Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker det egentlig, litt artig med 3 farger. Men litt usikker på brunt. smile.gif

 

Takk for det Crazymech, er ikke brunt vann men uv-rød.

 

Meget, meget pent! wink.gif Ser veldig fint ut uten slangeklemmer eller slikt (7/16?).

 

Hvilke kort er det du kjører der? 5870x2 + 5970?

 

Takker Wiki.

Bruker 3/8" slanger og nippler, har alltid brukt 3/8" er ikke noen grunn egentlig, hadde heller ikke fått plass bak hk-brettet med 1/2".

 

Kjører med 5970 + 2x 5870 ja, ek blokker på alle og i 2 looper.

Lenke til kommentar

Interessant. Du er ikke redd for at noe skal hoppe av da? hmm.gif

Og hvordan fungerer Papst på radiatorer? Har gode erfaringer med dem som kabinettvifter, men aldri prøvd på rad.

 

 

Slangene hopper ikke av men det kan begynne å lekke litt hvis du tar de av og setter de på 2-3 ganger( fikk lyd kortet fullt av vann men det gikk heldigvis bratongue.gif )

 

Papstene funker nesten like bra som Noctuane på lave hastigheter men er bedre når jeg skrur de opp på fullt(2200 rpm), bråker endel da selvfølgelig. Har faktisk vurdert å sette på noen Delta vifterohmy.gif

Lenke til kommentar

For å være litt kritisk Minhund syntes jeg systemet ditt ble litt rotete. Selv har jeg alltid likt det cleant, og færre ting i kabinettet = bedre. Har eller aldri vært noen fan av fargesprakende ting, men syntes det var et morsomt påfunn da du har 3 loops.

 

Dog pluss i boken for å bruke bitspower, men et lite minus for dimensjonen. Syntes det blir litt spinkelt.

 

Du kunne også tatt deg tiden til å kutte mer presise lengder på slangene. Mange av de er enter litt for lange, eller litt for korte.

 

Det samme gjelder stripsene, de hvite du har brukt på den lange røde vertikale saken skiller seg veldig ut, samt du har glemt å kutte stripsene du har brukt på GPU-en.

 

Ellers syntes jeg du har et tøft system, men ettersom jeg er gal etter detaljer blir det fort litt småpirk :)

Lenke til kommentar

Jeg tror også at 1/2" hadde blitt for voldsomt og det har ikke så mye å si for kjølingen etter det jeg har lest av tester.

 

 

@Habitats

Jeg synes ikke det ser rotete ut men fullt ja, sånn blir det med mye HW i maskinen og 3 looper.

Mulig at et par av slangene er litt lange men ingen er for korte, det blir litt rar vinkel på de fra den nederste radiatoren pga hull og nippel avstanden.

 

Stripesen hadde jeg glemt å klippe etter kabelorganiseringen på søndag er gjort nå.smile.gif

 

Ellers er jeg meget fornøy med kjøle-egenskapene i de 3 loopene klarer fint å kjøre LinX med CPU på 4,7 nå selv om det ikke er ett poeng å klare.inv_biggrin.gif

Lenke til kommentar

Nei, det ser kanskje ikke helt brunt ut. Men syntes ikke det så rødt ut heller, var rett og slett usikker på hvilken farge eg skulle kalle det. Derfor måtte eg velge noe :p. Som sagt så liker eg det egentlig, det at der er så mye som skjer inni et ganske stort 800D gir meg litt "I have the power" vibber. Mangler bare eksploderende brannhydranter (eller, inni et vannkjølt kabinett er kanskje det å foretrekke å holde det ikke-eksploderende).

 

Tror egentlig det hadde sett mer rotete ut med bare 1 farge.

Lenke til kommentar

Litt info:

 

Kasse,Obsidian 800D

Fjernet vifta inni, og tettet all lufting i bakkant.

 

Ekstern kjøler, 360XT i fra Aquacomputer.

Trippelrad Airplex XT360 og blokker i fra Aquacompter.

5/16 Silicone slanger.

5/16 and 3/8 barbs.

 

 

Vannsløyfe:

CPU - Volt - Volt - HK bridge - GPU - GPU - airplex XT 360 - aquaduct 360 XT mark III

 

HK, Gigabyte UD5

Corsair Dominator DHX+

CPU, i7 920 @ 4Ghz

GPU, 2x8800GTX

 

Vanntemp etter 3 timer spilling @ 32C med alle vifter på min (ca 450rpm)

Flow 61 l/h @ 62 hertz.

 

Neste på lista er ny PSU og få satt inn 2x480GTX :)

 

PC2.jpg

 

PC3.jpg

 

PC5.jpg

Lenke til kommentar

@Wiki

Venter bare på at Aquacomp kommer med blokker til GTX480 så skal det bli bedre setup :)

 

@Habi

Det blir rettet på snart, ny PSU på vei.

Tror den gamle blir litt liten til 2xGTX480 :hmm:

Hverfall hvis jeg forsatt overklokke i7'en, pluss de nye GFX'ene.

 

Skal komme med nye bilder når siste finish er på plass :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...