Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Imponert over systemet til turbo_fever!

 

Slenger ut noen bilder av mitt, hvis det er noen som ikke har fått med seg workloggen :)

 

 

 

IMG_7092copy.jpg

IMG_7018copy.jpg

IMG_6979copy.jpg

IMG_6944copy.jpg

 

 

 

Har bytta ut led'ene siden de bildene ble tatt. Mulig jeg oppdaterer bildene senere :)

 

Og ja, jeg vet skjermkort-løsningen min ødelegger litt flow, men har testa om det har noe å si på temperaturen, noe det ikke hadde. Så derfor lot jeg det være slik ;)

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dessverre ikke fått meg et enda, men er kanskje på tide snart, har til nå bare vært og lest og kikket. Ja er ei syk samlingsplass det der ja og er nok et par hakk over mitt nivå så vel, siste jeg leste var de og snakket om..tror det var noen "spacere" på gpu blokkene, jeg vet ikke en gang hva det er :huh: . Men skaffer vel ei koolance blokk til mitt 295 snart siden systemet mitt ikke er så stille lenger etter jeg fikk det. Og når jeg får det så dukker jeg vell kanskje opp der da.

 

Btw må fikse opp litt på systemet mitt siden jeg visst har alger også O_o skrev kort om det her: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13533587

 

Kan du begripe hvordan det jeg kan ha fått det ?! ennå jeg brukte batterivann og ac-fluid + antialge middel !

 

Har bilder også jeg prøvde og ta av systemet men har ikke funnet usb kabelen til kamera ennå, kort sagt så er ikke vannet særlig klart lenger, det var det første som skjedde, var ikke helt sikker på den tida inntil det kom tråder i slangene!

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

uff da, burde jeg unngå og bruke de ferdige løsningene også framfor batterivann med 10-15% blå frostvæske ? Merkelig greier altså, hørte jo først folk si at med batterivann så trengte man ikke en gang anti-alge middel.

 

Grunnen til at jeg ikke brukte frostvæske i utgangs punktet på tross av at så mange andre gjør det og hvor enkelt og greit det er, er for det jeg hørte det kunne være ødeleggende\etsende for tja nå husker jeg ikke helt pakninger eller noe kanskje i pumpa.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg ikke brukte frostvæske i utgangs punktet på tross av at så mange andre gjør det og hvor enkelt og greit det er, er for det jeg hørte det kunne være ødeleggende\etsende for tja nå husker jeg ikke helt pakninger eller noe kanskje i pumpa.

 

Det er sagt før,men bør kanskje gjentaes.

 

Hva er frostvæske laget for? Jo foruten å hindre frost ... så er frostvæskelaget for å holde pakninger tette, hindre korrosjon og smøre vannpumper!

 

Og med så mange biler som bruker dette, så er det ingen av de store produsentene som tør å sende dårlige produkter på markedet.

Lenke til kommentar

Oki, godt point drbo, selv om jeg også har hørt at det gir litt dårligere kjøling da, men det er ikke noe å snakke om for jeg vil jo self heller ha det 1 grad varmere og uten alger enn 1 grad kaldere i utgangs punktet får så å få alger og få det 5 grader og mer varmere da kanskje,vil slef ikke ha alger uansett!. Vet ikke noe om varme forskjelle jeg bare tok noe grader til eksempelet.

 

Lurer på hvorfor Intern kan gjør det ?

 

Weelman: vi får se og renske ut denne gørja begge to da ! Er noe jeg også må lære hvordan jeg skal gjøre, mener å ha lest noe her om bruk av eddik til det.

Lenke til kommentar
Weelman: vi får se og renske ut denne gørja begge to da ! Er noe jeg også må lære hvordan jeg skal gjøre, mener å ha lest noe her om bruk av eddik til det.

 

Bruk 2-3% eddik, det renser kjøleblokkene svært godt,evt hjelpe litt til med en tannbørste.

Slangene er det desverre bare å kaste.

 

Det billigste er å bruke 35% eddik, som fortynnes 12-17x.

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Vær forsiktig med eddik-bruken da. Som drbo sier, må den tynnes ut.

Kjipt å få blokker osv oppspist av eddik.

 

Ja skal vær forsiktig så redd som jeg er for å gjøre noe galt.

 

Får bruke litt sensodyn på den tannbørsten da :p

 

Og du wiki: nice work man, så den workloggen din nettopp

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her er mitt system.:)

 

Mist 360 Extreme m/3xNF-P12

Cooltek 240 m/2xSilverstone standard rælevifter

D5 Vario/MCP655

2xMCW60

Swiftech GTZ

Magicool 150ml

1/2" Durelene slanger

 

Microplex hele veien untatt 360'n, den kjøpte jeg brukt.

 

SDC10269.jpg

 

SDC10256.jpg

 

SDC10264.jpg

 

Har en arbeidslogg på overclock.net også men den er jo selvfølgelig nede nå... Vant søren klype meg en pris på kabinettet også.

 

*edit* Der var sida åpen igjen. Loggen her: http://www.overclock.net/case-mod-work-log...giant-tj07.html

Endret av kimosabi
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som vet hvor mange spacere det følger med på ek gtx280 blokkene?? fikk bare med 2 på hver av mine blokker, og må man bruke dem?? vet at det ikke rette tråden, men vet at de fleste med peil på vann er her.. skal gjøre opp for denne posten med noen skikkelige bilder senere..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...