ghz med vannkjøling nei, hugsar at du snakka om å få 5 ghz stabilt ein gong 8733266[/snapback] Stabilt på 5 er nok ganske mulig med den prosessoren, men mitt i975x er ikke stabilt på 350fsb+. Trenger da en VMCH mod, noe som jeg ikke har hatt utstyr eller tørt å gjort enda. PS: Klarer 4.5GHz og stabilt så og si 24/7( 13 timer orthos ihvertfall ), men SB temp ble for høy til at det var forsvarlig. Tror vi snakker 50*C+ idle her. 8734516[/snapback] Måtte berre seie det, eg hugsar godt at du snakka om å få 5 ghz stabilt, men nå har skjønt at det ikkje er så lett Men for all del, 4,5 ghz er veldig bra for ein 2,8 ghz prosessor, du skal ha skryt for det Eg kjører 4 ghz på 1,57V, med vdroop mod på hket.... Menmen, sikkert nok offtopic nå 8734551[/snapback] Er veldig fornøyd med 4.5 ja, med tanke på i975x og den varme(og spenning)elskendes Pentium D'en. Altså, pentium 4 var jo ganske varm. Bare se for dere 2x Pentium 4 i samme prosessor @_sindre_: Vannkjølinga de er jo helt clean den, det er bare det at den ligger utenfor kabbinettet. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 LOL... Eg streva med å få sucide screen på 4,4 ghz, nærmaste er 4,38 ghz, og det var med 1,82V og 25 grader... Og der sitter du med 4,5 ghz stabilt... Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Gøy med mye liv i tråden ihvertfall, men som nevnt over er det MYE offtopic her Håper på flere fine bilder Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Gøy med mye liv i tråden ihvertfall, men som nevnt over er det MYE offtopic her Håper på flere fine bilder 8734804[/snapback] Sånn vil jeg ha! Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Gøy med mye liv i tråden ihvertfall, men som nevnt over er det MYE offtopic her Håper på flere fine bilder 8734804[/snapback] Bilder skal jeg få tak i, men om de er så fine kan vel diskuteres. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 _sindre_: Vannkjølinga de er jo helt clean den, det er bare det at den ligger utenfor kabbinettet. 8734608[/snapback] Tja, men så har jeg bare noe koblet til også Håper også på flere bilder.. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Alt dette befinner seg i et Thermaltake Kandalf LSC kabinett, med 3x120mm vifter, 2x80mm vifter og en stor 250mm vifte. Mellom grafikkortene har jeg en PCI radialvifte Radiatoren blir kjølt av 3 store PAPSET vifter, og alle viftene er styrt CPU: Swiftech Apogee GTX GPU: Swiftech MCW60x2 Chipsett: Swiftech MCW30x2 Mos-Fet: AC VRM Pumpe: Swiftech MCP655 Radiator BlackIce Extreme III XFlow Endret 30. mai 2007 av Bahamut Lenke til kommentar
Ninvec Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Nice det der Bahamut Passet de mosfet kjølerne til eVGA korte ditt? Har ikke funnet noen mosfet kjøler til mitt skjønner du.. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Så bra ut det Bahamut Rimelig skarpe svinger når man trenger antiknekk på primoflex slangene Håper på mange flere bilder Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Får du flow i det hele tatt Bahamut? Men, si meg, hva i guds navn er vitsen med vannkjøling på mosfets? BTW: Nydelig system. Endret 30. mai 2007 av todda7 Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Hvor har du plassert radiatoren din da? Ser den ikke på bilde Er den i fronten? Lenke til kommentar
mkon Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Da jeg mest bruker laptop har jeg ikke stressa med vannkjøling:D Men hvorfor vann, da man kan bruke noe som smaker tilsvarende likt:D Kopp i sølv + litt turborg (fyllekjøling er vel et bedre ord på detta ) Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 HAHA! Åssen blir temperaturene med det der da? Eller har du turt å starte PCen i det hele tatt Lenke til kommentar
mkon Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Den stod på i mange timer den, var bare å fylle etter etterhvert som ølet fordampa:P Tempen steg jo såklart opp, men den slo seg ikke av:D Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Stilig Må ikke gi PCen for mye alkohol heller da Men er det sånn at vann er det stoffet som kjøler best? Ellers finnes det noe som leder bedre? Har snakket med en lærer om det før men han påstod at vann nok var det beste pga noe med bindinger og varmekapasiteten til vannet Lenke til kommentar
mkon Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Vann leder godt det, tror ikke det er anbefalt å bruke øl i de ordentlige gitt:D Kan koagulere pga sukker a\og anna dritt:P Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Nice det der Bahamut Passet de mosfet kjølerne til eVGA korte ditt? Har ikke funnet noen mosfet kjøler til mitt skjønner du.. 8737906[/snapback] Takker men ja, det har tatt siden tid å sette isammen dritten Jeg har ikke et eVGA kort, jeg sitter nå på et striker kort men jeg tror ikke det er plass til disse mosfetkjølerene pga festeordningen. Det er det som er det fine med ASUS, de kjører standar festeordning på mosfet festene, disse som egentlig er beregenet for Asus A8N kortene passer fint på dagens Asus kort Får du flow i det hele tatt Bahamut? Men, si meg, hva i guds navn er vitsen med vannkjøling på mosfets? BTW: Nydelig system. 8738400[/snapback] Flowen er det ingen problem med, Swiftech sin 655 pumpe tar over 1200 liter i timen og gir et høyt trykk. I Swiftech tanken så er det laget en slik ordning at det blir en luftboble der vannet kommer inn, slik at du kan se strålen ifra ingangsrøret. Det er god sprut i den, men det er ikke anbefalt å stille pumpen ned. Nå står den på 5, 4 og 3 går men 2 og 1 blir forhardt for den. Hvorfor jeg også kjøler mos-fet'ene? tja siden referanse kjøleren til striker kortene er et stort stykke (mosfet1&2 og NB/SB så måtte jeg ha en kjøler på uansett, så hvorfor ikke? kostet kun 500 kr. Hvor har du plassert radiatoren din da? Ser den ikke på bilde Er den i fronten? 8738412[/snapback] Slik er radiatoren plassert:) Endret 30. mai 2007 av Bahamut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg