Iexo Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Japp, du har så rett Wiki. Takk for dytten til riktig plass =) Iexo. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Praktisk. Ville det ikke være bedre å ha disse bildene i Anbefalingstråden? Det er jo en fin måte å holde tråden oppdatert på. Lenke til kommentar
bundymania Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 Brandnew High Quality Reservoirs from Jon Lund / Denmark Lenke til kommentar
bundymania Skrevet 18. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 New 480 Quad Radiator from EK Waterblocks Lenke til kommentar
randknu Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg kan jo legge ut noen bilder av mitt eksisterende system, selv om jeg ikke liker det og holder på å byge nytt. oversikt over systemet, legg merke til tråden som går opp ifra grafikkortets ende. Kortet med kjøler var så tungt og støtten i drittkabinettet så dårlig at jeg måtte ty til denne løsningen. Egentlig et veldig bra konsept, tanken ligger øverst og radiatoren under i døra. Døra er laget i aluminium og har kjøleribber på utsiden. Dette gjør at selv uten den medfølgende 250mm vifta så kjøler radiatoren i kominasjon med den flate tanken meget bra. Svært begrensede muligheter til å gjemme kabler, hovedkortet er montert på en tykk alu-plate og passer ikke opp mot IO-shield og expansion slot holderen som er skrudd på bak. Pumpe og viftestyringen går i full alarm hvis ambient temp = nøyaktig 17 grader. Alarm vil si stopp alle vifter og pumper og lag en pipelyd. Men ikke steng av pcen... Derfor liker jeg ikke kabinettet. dyrt og dårlig. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 Huff @ rot Lenke til kommentar
randknu Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 Huff @ rot Hehe, ja jeg vet. Det var mye ryddigere før, nå har jeg bygd om og forandret så mange ganger og siden jeg skal bygge en ny vannkjølt pc så gir jeg blaffen. Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 23. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Raskt spørsmål! Vist vannblokka er strammet for hardt ! Hva skjer da ? høyere temp ? Syns jeg har litt høy temp... på load 30 grader med en rom temp på -7 Idel er den på ca 0-5 På lofte står pc min nå med en tripel radiator med 3 120 vifter.. Så da lurer jeg på kanskje om blocka sitter for stramt ... Her er utstyre mitt http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=138254 cpu blokka http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=109772 radiatoren http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=106034 Pumpa Bruke Durelene, slange 1/ 2"ID -11/ 16"OD slanger så flowen bør jo bli bra... New_Bitmap_Image__2_.bmp Endret 23. desember 2009 av Chrisss Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 23. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2009 Du får ikke dårligere temp hvis blokka er festet for hardt. Og du er stormannsgal hvis du syns 30 grader load er høyt Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 23. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2009 Du får ikke dårligere temp hvis blokka er festet for hardt. Og du er stormannsgal hvis du syns 30 grader load er høyt Heheh Jammen syns det er litt høy til tenke på det er minus 7 på lofte Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 23. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2009 Se på det slik.. I et vanlig rom med temp på 25 vil du få rundt 50-60 grader load på et litt heftig kort. Så en 20-30 grader over romtemp må man regne med. Skal ikke si at det ikke er andre faktorer som spiller inn, men det handler mer om hvor ting er plassert i kabinettet og slikt. Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 23. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2009 Kan ta et bilde i morgen jeg Kan du se ... : ) Men takk for hjelpen da Kanskje jeg er litt kravstor Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg ville dog vært forsiktig med å ha maskinen stående i slike temperaturer. Fukt er no drit. Tror også du ville fått bedre effektivitet med luftkjøling. Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 23. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2009 Pc har stått der i 1 år da Men nettopp kjøpt meg ny innmat og vann kjøing nå Så tror ikke det er noe problem Lofte er isolert også Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 23. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Det er jo kjempe temperaturer det. Rommet mit ligger på ca 20 for tiden, får cpu på 50 tallet og skjermkort ligger på rundt 40 ell no. Det er jo ett eldre 4870x2 da. Men sikker ikke bra å ha den i mange minus mens komponenter er mange pluss. Da om du kan få kondens.. Endret 23. desember 2009 av turbo_fever Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 23. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Lads, jeg svidde akkurat mitt trofaste hovedkort til helvete og tilbake igjen. Gratulasjoner mottas med takk på PM. Men ting ryker vel sålenge man driver på på denne måten Jaja, nytt hovedkort ligger klart, mangler bare prosessor og minne, så er vi oppe å går igjen Woops, skulle i HW-kafeen. Endret 23. desember 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 24. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2009 Du får ikke dårligere temp hvis blokka er festet for hardt. Og du er stormannsgal hvis du syns 30 grader load er høyt Heheh Jammen syns det er litt høy til tenke på det er minus 7 på lofte Hvor mye er den på under normal romtemp og load da ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg