Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jeg spørre dere om noen spørsmål?

Har tenkt til å kjøpe disse:

 

[GPU Waterblock]HEATKILLER® GPU-X³ 58X0 (x2) - $200

[CPU Waterblock]HEATKILLER® CPU Rev3.0 1366 LT - $65

[Radiator]Black Ice® SR1 360 Radiator Series - $105

[Pump]Swiftech MCP655™ Series 12 VDC Water Pumps - $70

[Misc]Bitspower Premium G1/4" High Flow 7/16" Fitting ( Don't know how many ) - $2.9 each

[Misc]Polypropylene "T" Fitting 1/2" - Black ( Don't know how many ) - $1.9 each

 

Hvor får man tak på dette i Norge? Bestille fra USA? Hvor skal jeg bestille? Er det trygt å bestille? Kan jeg stole på leverandøren? Hvor lang tid tar frakten? Hvilken nettbutikk anbefaler dere for vannkjøling? Jeg har hørt at Microplex er bra, men utvalget deres er ikke mye å skryte av.

 

Takker for hjelp. Håper det er greit at jeg ikke lagde en helt ny tråd for dette.

 

Også et annet spørsmål, skal vifter settes sammen på radiatoren på denne måten?

 

95v606.png

( Må nesten beklage utrolig dårlig tegning. Håper dere skjønner hva jeg mener. )

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Microplex suger, og oppfordrer INGEN til og støtte de så lenge de ikke kan føre et utvalg som det går an og skryte av.

 

Så utlandet som er tingen, det er trygt så lenge du kjøper fra kjente butikker, tiden varier fra 4-5 dager til et par uker, sidewinder og aquatuning har greie priser samt grei fraktpris og begge to har god service.

 

Angående tegningen din så må du snu viftene på ene siden ellers kommer ikke varmluften ut;)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Microplex suger, og oppfordrer INGEN til og støtte de så lenge de ikke kan føre et utvalg som det går an og skryte av.

 

Så utlandet som er tingen, det er trygt så lenge du kjøper fra kjente butikker, tiden varier fra 4-5 dager til et par uker, sidewinder og aquatuning har greie priser samt grei fraktpris og begge to har god service.

 

Angående tegningen din så må du snu viftene på ene siden ellers kommer ikke varmluften ut;)

 

 

Kan du gi link til noen nettsider som har et stort utvalg og bra priser?

 

Skal viftene sitte sånn her?

 

 

^ ^ ^ ^

|| || || ||

RADIATOR

^ ^ ^ ^

|| || || ||

 

( Altså at jeg skyter den varme luften inne i kabinettet gjennom radiatoren og ut. )

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Er det noen forskjell om jeg setter viftene til å skyte kald luft gjennom radiatoren og inn i kabinettet istede for å skyte varm luft fra kabinettet gjennom radiatoren og ut? Det er vel ikke akkurat SÅ utrolig mye varmere i kabinettet når alt blir vannkjølt utenom chipsettet.

Lenke til kommentar

@Wikipedersen

 

Har lest hele guiden din og sett mange videor på youtube, så jeg vet sånn noenlunde hva som må til. Jeg bare lurer på hva slags tubing jeg skal ha, om slike skruer er å få tak i på jernvarehandler, husker ikke hva de ble kalt, men de var litt dyrere.

 

@Amanita Muscaria

 

Skulle ikke jeg kalle deg for en type sopp?

Uansett, hvordan skal jeg sette opp vannkjølingen for å teste for lekasjer?

 

@Resten av folka som leser tråden

 

Er det dumt av meg å spørre i denne tråden istede for å lage en egen tråd? Det er første gangen jeg skal innstallere et vannkjølt system, så jeg er litt usikker.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Vel, kan jeg ikke teste radiator, nipler, gpu blokker, cpu blokker og alt sammen uten å koble alt til skjermkort, cpu, hovedkort strøm osv? Kan jeg bare sette hele vannkjølingsullamitten inne i et kabinett uten deler og fortsatt teste alt for lekasjer?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...