WheelMan Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Min regel for vask av vannkjøling: Zalo, tannbørste, så ofte jeg gidder. Dvs sånn ca hver gang jeg bygger ny maskin Endret 28. mai 2010 av WheelMan Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 29. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2010 Tenker jeg slennger opp ett par bilder av gammle kabinettet mitt som jeg nå har byggd litt i igjenn Lenke til kommentar
bundymania Skrevet 5. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2010 Special Limited Edition Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2010 Elsker blokka der Kobber-versjonen jeg har vel og merke Lenke til kommentar
Romis Skrevet 7. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Kan jeg spørre dere om noen spørsmål? Har tenkt til å kjøpe disse: [GPU Waterblock]HEATKILLER® GPU-X³ 58X0 (x2) - $200 [CPU Waterblock]HEATKILLER® CPU Rev3.0 1366 LT - $65 [Radiator]Black Ice® SR1 360 Radiator Series - $105 [Pump]Swiftech MCP655™ Series 12 VDC Water Pumps - $70 [Misc]Bitspower Premium G1/4" High Flow 7/16" Fitting ( Don't know how many ) - $2.9 each [Misc]Polypropylene "T" Fitting 1/2" - Black ( Don't know how many ) - $1.9 each Hvor får man tak på dette i Norge? Bestille fra USA? Hvor skal jeg bestille? Er det trygt å bestille? Kan jeg stole på leverandøren? Hvor lang tid tar frakten? Hvilken nettbutikk anbefaler dere for vannkjøling? Jeg har hørt at Microplex er bra, men utvalget deres er ikke mye å skryte av. Takker for hjelp. Håper det er greit at jeg ikke lagde en helt ny tråd for dette. Også et annet spørsmål, skal vifter settes sammen på radiatoren på denne måten? ( Må nesten beklage utrolig dårlig tegning. Håper dere skjønner hva jeg mener. ) Endret 7. juni 2010 av Romis Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Microplex suger, og oppfordrer INGEN til og støtte de så lenge de ikke kan føre et utvalg som det går an og skryte av. Så utlandet som er tingen, det er trygt så lenge du kjøper fra kjente butikker, tiden varier fra 4-5 dager til et par uker, sidewinder og aquatuning har greie priser samt grei fraktpris og begge to har god service. Angående tegningen din så må du snu viftene på ene siden ellers kommer ikke varmluften ut;) Endret 7. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Romis Skrevet 7. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Microplex suger, og oppfordrer INGEN til og støtte de så lenge de ikke kan føre et utvalg som det går an og skryte av. Så utlandet som er tingen, det er trygt så lenge du kjøper fra kjente butikker, tiden varier fra 4-5 dager til et par uker, sidewinder og aquatuning har greie priser samt grei fraktpris og begge to har god service. Angående tegningen din så må du snu viftene på ene siden ellers kommer ikke varmluften ut;) Kan du gi link til noen nettsider som har et stort utvalg og bra priser? Skal viftene sitte sånn her? ^ ^ ^ ^ || || || || RADIATOR ^ ^ ^ ^ || || || || ( Altså at jeg skyter den varme luften inne i kabinettet gjennom radiatoren og ut. ) Endret 7. juni 2010 av Romis Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) ja, eller omvendt. Sidewindercimputers.com og aquatuning.com er de 2 jeg kan GARANTERE er seriøse. Edit: Høre på Goa mens man skriver er aldri bra Endret 7. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Romis Skrevet 7. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2010 Er det noen forskjell om jeg setter viftene til å skyte kald luft gjennom radiatoren og inn i kabinettet istede for å skyte varm luft fra kabinettet gjennom radiatoren og ut? Det er vel ikke akkurat SÅ utrolig mye varmere i kabinettet når alt blir vannkjølt utenom chipsettet. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2010 Hadde latt det blåse inn i kabinettet Lenke til kommentar
Romis Skrevet 7. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg syns vannkjøling er litt skummelt, er det lett å sette opp/holde i stand? Har bygd mange pc'er før, men aldri med vannkjøling. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2010 Neh, bare man leser seg tilstrekkelig opp før man setter igang går det som regel greit. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2010 Er kanskje litt nervepirrende førsteg angene, men er man nøye og tar tiden man trenger så går det helt fint Er såklart en liten risiko uansett, men jo nøyere man er jo mindre blir den. Er ikke vansklig og holde i orden heller Lenke til kommentar
Romis Skrevet 7. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) @Wikipedersen Har lest hele guiden din og sett mange videor på youtube, så jeg vet sånn noenlunde hva som må til. Jeg bare lurer på hva slags tubing jeg skal ha, om slike skruer er å få tak i på jernvarehandler, husker ikke hva de ble kalt, men de var litt dyrere. @Amanita Muscaria Skulle ikke jeg kalle deg for en type sopp? Uansett, hvordan skal jeg sette opp vannkjølingen for å teste for lekasjer? @Resten av folka som leser tråden Er det dumt av meg å spørre i denne tråden istede for å lage en egen tråd? Det er første gangen jeg skal innstallere et vannkjølt system, så jeg er litt usikker. Endret 7. juni 2010 av Romis Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Fluesopp Du kobler opp utstyret, men når du fyller på vann så har du bare strøm på pumpa. Samt putte papir under hver kobling. Veldig lett forklart:P Det du spør om i tråden nå er det tråden er for:) Endret 7. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Romis Skrevet 7. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2010 Så jeg skal ikke koble vannblokkene til GPU'ene mine eller noe som helst? Kan jeg gjøre dette utenfor et kabinett? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2010 Noen gjør det, altså sette det opp 2 ganger eller man kobler alt opp første gangen. Det man sjekker primært for når man tar det utenom kabinettet er om blokkene\niplene har lekasjer. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 7. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2010 Vel, kan jeg ikke teste radiator, nipler, gpu blokker, cpu blokker og alt sammen uten å koble alt til skjermkort, cpu, hovedkort strøm osv? Kan jeg bare sette hele vannkjølingsullamitten inne i et kabinett uten deler og fortsatt teste alt for lekasjer? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2010 Det kan du også Lenke til kommentar
Romis Skrevet 7. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2010 Veldig bra! Har du hørt om en side som heter www.Scan.co.uk ? Ble anbefalt av en i storbritania. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg