Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*snip*

9117841[/snapback]

Det å blande Kobber og alu er ikke lurt .......

9118907[/snapback]

 

Har hørt det samme, men har lest litt å forum og tror ikke jeg løper en alt for stor risk med det første. Her er det destilert vann i bruk.

9120544[/snapback]

Tror ikke du burde glemme at det faktisk er en risiko. Nå husker jeg ikke hva som kan skje, men tror det oppstår veldig mye alger etterhvert?

 

Det er isåfall veldig kjipt..

Lenke til kommentar
Tror ikke du burde glemme at det faktisk er en risiko. Nå husker jeg ikke hva som kan skje, men tror det oppstår veldig mye alger etterhvert?

Det er vel korrosjon som er faren, ikke alger (med stor fare for å ta feil :p).

9120687[/snapback]

 

Det er vel det det er snakk om ang. Kopper og Alu... Men destilert vann leder ikke "ladete" partikler som vanlig spring vann gjør..

Lenke til kommentar
Stilig  :)

Må ikke gi PCen for mye alkohol heller da :p

 

Men er det sånn at vann er det stoffet som kjøler best? Ellers finnes det noe som leder bedre? Har snakket med en lærer om det før men han påstod at vann nok var det beste pga noe med bindinger og varmekapasiteten til vannet  :hmm:

8738516[/snapback]

 

kan jo nevne at hvis du bruker 50%vann og 50%kjøleveske plus at du tilseter noe som du kan kjøpe på powerzone eller noe sånt (er til bil) så kan vannet under trykk komme opp i over 140 grader før det koker er nesten 20-30grader mer en en vanlig bil klarer, men blir mest brukt til turbo biler ..bare en liten tanke :thumbup:

Lenke til kommentar
Kjøp et lite kjleskap og putt radiatoren der.. Kult tips :p

9122340[/snapback]

Det funker ikke, og ikke spør meg hvorfor.

 

Dette har blitt diskutert 100 ganger på forumet, og det har alltid vært konkludert med at det ikke fungerer.

9122517[/snapback]

 

 

Har nemlig gjor det samme selv, funke bra som bare det, tempen gikk ned. Så lenge man ikke skal kjøle ned ALT i pc'n så funkere dette, og man ikke bruker pc'n 24/7 slik man ikke belaster kjøleskapet så mye. Så funket vertfall dette oss meg

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar

har man Aluminium og Kobber i loopen så vil de koredere på hverandre. Selv om batterivann som er destilert ikke leder strøm, så vil det bli ionisert etter noen dager i loopen, så det vil lede strøm igjen.

 

Men om du har noen cm med slange imellom alu blokka og kobber blokka, så er det ikke så veldig farlig, du vil kansje se at det har korodert litt etter et par år, så det er virkelig ikke så ille.

 

Men har man foreksempel en kobbber blokk med en aluminium topp eller en kobber blokk med alu nippeler, så er korresjon et mye større problem, fordi aluen og kobberen er næreme hverandre, og de vil koredere fortere.

 

Så å ha en kobberblokk og en aluminium gpu blokk burde ikke være noe problem, selv om jeg ikke ville ha anbefalt det.

 

Det har også mye å se hvor stor areal med aluminium du har. Om du foreksempel har en aluminium tank, så vil det bli mye mer korrosjon, fordi du har et stort areal med aluminium som kommer i kontakt med vannet.

 

Men tror ikke litejk01 trenger å uroe seg over korrosjon i loopen sin. ;)

 

Har pakken din ankommet Ghost? er spent om du må betale toll på den, går den igjennom, så bestiller jeg også noe derifra.

Lenke til kommentar
Men har man foreksempel en kobbber blokk med en aluminium topp eller en kobber blokk med alu nippeler, så er korresjon et mye større problem, fordi aluen og kobberen er næreme hverandre, og de vil koredere fortere.

Switech Apogee GTX :thumbdown:

 

Har pakken din ankommet Ghost? er spent om du må betale toll på den, går den igjennom, så bestiller jeg også noe derifra.

Så posten din på XS der du spurte om 7/16 og den svarte slangen fra tygon, men det er akkurat den jeg har bestilt så kanskje jeg kan svare deg ;)

 

Er litt spent nå da den er på toll sentralen på gardemon nå etter at den har landet så om den går igjennom toll fri vet jeg ikke ennå :ph34r:

Lenke til kommentar
Men har man foreksempel en kobbber blokk med en aluminium topp eller en kobber blokk med alu nippeler, så er korresjon et mye større problem, fordi aluen og kobberen er næreme hverandre, og de vil koredere fortere.

Switech Apogee GTX :thumbdown:

9128148[/snapback]

 

Etter som jeg har forståd det, så bruker swiftec ikke ren aluminium, men en aluminiums legering, som ikke korrederer med kobber.

Lenke til kommentar

Men om du har noen cm med slange imellom alu blokka og kobber blokka, så er det ikke så veldig farlig, du vil kansje se at det har korodert litt etter et par år, så det er virkelig ikke så ille.

Er vel ca 16cm. Hvem vet når VGA kortet blir byttet;) Og kanskje lurt å bytte veske 1 x i året?

 

Det har også mye å se hvor stor areal med aluminium du har. Om du foreksempel har en aluminium tank, så vil det bli mye mer korrosjon, fordi du har et stort areal med aluminium som kommer i kontakt med vannet.

Er nok minimalt med alu - Men kanskje ikke bra det heller ;) Men mye plastikk og gummi. Billig vet du :yucky:

 

Men tror ikke litejk01 trenger å uroe seg over korrosjon i loopen sin.  ;)

Har jeg det? :hmm:  :nei:

 

 

9128122[/snapback]

 

Godt å egentlig få vite. For alu og Kobber problemet tenkte jeg faktisk ikke på! :whistle: Får vel se hvordan dette går.;)

Lenke til kommentar

Tror kanskje du får oppkrav på denne da, slik jeg forstår det..

Har ikke erfaring med enkelfortolling, så håper jeg har feil.

 

Vi får håpe på det beste ;)

 

Moderatorene kommer sikkert til å redigere innlegge ditt pga. overdreven bruk av smilies, det gjorde de værtfall til meg, når jeg mottok pakken min :p;)

 

Edit: LOL, post nr. 100 og jeg har vært medlem i 2 år ^^

Endret av Ninvec
Lenke til kommentar
Moderatorene kommer sikkert til å redigere innlegge ditt pga. overdreven bruk av smilies, det gjorde de værtfall til meg, når jeg mottok pakken min :p;)

Hehe ja du vet åssen det er ;)

 

Beder enn julaften og brusdagen tilsammen ;)

 

Edit:

LOL, post nr. 100 og jeg har vært medlem i 2 år ^.^

Du for gjøre som meg da ;)

 

Edit2:

for ta med bankkortet imorgen da og håpe at jeg slipper å bruke det ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...