Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greit, men likte ikke fargen på vannet :p

 

Oh, er det Nexus vifte eller er det nok en Fractal 120 mm vifte (som de 40/60 mm viftene)?

Har den et godt mottrykk?

 

Hadde hok hatt blått vann vis det ikke var for at slangene og vannet som fulgte med kabinnettet var grønnt... Men fargen ser mye bedre ut i virkligheten skal jeg si..

 

De hvite viftene er Fractal Design vifte, Silent Series... 92mm og 40mm, er kun 12 og 13db på de... Men luftstømmen er ingenting å si noe på! :thumbup:, 120mm er Termaltake 17db...

 

PICT0531.jpg

Endret av Dyver`n
Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg skal si at jeg har nedgradert eller oppgradert, men hovedkortet er bytta til et med vannkjøling på :D Asus Maximus Formula SE X38

 

 

PICT0528.jpg

 

Jeg hadde passet veldig godt på den Fuzion-blokken på det hovedkortet der. Stoler ikke på den for alt i verden. ;)

 

Har hørt om sprekker i selve blokken og andre ting som fører til at den lekker, så pass godt på hva som skjer med den. :)

 

Men ellers så det egentlig veldig greit ut. :)

Lenke til kommentar

Jeg har svært dårlig erfaring med de "slangeklemmene" som følger med det kortet. Jeg har bygget 2 systemer med det hk på jobb og begge gangene stramte ikke slangeklemmene skikkelig på de harde slangene som følger med blokken. Bytt de ut asap er min anbefaling! Byttet til billige slangeklemmer med skrue fra clas ohlson på de 2 systemene på jobb og siden har det ikke vært noe problem. Ellers ser det greit ut ja, litt rotete med de hvite viftene liggende å slenge men greit nok.

 

NB. Husk at det er forksjell på vannet når det er rett fra flaska (hvertfall hvis flasken med destillert vann er kaldere enn romtemp) og vannet når systemet har stått på noen timer. Spesielt stor forskjell er det med pvc slanger slik som de som følger med hk-overgangene.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger :), er bra at dere sier fra om de små tingene...

Viftene er stripsa fast.. Syntes det blåste for dårlig mot hk så satt en motmosfet/cpu, er null sirkulasjon ved gpu så satt en mot den også da jeg har kjøpt en 3870x2 til..

 

Skal følge med på blokka, men har sett god ut i 24timer nå iallefall...

 

Sjønner godt at AveMORphine er skeptisk til de slange klemmene, men de slangene jeg har veldig myke så tror det går bra. Virka som de satt ganske godt etter min menning, måtte presse de helt isammen får og få de over slangen.. Har ikke så kaftig pumpe heler, men er greit å vere føre var...

 

Hadde du problemer med at det begynnte å dryppe eller at slangene føyk av hk?

Men AveMORphine hva mente du med det du sa om vannet fra flaska?

 

Giallorossi, nå er ikke jeg 100% sikker hva du mener med mottrykk. Men de 92mm viftene på 12db fra fractal vil jeg si blåsser likke mye som mist sinne på 20,5db...

Endret av Dyver`n
Lenke til kommentar

Hva hadde du før du kjøpte Maximus SE ?

 

Ikke bruk noe av det WC utstyret som følger med det hovedkortet, Fluesopp her på forumet har erfart at de små korte slangene har sprekt helt opp og gjort om PC'n hans til en innsjø og jeg erfarte at de 1/2 <-> 3/8 overganene som fulgte med knakk i 2 uten at systemet var på så det var ikke noe trykk på dem og da ble min PC også en insjø :(

Lenke til kommentar
Hva hadde du før du kjøpte Maximus SE ?

 

Ikke bruk noe av det WC utstyret som følger med det hovedkortet, Fluesopp her på forumet har erfart at de små korte slangene har sprekt helt opp og gjort om PC'n hans til en innsjø og jeg erfarte at de 1/2 <-> 3/8 overganene som fulgte med knakk i 2 uten at systemet var på så det var ikke noe trykk på dem og da ble min PC også en insjø :(

hørte veldig mye lignende historier så jeg endte opp å bytte ut fusion blokka med en swiftech nb-max på mitt rampage extreme.. og kunne da samtidlig bruke 1/2" nippler..

 

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar
Takk for tilbakemeldinger :), er bra at dere sier fra om de små tingene...

Viftene er stripsa fast.. Syntes det blåste for dårlig mot hk så satt en motmosfet/cpu, er null sirkulasjon ved gpu så satt en mot den også da jeg har kjøpt en 3870x2 til..

