Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk den med sammen noen Corsair DDR2 minne jeg kjøpte en gang.

Nyere version Komplett

 

Veldig greit å ha på systemet mitt hvor alt er vannkjølt på HK'et, pluss at jeg kjører kun med undertrykk i kassa med vifter som snurrer på minimum.

I tillegg kjører jeg minnet på 1.66V.

Kjenner da minnet er varmt (ca 50C) når jeg kjører minneviftene på min.

 

Hadde blitt varmt uten tror jeg :yes:

Endret av HTL
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du har ikke vurdert å vannavkjøle RAM-en da? Når du først er i gang mener jeg..

 

ram vannkjøling blir fort mye arbeid med + det ser ikke alltid like pent ut

jeg har gjort det før med denne løsningen fra ocz funket men sykt flaskehals + det er alu

post-118931-1272318186,1353_thumb.jpg

 

vet du får noen nye bedre løsninger som du monterer selv på brikkene men er fort mye arbeid.

om du legger tid og penger til det så kan det bli veldig bra derimot.

Lenke til kommentar

Du har ikke vurdert å vannavkjøle RAM-en da? Når du først er i gang mener jeg..

 

ram vannkjøling blir fort mye arbeid med + det ser ikke alltid like pent ut

jeg har gjort det før med denne løsningen fra ocz funket men sykt flaskehals + det er alu

post-118931-1272318186,1353_thumb.jpg

 

vet du får noen nye bedre løsninger som du monterer selv på brikkene men er fort mye arbeid.

om du legger tid og penger til det så kan det bli veldig bra derimot.

 

Du har da MIPS ramcooler 6, en vannblokk du skrur fast på alle ram brikkene. Forutsetter at du har minnebrikker der du kan skru av heatspreader på toppen av ram.. slik som corsair dominator GT, ingen flaskehals med denne løsningen

Lenke til kommentar

Oczene sine vannblokker er restriktive så det holder ja, men man får helt greie løsninger i dag som ikke koster skjorta.

Mips ram freezer som nevnt over blir bare mer og mer justert etter kjølerne som er på markedet så du kan bare skru rett på.

Bruker selv Mips på GT brikkene mine, og de er langt ifra restriktive. Såklart litt, men ikke noe som ødelegger loopen.

 

Og mikse forskjellige metaller gjør heller ikke noe så lenge man bruker væske deretter;)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Weelman: vi får se og renske ut denne gørja begge to da ! Er noe jeg også må lære hvordan jeg skal gjøre, mener å ha lest noe her om bruk av eddik til det.

 

Bruk 2-3% eddik, det renser kjøleblokkene svært godt,evt hjelpe litt til med en tannbørste.

Slangene er det desverre bare å kaste.

 

Det billigste er å bruke 35% eddik, som fortynnes 12-17x.

Glemte og spør om dette for lenge siden, skal jeg bruke denne eddik blanding for å rense pumpen også ? Jeg tenkte da jeg kunne bare fylle ei hel balje med en slik blanding og legge alle delene i sammen med pumpa. Også mens jeg kjører pumpa da. mcp655 tåler vel og ligge under vann regner jeg med mens den kjører ?

 

ps. var ikke meningen og lage så mange dobbel poster, vet ikke hva som skjedde, virket som nettet eller siden hang seg litt opp eller noe.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...