Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har prøvd å google litt, men finner ingen som selger AMA Aragon 900, noen her som har sett det noe sted, eller vet hvor jeg kan kjøpe det?

Alle delene i det settet kan du sette sammen selv i en handleliste, noe verre er det ikke.

 

1x DDC pumpe

2-3m 3/8 slager

1x CPU block

1x 240 rad

2x 120 vifter

1x vanntank

4x 3/8 nippler

Endret av Svedge
Lenke til kommentar
Vi har jo Basic VK og guide da. Men det er jo greit nok å ha det her, da de fleste med interesse for vannkjøling allerede har denne i mine innlegg.

 

Så kan det være en ny tråd til galleri, utelukkende? Med kommentarer her.

 

En til galleri og kommentarer til bildene og den her til generelt snakk.

Endret av martin808
Lenke til kommentar

Her var det lite bilder så her kommer mitt bidrag, ferdig bygd i går. :new_woot:

 

 

 

 

2 looper:

Loop nr 1(blå): pumpe - 360 rad - CPU - 5970 - tank

Loop nr 2(rød): Pumpe - 2x 120 rad - 2x 5870 - tank

 

CPU blokk - Apogee XT

GPU blokker - EK Nikkel/acetal 2x 5870 + 1x 5970

Radiatorer - Mist extreme 360 + 2x 120

Tank - XSPC 5,25 dual

Pumper - 2x Laing DCC Plus

Nippler - Bitspower

Lenke til kommentar
Fett system minhund, digger at det er tofarget, men synes du har vært litt slapp med kutting av slanger, synes noen er litt for lange og andre er litt korte :p

Men ellers; helt topp... :D

Takke for ros og ris, hvilke slanger er det du mener er for lange/korte?

Kan vel egentlig bare se at rad til CPU er noen mm for lang.

Lenke til kommentar

Rød slange fra rad og ned er for lang, ser hvertfall sånn ut, ser bedre ut med helt vannrette og horisontale slanger, så den burde være formet som en perfekt L ikke som en misformet en. Så kutter du av noen mm på den fra rad og ned, og noen mm på den neste, så burde det se bedre ut.

Samt fra nederste 5870 til bunn rad burde forlenges :p

Men nå kan jeg ikke stole på bilder heller da :)

Endret av bad__ip
Lenke til kommentar
Rød slange fra rad og ned er for lang, ser hvertfall sånn ut, ser bedre ut med helt vannrette og horisontale slanger, så den burde være formet som en perfekt L ikke som en misformet en. Så kutter du av noen mm på den fra rad og ned, og noen mm på den neste, så burde det se bedre ut.

Samt fra nederste 5870 til bunn rad burde forlenges :p

Men nå kan jeg ikke stole på bilder heller da :)

Er enig i at det ser bedre ut med helt loddrette og vannrette slanger men slangene er satt slik med hensikt. Rød slange ned fra rad. er kuttet slik at vinkel fittingen henger fritt 2 mm over kabinettbunn, dette pga at jeg ikke bruker klemmer så skulle slangen begynne å skli så stopper den der. Når du ser slangene fra rad. i bunnen av kabinettet så ser du at nippelavstanden er større enn gjennomføringshullene så det blir litt "korny" der, slangen fra det nederste er ikke for kort den bare vrir seg ut av kabinettet.

Du ser det litt bedre her.

 

Endret av minhund
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...