 

Skal følge med på blokka, men har sett god ut i 24timer nå iallefall...

 

Sjønner godt at AveMORphine er skeptisk til de slange klemmene, men de slangene jeg har veldig myke så tror det går bra. Virka som de satt ganske godt etter min menning, måtte presse de helt isammen får og få de over slangen.. Har ikke så kaftig pumpe heler, men er greit å vere føre var...

 

Hadde du problemer med at det begynnte å dryppe eller at slangene føyk av hk?

Men AveMORphine hva mente du med det du sa om vannet fra flaska?

 

Giallorossi, nå er ikke jeg 100% sikker hva du mener med mottrykk. Men de 92mm viftene på 12db fra fractal vil jeg si blåsser likke mye som mist sinne på 20,5db...

 

Ang vannet, så sa jeg det vel på en feil måte da det dreier seg om temperatur på vannet. Når du fyller systemet har vannet stort sett samme temp som rommet. Når du da lekkasjetester systemet (uten at maskinen er i gang -> uten at vanntemp stiger noe særlig) kjører du egentlig ikke en god nok test av systemet med de slangeklemmene som følger med da de vil utvide seg sammen med slanger osv når vanntemp stiger med noen grader som det vil gjøre når maskinen er i gang.

 

Dette resulterte i at maskinene vi bygde på jobb for kunder fikk lekkasje (små dråper som drypper ned på baksiden av skjermkort....).

Det hjelper ikke at det også er vanskelig å se da det ofte er ganske trangt der.

 

Mitt råd er som sagt minst å bytte slangeklemmer (og slanger), men aller helst bytte blokka til noe som bruker samme dim som resten av systemet ditt dersom du er sikker på slangene du har fra før.

 

PS. Det hører med til historien at da jeg monterte andre slangeklemmer på det ene systemet knakk like så greit overgangen..... DS

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Hadde et Gigabyte x48 som begynte å bli veldig slitten etter overklokking (mulig det bare er min mening)...

 

Alt jeg bruker i pcen min nå fulgte med Termaltake Armor Liqid coling system... Alt er av 3/8 slanger... Fusion blokka er også 3/8" slange nippler, og jeg bruker 2 av de medfølgene slange klemmene fra asus... så null overganger her..

 

Har ny NB og SB blokk av god kvalitet fra før av, men vis det orginale fra asus holder tett så klarer jeg meg bra... Vill ikke ha noe vannblokk på sb med 2 skjermkort.. samt at vis jeg setter på en ny NB sklokk fjernes heatpipen mellom NB og SB som det er orginalt...

 

Edit: max 27-30grader på vannet før cpu, vis noen lurte...

 

Håper bare det blir litt bedre en forje hk hvor jeg hadde 80 grader på NB under Vantage..

Endret av Dyver`n
Lenke til kommentar

Da var det klart for en mindre oppdatering etter at nexus vifta mi røyk :( :

 

Nexus vifta ble byttet ut med en antec vifte (trist men sant), ene radiatoren er blitt flyttet og andre mindre modifiseringer.

 

So let's start:

 

Begynner med radiator, her er ett bilde før endringer:

IMG_1150.JPG

 

Så dro jeg frem dremmelen og kuttet ett 120mm hull i bunn av kabinettet:

IMG_1198.JPG

 

GPU ble 6 grader kaldere mens cpu gikk opp 2 grader alt på full load.

 

Så var det min stakkars nexus vifte som gikk susen (3 som går dunken):

Her er koblingene som var orginalt, sorry for elendig bilde:

IMG_1191.JPG

 

Dette måtte endres da jeg bestemte meg for og koble antec vifta til viftestyringa. denne skulle også kobles sammen med en annen vifte. Jeg kortsluttet den originale "viftekontrollen" som sitter på antec vifta (se forrige bildet) ved og lodde sammen rød og gul kabel. (syntes ikke på bildet) Loddet også vekk den svarte for ett penere resultat (nå står den på max som defualt). Resultatet ble dette:

IMG_1196.JPG

 

Etter dette tok jeg selvfølgelig krympestrømpe over for ett pent resultat, dette gjorde jeg etter og ha tatt en liten krympestrømpe over hver av loddepunktene.

 

For og fjerne enda mer vibrasjoner fra kabinettet satte jeg inn skumplater rundt alle radiatorene (du ser litt av det på bildet 2, dette skal kuttes til penere senere) deretter festet jeg radiatoren i front bedre, rettet opp "grillen" og satt inn skumplater.

 

Resultatet er en meget meget stille pc:)

Endret av mreinha
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...